Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 10:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay helt sikkert. Jeg ved ikke, om det er den komplette version, jeg har, men har måttet hente en masse instrumenter til programmet for at kunne komme ordentligt igang. Er du Mac-bruger? Det kunne jo være lidt grineren at lave et dele-nummer, hvor vi begge (eller flere) bygger videre på noget, som andre har startet op.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted i det midtjyske
Bruger, desværre, pc:/

Men derfor tror jeg sagtens vi kan dele vires projekter, hvis du sørger for at importere samtlige brugte samples osv ind i projektfilen. Er der nogle kyndige der kan bekræfte/afkræfte det ?

Medlem
Brugeravatar

En hurtig tur på Google bekræfter hurtigt at der nemt vil opstå komplikationer med plugins etc

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jeg har også en pc med ableton 8 og der fungerer det ikke med filer fra mac'en. Ligeledes har jeg haft problemer med at dele fra pc til pc.
Men hvis vi skal kunne dele og redigere i hinandens filer, er det vel vigtigt, at vi begge har den samme version og de samme instrumentpakke/plugins. Du kan evt bare sende en pm med oplysninger om programmer osv, så jeg kan få dem købt :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
tak tak knarky :D

bare sig til hvis der er andet i mangler hjælp til, jeg har brugt de sidste tyve år på at prøve at få lort til at lyde af guld, og der er virkelig mange tricks til det.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
jeg har også en pc med ableton 8 og der fungerer det ikke med filer fra mac'en. Ligeledes har jeg haft problemer med at dele fra pc til pc.
Men hvis vi skal kunne dele og redigere i hinandens filer, er det vel vigtigt, at vi begge har den samme version og de samme instrumentpakke/plugins. Du kan evt bare sende en pm med oplysninger om programmer osv, så jeg kan få dem købt :)

Hvis i eksporterer jeres projekt med alle spor seperat så kan i sagtens dele tracks... I kan selvfølgelig kun redigere i hinandens audio, men der er rigelig med muligheder...

Medlem

Især dine tromme lyde stikker ud.
Der er slet ikke noget punch på kicket. Jeg tror at dine bassline sluger kicket.
Kig på sidechainning, med lav release.
Din snare er der heller ikke nok kraft i.

Det er også vigtigt at skærer de frekvenser væk, som ikke er nødvendige ved hvert instrument.
Feks ligger den dybe e streng på en guitar ved 85hZ, så alt derunder kan bare cuttes væk, så der er plads til det andet.

Medlem
Brugeravatar

Okay .. Det vil jeg også tage med, når jeg retter i det. Er i intra i jeg prøver at smider op igen, når jeg efter bedste evne har rettet de ting i har nævnt ?

Medlem

Okay .. Det vil jeg også tage med, når jeg retter i det. Er i intra i jeg prøver at smider op igen, når jeg efter bedste evne har rettet de ting i har nævnt ?

Helt sikkert (:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

det lyder fedt nok, men hvorfor lave noget 100+ andre musikere har lavet før dig?

Medlem
Brugeravatar

Mener du ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

mener at man hørt sådan nogle beats enormt mange gange. hermed ikke sagt, at det ikke lyder godt, men genrer dør grundet mangel på nytænkning, og det kan man ikke påstå der i dit beat. Eller i mange andre hiphop beats for den sags skyld.
Forstår godt idéen med at lave instrumentals efter en opskrift, der virker, men man kommer længst ved at være original.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
du er lidt ude i en god omgang tis-pøl samuel.

smid lige nogle eksempler på banen med originale trommerytmer til hiphop... det er rent faktisk ikke noget som hænger på træerne, og nok heller ikke lige det nemmeste at starte med som ny indenfor musik programmer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

whatever. det var bare et råd til at blive lidt mere original og blive hørt

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 34 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]