Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 jul 2025 00:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Goddag allesammen, først og fremmest vil jeg lige sige jeg er ny bruger her, men har været på sitet i nogle år, og kigget rundt, når jeg selv har skulle bruge svar på spørgsmål. :)

Jeg er 20år, og begyndte på at ryge hash som 13årig, og som 15årig begyndte jeg og ryge hver dag, derudover har jeg prøvet lidt forskelligt amf 20-30 gange, men det sagde mig ikke rigtig noget.
Mig og min kammerat (B) har altid godt ville prøve og "se noget", eller hva man skal sige, altså at have et trip, som ikke bare er alkohol og hash. (normalt ryger jeg KUN, så drikker jeg mig lige stiv og ryger, hvis der skal være "trip" på)
Her for et år's tid siden, hørte jeg fra en klassekammerat at han havde prøvet salvia, kun tørrede blade, og så på bong, nede ved en sø, og det var noget af det sjoveste han havde prøvet sagde han. så i 1 års tid har jeg gået og læst stille og rolig omkring salvia, og har besluttet mig for, at mig og B bestiller det imorgen. :)

så her kommer der lidt spørgsmål, jeg håbede i ville hjælpe lidt med, da jeg syntes at søgemaskinen fucker HELT op (tror det min pc, eller mig :roll: )

1. vi havde planlagt og gøre det ved en 7tiden om aftenen, en fredag, alle efter arbejde, vi er 3 BEDSTE venner, som havde planlagt det sammen, hvis vi nu sidder og ryger lidt inden ( min tolerance er HØJ ) gør det så noget ved trippet? og er det en dårlig ide?

2. jeg havde tænkt mig og købe sådan en lille lommepibe, sådan en med et metalskruehoved eller noget, som jeg kunne ryge det på, da jeg tænker lidt på doseringen.. tænkte jeg ville prøve med 2-3 gode sug i sådan en pibe/chillum, og så bare mærke mig frem, og derefter prøve lidt igen. eller er bongen bedre og gøre der med?
derudover tænkte jeg, med hensyn til dosering, hvis jeg ikke har nogle vægt, hvordan ved jeg så hvor meget jeg skal proppe i hovedet? syntes tit jeg ser folk på youtube, der bare lige suger 1 kammer op, og tager hoved a og suger kun det...er det måske ekstrakt? så nogle umiddelbare råd til jeg lige finder ud a hvor meget der skal i piben eller bongen på det tidspunkt?

3. jeg har læst om svedeture, er man 100 på at få dem? og hvor slemt er det? ligesom et morgenbonghoved?

håber der er nogle der er friske på at hjælpe lidt, da mig og mine 2 kammerater ser frem til og prøve det. evt andre ting i vil oplyse/anbefale? :)

Mange venlig hilsen Røgetskinke! (gennemrøget) :D

Medlem

btw! hvis min tekst er totalt forvirrende, SORRY ved ikk hvorfor jeg ikke kan udtrykke mig ordenligt over computer... det er et problem jeg har

Junior medlem

Har aldrig prøvet salvia så kan ikke udtale mig om det, men hvis det bare er for at prøve og "se ting" så har jeg hørt at 2c-B skulle være ganske fint at prøve ud med første gang, det er en del farverigt og forholdsvist kort varigt af hvad jeg har hørt ( skal lige siges jeg ikke har prøvet det, men kun 2c-i hvilket var meeeget tanke forvirrende, ikke så meget med at se ting kun nogle få mønstre) men vent gerne på et svar fra en mere erfaren bruger :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
1. Tror ikke at det kommer til at påvire salviatrippet om du ryger lidt tjald inden.. Specielt når du er vant til tjald
2. altså, jeg synes bong er klart bedst til salvia, men en pibe kan også gøre jobbet.. Men hvis du alligevel vil inverstere i en pibe, så køb en ordenlig en istedet for de små irreterende lortepiber (undskyld for flame)..
3. Jeg ved ikke lige med de svedture der, altså jeg sveder 7/10 gange jeg tripper, men altsåååååå man tænker ikke så meget over det.
og til sidst, vil jeg anbefale dig til at købe ekstrakt istedet for blade.. For 100p, i ville kunne mærke ekstraktet, men i kan nemt blive skuffede over bladene. så skal i bare starte lavt ud ;D
Held og lykke, håber i får et godt trip

