Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 22:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Efter efterårets SN høst og første "rigtige" trip, er det nu blevet tid til at komme igang med at dyrke selv ! :D

Og har valgt Golden teacher.

Men først lidt billeder af SN høsten :arrow:

-Ved godt at ikke alle sammen er SN , men man bliver jo ivrig når man endelig finder nogle, og så ryger hele lortet sku med hjem :D
Billede

Nå.. Tilbage til emmet :cheers:

Har dunket sættet i 12 timer, og prikket huller i kagen.. Sættet står i min stue, uden direkte lys og en temperatur på ca 21-23 grader. Her er de første billeder efter kagen har stået i vandposen i 12 timer:

Der er fugt i posen 8)
Billede

Kagen
Billede

Billede

Billede

Kittet har nu stået i 24timer og venter spændt som et lille barn! :lol:

Update kommer dagligt ;)

Kom gerne med gode råd og kommentarer !

Peace out Joeyjoe

Forhandlerlinks er ikke tilladte, læs reglerne. -rbp

Medlem
Brugeravatar

Nice, glæder mig til at se hvad der sker 8)

Junior medlem

2. dagen efter dunk :

Billede

3. dagen :

Billede

Syntes at der er ved at dukke lidt mycelium op , men er ikke sikker ? :arrow: Er det ikke det hvide mug lingende
substans :?:

:!: -Hvor vigtigt er det at spry´e kagen/posen når der nu er fugt i posen?
HELP NEEDED :gud:

Peace out Joeyjoe

Junior medlem

ANYONE??? HVOR VIGTIGT ER DET AT FORSTØVE INDE I POSEN????

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Det er rimelig vigtigt at det har den rigtige fugtighed i posen, jeg synes at huske, at hvis der samler sig dråber på siden af posen fugtigheden tilpas.

Junior medlem

Så har vi nået 4. dagen.

Billede
Syntes at kagen er "hævet" lidt? Som om de huller jeg lavede med gaflen da den skulle dunkes er mere fremtrædende nu :?:

Hvordan syns i erfarne grower´e det ser ud? :idea:

Joeyjoe

Junior medlem

PS. Har spryet lidt vand på kagen i dag, meget lidt, den så ret tør ud.. Havde godt nok ingen rigtig spryflaske så måtte koge en gammel vinduesrens flaske , håber det er nok til at dræbe bakterierne :S

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Lad vær med at åbne posen hver dag, bare lad dem stå og hygge sig ;)

Hvis du er bekymret for luftfugtigheden er høj nok, så hæld vand i bunden af posen.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Junior medlem

Lad vær med at åbne posen hver dag, bare lad dem stå og hygge sig ;)

Hvis du er bekymret for luftfugtigheden er høj nok, så hæld vand i bunden af posen.

Vil prøve! Men har det som et lille barn :D - Mange modsatte svar man finder på nettet..
De fleste guider siger da man skal lufte den lidt hver dag, eller er det først når de er på vej op :?:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
jeg troede også at man skulle lufte dem hverdag, men der var en tråd herinde hvor jeg bragte det op og flere personer sagde at de havde de aldrig gjort og deres var gået fint.
Så det ser ikke ud til det er nødvendigt.

Haps, der var den;
viewtopic.php?f=2&t=37233&hilit=spr%C3%B8jte&start=20

Junior medlem

Tid til update!

15 dage efter dunk :
Billede

:lol: Så skete der sku noget xD Regner med at høste på fredag og trippe lørdag :D -Det er jo for vildt hvordan de vokser! Er du gal der er fart på :O

-Anyway sådan et kit er suuuper nemt for nybegyndere så det er bare at gå igang derude! ;D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

^ Feeedt fedt fedt, du kan med fordel høste de største først, og så vente en dag eller to med at høste dem der ikke er fuldvoksne endnu :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Junior medlem

I know ;D

-Men hva med de svampe der voker op af siden på posen? De ser allerede lidt smattede ud? :S

Skal de fjernes for at undgå at de rådner eller hvad er bedst her? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har aldrig haft problemer med råd. Jeg plejede bare at rette lidt på posen så den ikke rørte svampene :)

Mvh.

Junior medlem

kan ikke rette posen til :( uanset hvad støder de på posen :/ WHAT TO DO :O

Junior medlem

Så blev der høstet.. ca 85 g vådt og stadig lidt tilbage i kagen, de får lige 2 dage mere..

Billede

- Derudover vil jeg gerne ha lov til at udtrykke min skuffelse over dette her forum!

MEGA dårlige svartider og opbakning.. FOR ALLE JER DER VIL DYRKE OG HA HJÆLP TIL DET, GÅ IND PÅ shroomery i stedet for at spilde jeres tid herinde.. DØDT forum..

Og til jer der har svaret på mine spørgsmål, TAK FOR hjælpen! :)

Shroomery here i come! Følg med der for at følge de næste dunk

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvad er det da for en udmelding at komme med?
Kan anbefale dig at hyre en altvidende person til at besvare dine spørgsmål hvis du ikke kan vente på vi svarer.
Og nej, det her forum er ikke dødt - men det er jo klart du får hurtigere svar på en engelsksproget side om svampe - tænk dig om.

Og så vil jeg sige at de da ikke har rådgivet dig godt nok derinde, flere af de svampe kunne godt tåle en dag mere i posen, så tilbage på shroomery med dig.
Tillykke med høsten ellers.

Junior medlem

Det er så første gang nogen har svaret så hurtigt..

Ja sorry for mit sure opstød, men syns bare ikke det kan være rigtigt at der er flere dages svartider når jeg kan se hvor mange der har været forbi tråden..

Ja du har helt ret, de kunne godt ha tålt lidt mere tid i posen , men som sagt, havde jeg spurgt her hvornår de skulle høstet havde jeg fået et svar 3 dage for sent, så hellere tage dem nu ;)

Havde nu nok bare regnet med en bedre respons , og svar på de spørgsmål jeg kom med.. Har lavet denne tråd som nybegynder, til nybegyndere i samme situation..

Men det er svært at være nybegynder herinde syns jeg nu ;)

Joeyjoe

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har du prøvet søge funktionen?
Har du overhovedet tjekket den tråd jeg linkede til med en anden nybegynders svampe tråd, iøvrigt halvanden time efter du stillede spørgsmålet?
Det er ikke svært at være begynder, internettet bugner med andre mennesker som har været i PRÆCIS samme situation som dig med en growbox - og det virker jo ikke til at du har problemer med engelsk.

Bare fordi du ikke har fået svar på et spørgsmål, så er det ikke ensbetydende med alt herinde fungerer sådan - sinde gas, min ligesindede psykonautven. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]