Hey alle kære medmennesker !
Jeg hat gennem en periode gået og tænkt over en ting. Mit problemformulering forlyder således:
"Kan alkohol give nedtur?"
Grunden til jeg er kommet på netop dette spørgsmål er: dels pga jeg har læst med herinde omkring diverse rusmidler, hvor folk har nævnt nedtur. Og dels på grund af, når jeg gennem flere dage i træk har hældt alkohol ned, har fået, det jeg vil beskrive som en 1/100 del af en depression.
Oftest bliver jeg meget sentimental, følelser suser rundt i kroppen på mig og føler mig generelt lidt ked af alting, uden der egentlig er nogen grund til det. Det er oftest musik, som kan give de større følelsesmæssige udsving.
Det skal lige siges, at der de pågældende tidspunkter kun har været alkohol indblandet. Og at ingen i min familie har haft nogle sindslidelser eller anden form for depressioner. Desuden er jeg selv sund og rask, og heller ikke haft nogle sygdomme psykologisk set.
Så skulle jeg vel egentlig selv have besvaret mit spørgsmål.
Men det bringer mig så til:
"Er der andre der kan relatere til det jeg siger?"
Og evt kan fortælle mig hvordan det er i forhold til andre nedture (amfetamin, MDMA osv), da det er rart at vide hvad man kan forvente mht andre substanser.
På forhold tak!