Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 21:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej Psy

Jeg skal til at bestille nogle growkits / sporer.
Jeg har prøvet at søge og kunne ikke rigtig finde frem til nogle klare svar - som er det jeg søger.

Er der nogen der ved hvor stor risici der er ved at få sendt enten growkit eller sporer? Og om det ene er lettere ved at blive taget end det andet?

Derudover, er der nogen der ved hvad der sker HVIS det bliver taget?

Hvordan ville det være bedst at fragte det? fx. måske GLS er mere sikkert end alm. post?

På forhånd tak.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
Jeg skal ikke gøre mig klog på det, men umiddelbart er det vist mere sikkert med en kurér som GLS, DHL, UPS osv.
PostDK samarbejder med Skat.
De andre firmaer skal vist selv melde til Skat, hvis de mener, at de har en mistænkelig forsendelse.

Medlem

kridp skrev:
Jeg skal ikke gøre mig klog på det, men umiddelbart er det vist mere sikkert med en kurér som GLS, DHL, UPS osv.
PostDK samarbejder med Skat.
De andre firmaer skal vist selv melde til Skat, hvis de mener, at de har en mistænkelig forsendelse.

Det var da gylden info du kom med der. Hvis det altså er sandt..

Junior medlem

Der er da helt klart lavest risiko for at et sporeprint bliver opsnappet for det kan jo sendes som et almindeligt brev.Så hold dig til print og brug de penge du sparer i forhold til hvis du skulle have købt kits til at købe de par forsyninger der er nødvendige til selv at starte fra sporer. Du slipper for at ligge søvnløs om natten og desuden er du selvforsynende i rigtig lang tid for få penge.
E

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du kan se der er mange der kar købt grow kits her på Py. så jeg tror det er rimelig risikofrit. Prøv at søg lidt rundt på bordet og se om der er nogle der har fået taget deres kit i tolden. Jeg ved de fleste går i gennem så lang tid du bestiller fra et EU land.
viewtopic.php?f=2&t=40060&hilit=growkits+told
Skulle du være uheldig så nægt, nægt og så bliv ved med at nægte. Det er ikke ulovligt at lyve til panse så lang tid du ikke beskylder en anden mand for noget han ikke her gjort og ikke sviner panse til.

Off topic: Hvis du vil udfordre skæbnen. Du må f. eks ikke sige til en betjent at han er en idiot, men hvids du siger " hvad vil du gøre hvis jeg kaldet dig en idiot" så har du ikke gjort noget forkert. Men du skal så heller ikke blive overrasket hvis du flader ned af trapperne eller blive sat fast i 23 timer :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]