Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 22:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Jeg havde en meget ubehagelig oplevelse i går. Vi var ved at mixe en joint på et toilet, og blev desværre taget af politiet. Det er som det, og der er selvfølgelig ikke noget at gøre ved det, men måden det skete på!

Jeg sad i en bus sammen med en kammerat. Vi var på vej ind til byen og var godt berusede. Pludselig spurgte en dreng i bussen om vi ville købe noget cannabis. Vi var i starten afholdende. Vi ryger begge en del, men vi vil være sikre på dem vi køber af. Vi var dog stive, og endte med at købe alligevel. Vi ville rulle en lille pind, og valgte at gøre det på et toilet i et storcenter - hvilket jo er en dum idé. Men på vejen ind på toilettet ser vi dealeren fra før og en vagt fra centeret gå i en hyggelig samtale. Vi går bare forbi dem og ind på toilettet. 2-3 minutter senere kommer vagten ind og buster os, og i forstår ikke hvad der sker:
Dealeren kommer med ud på toilettet lige i hælen på vagten! Han griner af os og spørger om han må få lov at ryge jointen i stedet. Vi forklarer vagten at dealeren var i samme rum, men han gør ingenting ved det og dealeren får lov at gå.
Senere kommer en anden vagt som vi forklarer situationen, men den første vagt begynder bare at komme med undskyldninger:
Han forklarer at han havde set os på overvågningen, og at det ikke var dealeren der havde givet ham et tip. Problemet er bare at det så vidt jeg ved er ulovligt at opsætte overvågning på et toilet + der var ikke et kamera at se overhovedet.
Han siger også at dealeren ikke var velkommen i centeret, og da vi så dem tidligere var det for at smide ham ud af centeret. Men hvorfor fik han så lov til at komme med tilbage ind på toilettet?

Senere kom politiet, som vi også videregav alle oplysninger om dealer og det hele til. Min kammerat måtte tage hele skraldet da han både var under 18 og det var ham der var i besiddelse. Han er ret fuld, og kommer til at give et telefonnummer på sine forældre der har ét enkelt ciffer forkert ved en fejl, da politimanden ville ringe til hans forældre. Politimanden kommer rasende tilbage på toilettet og hiver min kammerat op mod en mur mens han råber og skriger. De tager kammeraten med ud i bilen for at køre ham hjem til forældrene i stedet, men det stopper ikke her!
Min kammerat brokkede sig i bilen. Han sagde at det ikke var godt nok arbejde at de var ligeglad med både dealer og korrupte vagter. Samme betjent som før blev nu YDERST rasende, og tog kvælertag på min kammerat - der ellers ikke havde vist tegn på andet end en smule verbal terror.
Min kammerat blev sigtet for besiddelse af narkotika.

Vores samfund i dag er korrupt. Man kan simpelthen ikke stole på autoriteter. Politiet er ikke styret af fornuft, men magtliderlighed, og vagtselskaberne hyrer vagter der har fingrene endnu længere nede i suppedasen end dem de tilbageholder.
Vil gerne høre om i kender til lignende sager, for jeg synes mildest talt dette er noget svineri!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Jep har oplevet det samme, for 1,5 år siden. Prøvede at flygte på knallert fra politiet, men forgæves, og fik et slag i brystet af en af betjentene.

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
har gudskelov ikke været udsat for lige præcis det samme, men jeg er kommet i konflikt med vagter før over praktisk talt ingenting hvor jeg bl.a. er blevet skubbet til fuldstændig uprovokeret... Det er sindsygt ubehageligt fordi man jo ser de mennesker som autoriteter, hvis job er at passe på én :roll:

Jeg vil råde jer til at skrive en klage både til storcentret og til politet, hvis i er heldige kan i måske få vagten fyret... Politibetjenten er jeg dog lidt i tvivl om, der tror jeg desværre ikke der vil ske noget...

Føler med jer drenge, men i må simpelthen blive bedre til at rulle joints udendørs, det er den eneste løsning jeg ser på problemet :D

Medlem
Brugeravatar

Det er sørgeligt, men desværre skal vi nok bare være glade for at "vores" politi nøjes med kvælertag og slag i brystet :/

Medlem

kan genkende sindsygt mange ting fra din historie.. har tidligere flere gange oplevet ubehagelige hændelser med både politiet og vagter. Og har også op til flere gange prøvet at sende klager til politiklagenævnet eller hvad det nu hedder, men der bliver ikke gjort så meget ved det, da en politimands ord næsten altid vejer højere end en "balademagers"..

det er sørgeligt

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Det er velkendt, at hvis man vil være ballademager og undgå ballade, så skal man blive enten vagt, dørmand eller politibetjent. Jeg forestiller mig, at det er derfor, at så mange ballademagere vælger den retning.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Det er velkendt, at hvis man vil være ballademager og undgå ballade, så skal man blive enten vagt, dørmand eller politibetjent. Jeg forestiller mig, at det er derfor, at så mange ballademagere vælger den retning.