EDIT: til dosering, så start med at ryg hvad der svarre til en større hashnold.. Altsååå hmmm måske på størrelse med et knappenålshovde.. Og sug mere hvis det ikke er nok

Junior medlem
Brugeravatar

kære Røgetskinke

Min nabo og jeg købte salvia 5x extract for 3 uger siden (vores første gang)
Vi sad på mit værelse med en bong og startede med at suge et hovede hver.
Jeg startede med startede med at få det meget varmt, men det var ikke særlig ubehageligt.
så fik jeg en følelse af at have at det ikke var min krop jeg var i, bl.a kiggede jeg på min arm og fik et kæmpe chock fordi jeg troede at det var en andens (meget svært at beskrive)
Men det underligste var at når man rejste sig op var det som om der var en usynlig mand der skubbede til dig.
Men vi havde det max griner men INGEN visuals...!
hvis jeg var jer ville jeg ikke købe rene blade til at starte med, men i stedet en 10-20x (f.eks betyder 10x at extracket er 10 gange stærkere end bladende) da min nabo og jeg hurtigt blev enige om at det ikke var nok..

Men hvis jeg var jer g gerne vil prøve en hyggelig stund med fede visuals og god griner så ville jeg måske købe et svampe growkit (psilocybe cubensis golden teacher, Mexican, thai etc.) eller enda købe svampene som tørre (dette kan bestilles fra nettet men skal lige minde dig om at den danske lovgivning siger at dette ikke er lovligt) eller tage ud en efterårsdag i oktober måned og samle nogle spids nøgenhatte ( der er 100'vis af forums og hjælp at finde på denne side ift. spids nøgenhat)

Men dette er bare min erfaring og min mening. men håber i får det sjovt uanset hvad i beslutter jer for :)

Junior medlem
Brugeravatar

læs evt. psychedelia's encyklopædi om salvia : http://www.psychedelia.dk/wiki/index.ph ... _Divinorum

Der står også dosering ved 5x extract, men jeg ville helt klart gøre det i en rigtig bong (ikke et eller andet flaske-fis)
og bestemt ikke en pibe, har prøvet begge dele og vil sige at bongen er klart bedst, INGEN TVIVL!

og husk at holde det inde så lang tid som muligt, selvom i er ved at choke for vildt. helst 30 sekunder.

GODT TRIP HERFRA! :)

Medlem
Brugeravatar

Mit råd ville være at få fat på noget 5x-10x ekstrakt. 5x for mig føltes som om der var en der hev op i min mund, så jeg bare ikke kunne lade være med at smile og grine. Det var uden visuals. Da jeg røg 10x havde jeg overdoseret fuldstændigt og jeg blev skudt af til drømmeland. Det er de vildeste 40 min jeg nogensinde har prøvet ;)
Men pas på, det kan tage røven på dig.

Medlem

tak for en SÅ god respons!
Jeg er virkelig positivt overrasket over at det går så hurtige, og svarene er så grundige :)

kan se mig frem til piben ikk er det bedste både virkningsmæssigt, og smag osv. OG at bladene måske ville skuffe, og ikke være kræftige nok.. :)
Det er vores alle første psychedeliske trip, så i tror ikk vi ville få nok trip ud a det, hvis vi fyldte et merskumshovede op med salviablade, proppede det i en glasbong, og bare sugede et kæmpe hoved a det så? :) det MÅ virke bedre end piben, men tror i det får en tripbegynder der hen hvor han vil? ikke for voldsomt, og ikke for kedligt :) (Dertil skal det lige siges, vi alle 3 suger RIGTIG store hovedet, ikk blær bare faktum, så tror vi kan få meget af røgen ind)
Eller er det ekstraktet vi skal ud i ? :) (er selvfølgelig lidt skeptisk, fordi jeg læser jo om de førstegangsrapporter, hvor folk bare fucker godt op, og bare ser alt for wierd ting der ikke ligefrem er behalige. )

