Jeg kender en pige der har været på antidepressiv medicin i 7-8 år og hun har forgæves forsøgt at komme af det, dog uden held. Jeg synes det er forkasteligt at man udskriver medicin til folk uden at sørge for, at folk får den nødvendige støtte i form af samtale terapi, der kan supplere med redskaber som kan hjælpe en til at stå på egne ben igen.
Medicinen er ikke kuren, det er midlertidig lindring, og hvis man blot lade problemerne sidde fast under den dopede facade, så får man pludselig bare endnu flere problemer at jonglere med.
De kan i teorien fortsætte mig at udskrive præparater, hvis eneste formål er at mildne bivirkninger fra de andre præparater. Det er uhyre vigtigt at du giver tydelig tilbagemeldinger om din situation til din læge, istedet for blot at acceptere uden omtanke når han ønsker at sætte dosen op. Nok er de fleste læger veluddannede, men det betyder ikke at de ved hvad der er bedst for dig, eller hvad du har brug for.
Jeg må lige løfte en finger angående dit misbrug af pregabalin. Jeg forstår godt hvor lokkende det kan være midlertidigt at flygte fra ens tilstedeværelse - men drøft lige med dig selv hvad det egentlig er du får ud af det og hvad det på længere sigt vil bringe dig.
Ring til din læge og få en henvisning til en psykolog. Et andet godt råd som din behandler muligvis også vil foreslå, er at skrive dine tanker og bekymringer ned. Du behøver skrive flere velformulerede sider i word, men bare kradse lidt ned hist og her, så du bliver bevidst om hvad der skal tages fat på og så du 'får tankerne ud'. Det har fungere effektivt i mit tilfælde.
Håber du finder hvad du søger! Al lykke til.
Nej men det er os det jeg er bange for nu., at blive dopet og ikke får bugt for disse ting
Det var os det jeg gjorde da jeg startede på pregabelin, at informere lægen om hvorda jeg havde det osv. han satte mig op i dodis og har ik fuldt med siden.
Det kan bare pisse mig af, når beder om en udredning. Bliver sendt til psykiater der bare fylder mig med SSRI og snart os andet medicin.
Vil dog prøve at holde mig til den korrekte dosis fra imorgen, selvom det blir svært.