1+ !!!

det lidt sjovt, da jeg boede ude på landet mødte jeg for det meste kun flinke betjente der sparede mig for en masse besvær, så igennem fingrende med en masse ting os.v - men efter jeg er flyttet til byen er det mere negative oplevelser jeg har haft med dem dog ikke ligefrem vold på egen krop, men f.eks oplevet dem være meget verbale ubehagelige, og jeg vil opfordre folk til at filme situationen hvis det er muligt, når politiet opføre sig som forbrydere i uniform.

Medlem
Brugeravatar

Jeg blev taget for graffiti for nogle år siden. De to betjente der snuppede mig overtrådte deres protokoller.. .

Medlem
Brugeravatar

Jeg vil råde jer til at skrive en klage både til storcentret og til politet, hvis i er heldige kan i måske få vagten fyret... Politibetjenten er jeg dog lidt i tvivl om, der tror jeg desværre ikke der vil ske noget...
Føler med jer drenge, men i må simpelthen blive bedre til at rulle joints udendørs, det er den eneste løsning jeg ser på problemet :D

Har sendt en klage til centeret, som nu er videresendt til vagtfirmaet. Dog har jeg valgt ikke at kontakte politiet, da jeg ikke tror man får noget godt ud af det.

Du ved hvor fristende det er at mixe på et toilet når man er fuld og det er iskoldt udenfor :P

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Kender alt for godt det med voldeligt politi. Blev anholdt i Aarhus engang, til demonstration, jeg var pissefuld og kommer til at gå det forkerte sted uden jeg opfatter det. Derfor får jeg nogle knippelslag ud af det blå, hvilket jeg bliver pissesur over. Så jeg brokker mig højlydt hele vejen til stationen, hvilket betjentene bliver trætte af. Så før jeg skal i detentionen, bliver jeg taget med ud bagved, hvor der er 3 betjente, en til at holde vagt for at sørger for der ikke kommer nogle. Bliver placeret op af en pæl på jorden, har strips på så kan ikke bevæge mig, derefter tager den ene betjent og presser mig på halsen, mens den anden presser sit knæ i maven på mig. Må ærlig indrømme jeg var fucking bange, fik at vide jeg bare skulle holde kæft med mit pis.

Så fuck politiet. Har ikke det mindste respekt for dem. En god politimand er en død politimand!

Medlem
Brugeravatar

Hvordan bliver man busted på et offentligt toilet?
Altså, jeg går ud fra at man mixede i båsen. Skyller man så ikke sit "lort" ud (pun intended) hvis politiet eller vagter banker på? Eller beder om lov til at skide færdig, hvis det bare er vagten?

...Yderst ubehagelig oplevelse iøvrigt - specielt det med dealeren og vagten fatter jeg intet af.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Lyder sku utrolig utrolig træls, man kan blive så harm over det - er bare glad for jeg ikke har oplevet det (7-9-13).
Kan anbefale jer at læse : Kend dine rettigheder fra frihedsaktivisten - han laver nogle gode pointer, og henviser til paragraffer osv, så er det bare at memorise.
Selvom de nok er fløjtende ligeglade alligevel - korrupt!

Dedikeret medlem

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id- ... itimand-krænkede-blufærdighed.html

Ham kinky fætteren her forsøgte at få mig til at underskrive en forhørsrapport hvor han ret friskt undlod at skrive jeg nægtede - havde jeg ikke været vågen havde det kostet fængsel.
Et par år efter laver han det samme nummer ved en af mine venner som heller ikke faldt for den, men fuck en fest vi fejrede da stangspringer historien ramte medierne.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det lyder interessant Fso, har du ikke et link som virker?

Jeg har en gang ifb. med en COP-15 demo haft en rigtigt positiv oplevelse med politiet. Betjenten, der samlede mig op efter anholdelse, så at jeg blot var en bette knægt og vi snakkede til det blev helt hyggeligt imens han eskorterede mig til futtoget.. "Er det din første anholdelse? Bare slap af, så kommer du lige med her over, der sidder de andre og hygger" eller noget i den stil..