Med venlig hilsen Røgetskinke :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Altså, det er jo svært at vide hvad du synes er tilpas, men bladene skuffede mig.
Vi sugede op til flere MEGA hoveder af bladene, og det eneste der rigtig skete var, at tyngdekraften trak mig sådan bagud..
Det eneste positive ved bladene, er at de slet ikke kradser.. De er nemme at suge, men seriøst... Er pænt sikker på, at i ville få mest ud af ekstrakt.

EDIT: Du skal ikke regne med, at salvia er særligt behageligt.. Altså, du siger "er selvfølgelig lidt skeptisk, fordi jeg læser jo om de førstegangsrapporter, hvor folk bare fucker godt op, og bare ser alt for wierd ting der ikke ligefrem er behalige."
Det er salvias effekt.. Hvis du ikke vil rives rundt og opleve nogle fuckt ting så prøv noget andet. Lad være med at køb blade for at få en mildere rus.. Blade i sig selv er bare en nedern rus, hvis du vil prøve noget psychedelisk, som ikke wupper din ass, så start med noget andet.. Hvad med 1 gram svampe? Hvad med 2c-i? 4-ho-met?

Medlem

hej mose-ræven. ! :)
mange tak for dine hurtige og præcise svar. det er virkelig til hjælp!!! :)
Ja okay, det lyder somom jeg måske skal bestille noget x5 eller x10 hjem så. :)
troede ikke bladene var så "tamme" fordi selvfølgelig skal vi jo også ha noget virkning.. :)

Svampe har vi også overvejet MEGET, syntes bare trippet varer i rimelig lang tid, ifht Sally D. :) Vi 3 havde drøftet, og snakket om at købe en smule svampe, og så sætte pokemon på min kammerats 3D tv (han kan konverterer alle film til 3d :P ) og så ellers bare sidde og hygge og se om man ikke kunne få nogle relationer fra pokemon til at komme frem :P

Det korte og det lange er, mig og mine 2 mate's bare gerne vil prøve noget lidt andet end at ryge hash, og har både hørt om salvia og svampe fra venner, men troede umiddelbart salvia ville være nemmest og komme til, nemmest og doserer og nemmere og styrer sig på, og med mindre muligheder for badtrips :) (har dog KUN hørt mine kammerater rosë svampene til skyerne )

-lige en sidebemæærkning til shroomhunter, var ude her sidste år, da det var højseson.. og kunne ikke finde en skid.. så lige på det punkt var heldet ikk med os :P
derudover så 2c-i og 4-ho-met tror jeg ikke jeg kan komme i besiddelse a med de kontakter jeg kender :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

okay. Til at starte med, så vil jeg klart anbefale at prøve svampe før salvia. Man har alligevel KLART mere styr på et svampetrip iforhold til et salvia trip. (self. kan man aldrig have 100% styr på et trip meeen.)
Du har ret i at svampe varer længere tid end salvia, men det skal du ikke tage med i dine overvejelser. 10 minutter i salvia-land kan virke som ufatteligt lang tid. Altså, nu skal i jo selv tage beslutningen i sidste ende, men hvis det var mig der skulle trippe første gang igen, ville jeg KLART vælge svampe. Hvis i har styr på set & setting ville 1 gram svampe pr. person være forholdsvis nemt at styre. Bare husk at have købt alt ind, så i ikke behøver gå uden for en dør, lav en lækker musik-playlist, pynt evt. lejligheden lidt op osv. Pokemon film ville sikkert være meget skæg, men har erfaret at skærme og lign giver mig nedtur på, på psychedelics. Men prøv jer frem :)
Og husk at pas på med tjalden! den sætter fut i sagerne :) På den syrede måde.
Smid alle tanker om badtrip væk! Bare husk at du self. kommer ned på jorden igen :)

