Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 06:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej alle

Jeg har læst lidt om kodein og overvejer at prøve det.

Men inden jeg beslutter mig kunne jeg godt tænke mig at høre hvor hurtigt man danner afhængighed af stoffet?

Eksempelvis kunne vi antage, at hvis jeg tog det 1 gang hver anden måned ville jeg så danne afhængighed? Eller skal man helt ned til et ugentligt forbrug?

Jeg har ingen problemer med at holde mig på måtten med hensyn til stoffer, men jeg har ikke lyst til at begynde på et nyt stof hvis der er alt for stor risiko for dannelse af afhængighed.

Det varierer selvfølgelig fra person til person og efter dose, men et cirka svar er bedre end intet svar, så får jeg i det mindste nogle retningslinjer.

Mvh Swiffa

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fyn
1 gang hver anden måned vil ikke skabe afhængihed. Måske psykisk, men den er jo altid tricky.
Som du selv siger, skal du nok ned på et ugentligt forbrug for et skabe decideret fysisk afhængighed.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i finder mig aldrig
hva er forskelden engelig på kodein og nobligan har fået dem i 5 år

Medlem
Brugeravatar

hva er forskelden engelig på kodein og nobligan har fået dem i 5 år

I Nobligan er det aktive stof Tramadol.
Hvilke får du? 50 mg?

Junior medlem
Brugeravatar

grunden til jeg spørger føler jeg er blevet en pille sut hvis jeg ikke får dem et par dage får jeg uro i bene og lidt agrisiv der for jeg spørger så meget vil prøve skunk i steden for har søvnabnø og flere brud på ryggen men hader at tage piller har været bruger af hash for flere år siden i stor stil men holdt pause i mange år pga af så meget men mener det kunne være en bedre ide måske medisinsk thc ved ikke meget om det. før kunne jeg få en lille buss med nobligan hvor meget kan man engelig ta før det bliver farlig når man har fået dem i så mange år ....

Junior medlem
Brugeravatar

ja det er 50 mg

Medlem
Brugeravatar

Jeg ville nok tale med min læge, hvis jeg var dig. Nobligan ser ud til at være ret dyre, spørg om du ikke få nogle andre, der findes mange alternativer, så kan du i det mindste spare nogle penge. Jeg tror ikke danske læger bruger THC.
En hovedregel siger, at man ikke må tage over 400 mg på én gang. Det er noget med, at man kan få nogle anfald, hvis man er uheldig.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg ville nok tale med min læge, hvis jeg var dig. Nobligan ser ud til at være ret dyre, spørg om du ikke få nogle andre, der findes mange alternativer, så kan du i det mindste spare nogle penge. Jeg tror ikke danske læger bruger THC.
En hovedregel siger, at man ikke må tage over 400 mg på én gang. Det er noget med, at man kan få nogle anfald, hvis man er uheldig.

giver kun omkring 25 kr for 100 pga kronikrtilæg

Medlem
Brugeravatar

Nå okay, så er der nok ikke så meget at spare. :)

Medlem
Brugeravatar

Kan ikke anbefale kodein hvis du har ambitioner her i livet... Jeg har taget det et par gange nu, og kan roligt fortælle at det ikke er noget jeg kan anbefale. Følelsen jeg fik (og nu kan jeg jo kun fortælle hvordan JEG får det af kodein, ikke hvordan andre får det, har heller ikke studeret det i helt store mængder) var meget afslappende, syns-forstyrrende og jeg blev helt ligeglad med alting. Og rart som det nu lyder, så tror jeg kun jeg har været ligeså uduelig da jeg røg 1,5 gram "slasker-hash" med en kammerat i hans sommerhus...
Jeg kunne slet ikke foretage mig noget produktivt, og fik heller ikke gang i nogle spændende tanker eller noget - faktisk lidt deprimerende at se tilbage på...

Men hey, det styrer du helt selv ;) det virker ikke som noget særligt farligt stof ellers - bare pas på med alkohol sammen med det, det kan meget hurtigt blive meget farligt!

Medlem
Brugeravatar

Du skal tage det minimum et par dage om ugen for at opleve de mindste abstinenssymptomer ved ophør. Kodein er meget svagt, og man skal virkelig gå til den for at blive seriøst afhængig. Har selv taget det 2 gange om dagen i lidt over en uge, hvorefter jeg stoppede og kun oplevede at være en smule træt i et par dage. Dette kan dog på ingen måde anbefales. Mht til hvordan man fungerer på kodein, vil jeg mene at jeg er nøjagtig ligeså produktiv som når jeg er ædru. Det nedsætter hverken mine kognitive evner(Har faktisk taget en række tests for at undersøge det) eller min lyst til at udrette ting.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Meget dårlig ide at begynde at ryge skunk når du lider af søvnabnø, med mindre du gør det ved hjælp fra en vaporizer, så vil det blot forværre din tilstand.

Junior medlem
Brugeravatar

Meget dårlig ide at begynde at ryge skunk når du lider af søvnabnø, med mindre du gør det ved hjælp fra en vaporizer, så vil det blot forværre din tilstand.

jeg har sådan en ilt maskine på om natten men ligger meget urolig pga smerter mente det kunne få mig til at sleppe lidt af ..
den der vap,,er den ikke meget dyr

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]