Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 22:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Narnia
Hey psybere.

Vil lige stille to hurtige spørgsmål.
Vil det skade svampene hvis man griller eller steger som de er ?.
Hvis det kan lade sig gøre vil de så miste effekt ?. :peace:

Dedikeret medlem

fy for satan grillede eller stegte cubensis jeg brækker mig allerrede !!! :cheers:

og jeg vil gå ud fra du mister effekt ved at stege eller grille dine shrooms :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jep, psilocybin er ret ustabilt.. Du vil sandsynligvis få nogle ikke aktive eller meget upotente og ikke særligt rart smagende svampe :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
opskrifter på Erowid:
http://www.erowid.org/plants/mushrooms/ ... rep1.shtml

Medlem

Geografisk sted: KBH/Falster/Berlin
Hvis jeg af en eller anden grund fik besked på at jeg bare SKULLE tilberede psilocybin-svampe, så ville jeg måske overveje at sylte dem i en æblevins-eddike med ingefær, chili, hvidløg og evt noget estragon.
Der er nok en god chance for at en del af det aktive stof i svampene ville ende i eddike-lagen, og så ville man være nødt til at drikke den bagefter.
Det vil jeg nok ikke lige umiddelbart anbefale, hvis du gerne vil holde dig gode venner med dine smagsløg...

I øvrigt, bare for at fluekneppe lidt, så er selv tørrede svampe faktisk blevet tilberedt.
En tilberedning defineres b.la. ved at madvaren ændrer sig i smag & tekstur i forhold til sin form naturel., hvilket er jo tilfældet ved tørring (af svampe, eksempelvis)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Friske cubensis på en hjemmelavet pizza med dressing og salat er skidegodt, bare chop dem i små bidder, det hjælper med at sprede dem ud på pizzaen og mixe med de andre smagsnuancer. tomat, ost, løg, oliven, gorgonzola (den stærkeste du kan finde), chorizo eller tørret saltet landskinke og salat af fri valg på toppen, jeg er "en af dem" der godt kan lide ruccola salat, men andre varianter er sikkert fint. Prikken over i'et ville være en hjemmelavet hvidløgs-olie/dressing, men coops creme fraiche gør det også godt ^^ Det maskerer nok ikke smagen 100%, men det skal nok blende ind - Enjoy!

Damn nu fik jeg fråder på... :lol:

Medlem

Geografisk sted: KBH/Falster/Berlin
Ha ha. Det lyder sgu virkelig også som en lækker pizza!!
Og styrken i gorgonzolaen stikker lige smagen af cubensis en dejlig lammer:)
(selvom jeg faktisk ret godt kan lide den dér svampede smag af jordbund, og så har jeg lidt en idé om at svampene giver en lidt bedre virkning hvis man rent faktisk nyder at indtage dem)

Men hvordan vil virkningen egentlig være, hvis man spiser svampene sammen med et pænt stort måltid, som pizza jo alligevel er?

Det ville jo være et drømme-scenarie, hvis man kunne faste som normalt op til trippet, og så kunne spise svampene på en pizza, med et helt 'normalt' trip efterfølgende.
Så var man både mæt og sikkert på vej ind i et krævende trip, som jeg personligt altid synes en tur på svampe er.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Altså... Det kræver bare om at kende sin dosis på hhv. tom og fuld mave... Har jeg fuld mave skal jeg ca. påregne hvad der svarer til 1 g tørret mexi. Med fuld mave kan man dog godt risikere at ens svampetrip kan vare helt op mod 8 timer, det skete for mig engang til en julefrokost, men hvis man ikke har noget problem med den lidt oppustede fornemmelse man kan få, kan man sagtens gøre det.

Medlem
Brugeravatar

Æd dem med mørk chokolade, det er en sikker vinder.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Ingredienser
til 25-30 stk
400 g chokolade
400 g smør
320 g mel
320 g flormelis
5 g bagepulver
10 æg.
Fremgangsmåde
Smelt chokolade og smør i vandbad.
Sigt alt mel, flormelis og bagepulver i chokoladen.
Rør æg i et af gangen, men pas på at dejen ikke er for varm eller kold. Den skal være lunken for ikke at klumpe.
Hæld i muffinforme (de hæver meget).
bag ved 230 grader i 8-10 min.
kagerne skal være flydene inden i.

du vælger selv hvor meget "fyld" du putter i råder til ikke mere ind 1½ gram da du sikkert æder mere ind en...
[ Billede ]

Fra denne tråd: viewtopic.php?f=2&t=35718&p=477889&hilit=space+cakes#p477889

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Narnia
Puha tak skal i have :D .

Medlem
Brugeravatar

Du kan også prøve at blende dem eller smuldre dem fint og komme dem i en suppe. Det er en af mine foretrukne metoder til at indtage svampe. :)

Medlem
Brugeravatar

...og så er suppe lidt nemmere for maven at arbejde med! Hvis man altså har tendens til at få lidt bøvl med mavsen når man indtager svampe.

Medlem

Der er mange gode opskrifter her :) specielt pizzaen lyder lækker :O

Jeg plejer bare at hakke de tørrede svampe fint, smelte mørk chokolade i et vandbad, blande det samme og lade det tørre til små chokolade / svampe kugler. Den kraftige chokolade maskerer svampe smagen helt fint synes jeg, og man kan nemt have et par stykker chokolade med sig hvor end man skal hen.

Jeg plejer ikke at tilberede friske svampe, da jeg egentlig ikke synes den smag er slem, men de tørrede svampe finder jeg ret klamme :p

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Er jeg den eneste der synes at friske shrooms smager frådern?

Medlem
Brugeravatar

hvor lang tid kan sådan nogle svampe-chokolader holde sig ? :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland

Nah, jeg har intet imod smagen. Panaleous Cyanescens smagte godt nok bittert dog :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nah, jeg har intet imod smagen. Panaleous Cyanescens smagte godt nok bittert dog :P

Nu har jeg så kun smagt SN og cubensis friske, en daym, kunne sagtens æde nok til et trip uden at lave sure ansigter, så længe de var friske :D

Dedikeret medlem

Du kan også prøve at blende dem eller smuldre dem fint og komme dem i en suppe. Det er en af mine foretrukne metoder til at indtage svampe. :) ...og så er suppe lidt nemmere for maven at arbejde med! Hvis man altså har tendens til at få lidt bøvl med mavsen når man indtager svampe.

Dette kan jeg kun tilslutte mig. Personligt ville jeg synes at et tungt måltid som pizza ville være ubehageligt. Det flader virkningen ud og hjælper ikke på mavefornemmelsen. Jeg har selv eksperimenteret med suppe, te, svampe-kaffe (tro det eller lad være, det var faktisk en af de bedre metoder), en større mængde honning og flere blandinger der ikke rigtig fortjener at blive nævnt her. Den bedste var utvivlsomt suppe. Generelt synes jeg at rådet om at have et minimum af mad i maven op til et et trip - og i begyndelsen af samme - er ganske godt :) .

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Jeg plejer som regel at æde dem og skylde ned med vand. synes ikke rigtig smagen er videre behagelig, men værre er det heller ikke.
Andre end mig der har erfaret at the på trøfler ikke virker særlig godt?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]