Junior medlem
Brugeravatar

tak for en SÅ god respons!
Jeg er virkelig positivt overrasket over at det går så hurtige, og svarene er så grundige :)

kan se mig frem til piben ikk er det bedste både virkningsmæssigt, og smag osv. OG at bladene måske ville skuffe, og ikke være kræftige nok.. :)
Det er vores alle første psychedeliske trip, så i tror ikk vi ville få nok trip ud a det, hvis vi fyldte et merskumshovede op med salviablade, proppede det i en glasbong, og bare sugede et kæmpe hoved a det så? :) det MÅ virke bedre end piben, men tror i det får en tripbegynder der hen hvor han vil? ikke for voldsomt, og ikke for kedligt :) (Dertil skal det lige siges, vi alle 3 suger RIGTIG store hovedet, ikk blær bare faktum, så tror vi kan få meget af røgen ind)
Eller er det ekstraktet vi skal ud i ? :) (er selvfølgelig lidt skeptisk, fordi jeg læser jo om de førstegangsrapporter, hvor folk bare fucker godt op, og bare ser alt for wierd ting der ikke ligefrem er behalige. )

Med venlig hilsen Røgetskinke :)

Du burde virkelig læse psychedelia's wiki omkring salvia, det er ikke så sjovt som det ser ud og de fleste der prøver får næppe lyst til at prøve det igen.
I kan også købe nogle Hawaiian Woodrose baby (LSA frø) det kunne evt. være en god start, der findes masser af hjemmesider derude, men find gerne nogle der ser troværdige ud da det kan være noget giftigt stas.

ej jeg ved ikke hvad jeg snakker om.... tror det jeg mener er at der er så mange andre fede alternativer end lige salvia. jeg har været både på LSD, svampe, 2c-b etc. og det vil jeg sige er 1000 gange federe end lige salvia :)

Medlem

mig og min kammerater har besluttet os for at købe "golden teacher" growkit :) har været inde og læse en del om lys og temp osv' :) og det ser meget tilforladeligt ud (iforholdt til cannabis, jeg gror nemlig om sommeren). :)

dog er der lige 1 ting, der har undret mig MEGET, mange af de forummer herinde hvor folk gror og snakker om groning a svampe, så af hva jeg kan se mig til, bruger de deres eget "jord,skåle og blandinger" udover de "frø"(som er spore, ikk??) de har købt right? :) men i de growkits jeg finder, kan jeg bare se mig til, man fylder og med vand (dunker, right?) lader stå i 12 timer, hælder vandet GRUNDIGT fra efter de 12T, i pose med skidtet (uden låg selvfølgelig), på med papirsklips. :) og s forskellige meninger om lyset. DET er også fint nok, men der det glippede, var da de snakker om deres egen "jord" og ting og sager de gror svampene i, skulle man ikke bare gro dem i bakken som man fik med? de køber måske andre sæt? :) (havde set en vid, på youtube hvor de bare gjorde som beskrevet ovenfor)

og så lige 1 ting til, nu vi er igang :P

Har set en del skrive, at når de plukker svampene og håndterer dem, så skriver de, de gør det med handsker, og bare holder det rimelig sterilt. :) nogle der kan forklarer hvorfor? :) altså, håndterer heller ikk min weed med handsker :) hæhæ

godaften til jer alle! :)

Junior medlem
Brugeravatar

du kan allerede lidt med slang kan jeg hører :)
altså jeg vil sige at dem der gror selv fra bunden har en del længere erfaring end førstegangs brugere, pluds meget mere udstyr.
og i min verden er meget setup=bøvl.
Jeg har lige købt et growkit og ja, det er fanme nemt.
hvis du har kigget på det samme kit som jeg (hvilket jeg tror du har) så hør godt efter.
i den æske du køber får du.

1.Filterpose
2.Papirklips
3.En "kasse" med koloniserede svampe

det vil sige at det du har hørt og set på youtube ang. growkits er 100% rigtigt.
du dunker i 12-16 timer hælder vandet fra, putter 2 glas vand i bunden af posen (alt afhængig af kit-størelse), i med lortet og lukker posen til med de medfølgende papirclips. og så venter du bare, as simple as that.