Desværre har kontakt med ordensmagten både før og efter dette tilfælde været enormt negativ.. Ubehagelig og truende attitude, magtliderlig opførsel og tilfældig tåregas. Ingen hjælp når man rent faktisk efterspørger det (og JO, de havde mandskab i området, man kunne næsten se dem). Derudover tonsvis af paranoia i gennem tiden, på vej hjem fra staden (ja, først og fremmest politikernes skyld).

Jeg kan godt se at de dårlige betjente pga. deres dårligdoms natur går sig kraftigere bemærket end de ordentlige betjente, men for helvede hvor er der brug for at blive luget ud i politiets korps, politiets kultur og vigtigst af alt: politiets opgaver og beføjelser!

Dedikeret medlem

Linket virker fint for mig på telefonen.

Ellers prøv den her

http://m.bt.dk/f/?redirect=www.bt.dk/kr ... edarbejder

Medlem

Det lyder som en ubehagelig oplevelse. Men for fremtiden når du møder politiet, så giv dem navn og fødselsdato, de har ikke krav på andet. stir derefter bare tomt ud i luften. og sig ingen ting overhoved.
Man snakker ikke med politiet.

"Senere kom politiet, som vi også videregav alle oplysninger om dealer og det hele til"

Det er stikkeri. Hvis du først er stemplet som stikker, er du jaget vildt. Og skal du ind og sidde en dag, må du gå i frivillig iso, hvis det rygtes. tror du skal glemme alt om denne oplevelse. og ikke fortælle den til nogen for din egen skyld.

Du har stukket en pusher? Hvorfor? det er da det klammeste man kan gøre?

Og hvorfor fanden skulle pusheren sælge hash til jer for derefter at stikke jer til en vagt? hvad skulle formålet være?.

Og ærlig talt. tror du en politimand ville komme med en anden historie end sin kolega hvis det var noget der kom i retten?. Tror du han ville være særlig populær på stationen fremover?
ville du selv gør det hvis du var i retten for noget med en kammerat?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Læs historien snubi, det sku da klart han stikker en snitch.
Hele den her historie er bizar, og tror ikke du får tæsk i fængslet fordi du har stukket en stikker engang i et center.

Medlem
Brugeravatar

Har også før oplevet ubehagelige betjente, dog aldrig nogle der fysisk overtrådt grænsen.
Det er heldigvis meget værre andre steder, men det er selvfølgelig ikke en undskyldning for at de skal være sådan her.

Vagter i storcentre og lignende er tit de værste, ser dagligt vagter i Bruuns galleri i Århus der gå og konverserer med nogle af de værste ballademagere. Dem har de respekt for (kunne forestille mig de tit kender folk fra deres familie osv), men hvis man bare er en ung mand der af og til er i besiddelse af euforiserende stoffer, så er der pludselig åben jagt sæson på en.

Håber i kommer jeg over jeres ubehagelige oplevelse, og vil ligesom mange andre herinde opfordre jeg til at klage over vagten. Hvis i klager over politiet for i kun bøvl ud af det.

"There are some sins that you commit that you can't come back from, you know, no matter how hard you try. You just can't. It's like the devil is waiting for your body to quit. Because he knows, he knows that he already owns your soul. And then I think maybe there's no devil. You die... and God, he says, Nah, nah you can't come in. You have to leave now. You have to leave and go away and you have to be alone. You have to be alone forever."

Medlem
Brugeravatar

Er iøvrigt med snubi her. Fremover så sig intet! Og man stikker ikke nogen, heller ikke hvis de har stukket en.

"There are some sins that you commit that you can't come back from, you know, no matter how hard you try. You just can't. It's like the devil is waiting for your body to quit. Because he knows, he knows that he already owns your soul. And then I think maybe there's no devil. You die... and God, he says, Nah, nah you can't come in. You have to leave now. You have to leave and go away and you have to be alone. You have to be alone forever."

Medlem

Læs historien snubi, det sku da klart han stikker en snitch.
Hele den her historie er bizar, og tror ikke du får tæsk i fængslet fordi du har stukket en stikker engang i et center.

Det er simpelthen det værste man kan gøre pånær sex forbrydelser, barnemord, etc.

Tro mig. du risikere at skulle sidde i iso hver gang du i fængsel, glem det her og snak aldrig om det. man kan jo ikke ha en stikker rendende rundt i et fængsel.

og et andet råd, sig ingen ting til en afhøring. En afhøring har det ene formål at skaffe beviser imod dig.

Der kommer aldrig noget godt ud af at snakke med politiet. medmindre man er en "Almindelig borger"

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]