Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 14:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted i det midtjyske
Så tror jeg det lykkedes...

Tag en lytter folkens og smid en kommentar

https://soundcloud.com/subsdk/bj-rn-wes ... ns-no-name

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

1.53 og frem lyder ret fedt!

Synes det er et fedt track, kunne godt forestille mig eksempelvis rap ind over det. Men ærligt synes jeg man hører tromme beats for mange stedet efterhånden. Det er svært at få sin egen lyd med tromme effekterne..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det lyder godt og clean hele vejen!

Hvilken software bruger du til at producere beats?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Jeg synes, det lyder tamt og fladt. Du burde arbejde noget mere lydene og lydniveauer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
Jeg synes, det lyder tamt og fladt. Du burde arbejde noget mere lydene og lydniveauer.

helt enig, grundtingen er god nok, men dine lyde er ret kedelige. prøv osse at eksperimentere med dynamik og eq.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside

^This... Hvis det skal begynde at blive bare lidt spændende, skal du skifte alle dine trommelyde ud med hjemmelavede lyde eller i det mindste dubbe dem du har nu med nogle flere (og mere interessante) lyde...

Blæserne lyder som en flok forkølede elefanter på dødsmarch og er sammen strygerne og piano'et totalt malplaceret i hele mixet... Havde det rent faktisk været live optagede instrumenter kunne det måske have gået, men der er stadig alt for lidt variation i det IMO...

Jeg ved ikke hvad din hensigt med nummeret er, hvis ikke der skal noget rap på får det i hvert fald ikke noget liv som det er nu...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Selvom det det er dit første nummer, så er det sgu bare for ringe, at du ikke har indspillet dine egne lyde eller lavet en større variation i nummeret - lol. Men så er det godt at ekspertpanelet herinde kan guide dig til at lave noget, som de selv kan lide :)

Det er godt gået med nummeret og du kan tage det i mange retninger, hvis det er det, du ønsker med det. Ellers er det bare at klø på med produktionerne!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Selvom det det er dit første nummer, så er det sgu bare for ringe, at du ikke har indspillet dine egne lyde eller lavet en større variation i nummeret - lol. Men så er det godt at ekspertpanelet herinde kan guide dig til at lave noget, som de selv kan lide :)

Det er godt gået med nummeret og du kan tage det i mange retninger, hvis det er det, du ønsker med det. Ellers er det bare at klø på med produktionerne!

Vi kommenterer på det produktionsmæssige. Det er temmelig ringe, helt objektivt set. Han efterspørger kommentarer på nummeret. Det giver vi ham så. Hvor vil du hen med din kommentar?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Ok, jeg vil godt medgive at jeg måske lød lidt streng, men det er ment kærligt... Det har masser af musikalitet, men det er simpelthen bare så intetsigende i udtrykket og stillestående i lyden at det kommer til at virke som en joke for mig, men det handler selvfølgelig om at OP selv synes det han laver er fedt, hvis det er tilfældet, så skal det da bare lige masteres professionelt og så kunne jeg stoppe kritikken dér. Jeg bliver nødt til at tage udgangspunkt i hvad jeg selv ville gøre (ikke hvad jeg kan lide, det er en helt anden sag...) og prøve at guide ham derfra, jeg er på ingen måde ekspert, kun moderat nørdet...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

@fry
ja men det er bare ikke nok at sige at han skal arbejde med lydene, er det? Hvis trådstarter oplyser, hvilke program han har brugt, så kunne nogen herinde vejlede i brugen af det. Og jeg kan da godt se, hvad han efterspørger, men det virker bare ikke konstruktivt - ikke at det skal være det, men det fungerer normalvis bedst.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

det er konstruktivt at sige at der skal arbejdes mere med lydende.
og hvis subs så spørger til råds kan vi jo komme med mere konkrete råd til konkrete spørgsmål... jeg vil da gerne hjælpe, men jeg gider ikke lave en større udredning af alle de milliarder af tips og tricks som man kan benytte sig af for at få noget simpelt til at lyde stort, medmindre at der bliver spurgt til det.

Medlem
Brugeravatar

Hey drenge , synes det er fint i alle komme med hver jeres inputs, samt holdninger. Er ny inden for produktion. Og er skam voksen nok til, at kunne sortere i hvad i skriver ;) Så no hard feelings her.

Af software bruger jeg:

Ableton Live 8 ( Overvejer at gå over til ProTools, da jeg ikke bruger "live" delen alligevel )
NI Komplete 8 ( diverse plugins )
Waves Marcury ( diverse plugins )

Og så har jeg et M-Audio Axiom 49 2nd Gen.

Men har slet ikke ordentlig styr på mastering endnu, og derfor jeg søger konkrete råd.

Og beatet er lavet til en kammerat der skriver tekster.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

skid på mastering, det er sidste fase i produktionen.
skid på protools osse, det egner sig bedst for folk som spiller musik, til programmering er ableton vist ret godt.
prøv at gå lidt mere ind i selve mixnings processen og arbejd med den først, compression, eq, reverb og delay, der kan du virkelig få dit nummer til at virke mere levende.
et andet tip er, velocity, med velocity kan du få dine programmeringer til at virke meget mere interessante.

Medlem
Brugeravatar

Jamen de ting vil jeg så sætte mig godt ind i. Tak for rådet Green 9

Dedikeret medlem
Brugeravatar

no prob, du kan nemt tilføje en masse liv i dine trommer ved at smide nogle flere anslag ind med en meget meget lav velocity, altså så lav at de kun lige akkurat kan anes.

Medlem
Brugeravatar

Vi er enige om velocity er hvor hårdt jeg laver anslagene på f.eks. mine drumpads?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ja lige præcis.
du kan sikkert styre dit velocity derinde hvor du programmerer.

Medlem
Brugeravatar

Ja det kan jeg på pianoroll'en bagefter :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

@ the Green 9

Jeg er vild med alle dine råd, siden jeg skrev sidst. Stort Like herfra! På samme måde som SuBs er jeg også selv lige begyndt at producere musik i Ableton live - og jeg må sgu sige, at SuBs' nummer lød ret nice sammenlignet med mit :D
Det er ikke helt inden for samme genre, jeg selv producerer, men jeg ved hvor svært det er at skabe en ren sammenhæng gennem et helt nummer, hvilket trådstarter har klaret ret godt imo.

@SuBs

bruger du plugins eller bare programlyde? Jeg har hentet et par plugins, som hedder Zebra, hvor der er nogle ret vilde effekter på - og så er der vildt mange lyde, som kan manipuleres i uendelighed :)

Medlem
Brugeravatar

Jamen bruger mange af se færdige lyde der følger med i NI Komplete 8 ultimate pakken, hvor jeg så selv ( forsøger ) justere dem til min egen Sound.

Og i nummeret From Good Too Bad er det en kammerat der spiller spaden, som så har været en tur i Guitar rig 5

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]