Handskerne og renligheden er grundet at det kit du får, er det perfekte sted for svampe, dvs at mug og andet skidt nemt kan slå sig ned i dit kit og det er ikke særlig godt. BRUG HANDSKER eller i det mindste vask dine hænder GRUNDIGT!

Lyset er ikke så indviklet, de skal bare have noget at gro efter.
du kan købe sådan nogle 3 dioders lys med AA batterier og klister på bagsiden, lige til at smække op over dit kit og så er du ellers igang. (svampene skal gerne luftes ud engang imellem ca. hver anden dag, bare åben posen i 10 min)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Den 'jord' du snakker om, er substratet som svampemyceliet gror i. Det er kun relevant, hvis du laver dine egne svampe-grows helt fra bunden (hvilket er væsentligt billigere end growkits i længden). Man bruger som regel vermiculite, rismel og vand til at lave kagerne, og det er dette din 'jord' så vil bestå af. Det kan også sammensættes af andre materialer så som strå, hesteafføring og en hulens masse andre ting.

Grunden til at arbejde sterilt er, at substratet meget let bliver inficeret med mug og andre klamme sager. Det er blevet trykkogt og er helt sterilt, og det elsker bakterier. Det er også derfor svampemyceliet så godt kan lide det. Hvis du ikke arbejder sterilt, kan dit svampe-grow altså blive angrebet af andre ting, du ikke er interesseret i. Man undgår infektion ved netop af arbejde med handsker, sørge for ikke at holde posen for meget åben (hvis man arbejder med growkits. Det foregår lidt anderledes med fruiting chamber, hvis man selv laver det), samt steriliserede værktøjer, hvis du bruger det.

Håber det gav fyldestgørende svar :)

Medlem

amen for faen' :P det jo lige så man danser når man læser her! :)

shroomhunter og Philip tak for jeres svar :) det er sgu det vi 3kammerater gør i stedet. :)
shroom: og lige den med lidt vand i bunden a posen havde jeg ikke fået med. :) så tak for du lige skrev det på :)

Vi har kig på lidt forskellige på en side (ved self' godt, man ikke linker ;-) ) Thai,Colombian,Cambodian, og Golden Teacher. :) umiddelbart ville vi bare vælge GT, fordi det et flot navn, og fordi jeg da kan se der er nogle fine anmeldelser på dem her inde :) Men, er der nogle grund til at vælge nogle af de andre i stedet til en start ? :) Eller er det lidt lige som weed/hash, dosër ordenligt, og så er det nu ellers bare en smagssag ? :)

Junior medlem
Brugeravatar

Tjae det har jeg nemlig heller ikke så meget viden på er nemlig selv lige begyndt med mexican :)
Men hav rigtig god tålmodighed. Jeg dunkede for 3 uger siden og de første rigtige pins (pikhoveder om du vil) er først kommet nu. Men nuver der til gengæld kæmpe forskel fra dag til dag!

Det var så lidt, det er jo det vi er her for :) skriv gerne på dette topic når i har gennemført jeres project eller hvIs dua har spørgsmål så skriv her :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Om du vælger den ene eller den anden Cubensis strain er essentielt ligegyldigt. De dyrkes alle på præcis samme måde, er alle sammen cirka lige stærke og har samme forhold i mængder af psilocybin, psilocin, baeocystin og andre indholdsstoffer. Så vælg den, du synes er pænest eller den der lige tiltaler dig.

Og nej, det er på ingen måde som weed. Det må du ikke tro. Et svampetrip er noget helt, helt andet. Start med 1g-1,5g, når nu det er første gang. Du får en god ide om, hvad det vil sige at befinde sig i en psychedelisk tilstand uden at blive sendt i hyperspace. Jeg startede selv med 2g, og det tror jeg godt kunne blæse folk om kuld, hvis de ikke er klar på en tur til den psychedeliske verden.

Junior medlem
Brugeravatar

tak for info main! :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]