normalt siger man at farerne ved N2O er mangel på vitamin b12 - hvis man misbruger det, og ellers iltmangel hvis man glemmer at trække vejret.. jeg er sikker på at hvis olien var farlig ville så mange modstandere som muligt bruge det som argument imod lattergasmisbrug.
Sådan kan du jo ikke se på det, flødeskumspatronerne er jo ikke lavet til inhalering, hvorimod det de har ved tandlægen er.
Jeg har tænkt lidt på om man ikke kunne lave et mundstykke med filter i, men indtil videre putter vi også bare lidt toiletpapir i siphonen, så må det meste af olien vel blive fanget der i.
Altså inde i siphonen ? lyder heller ikke specielt lækkert.
Hvad jeg har kunne læse mig frem til er der olie til at smøre siphonen, men mon ikke nogle ved sundhedsstyrelsen er interesseret i hvad der er for noget olie i flødeskummen - Hvis det altså er skadeligt at indtage.
Derudover fandt jeg noget filter man kunne sætte i der hvor man lader patronen.
Purewhip skulle vist være lavet til inhalation og fuldstændig fri af olie, men må blive en anden dag det bliver testet.
Ja, bare inde i den, og nej det er det vel heller ikke, men det kan umuligt gøre det værre.
Og du skal da være velkommen til at sætte sundhedsstyrelsen på sagen, men igen, de er jo ikke lavet til at inhalere.
Det betyder sikkert ikke ret meget med den smule olie der kommer i flødeskummen når man bruger den til det, så er selve fløden sikkert mere skadelig i sig selv. Men nu er det jo ikke ligefrem fordi vi bruger dem til at lave flødeskum med.. hihi
Men hvad er der forresten for et filter du taler om?

Fandt en side på erowid der omhandler urenheder i N2O patroner
http://www.erowid.org/chemicals/nitrous/nitrous_article2.shtmlEDIT:
Undskyld hvis nogen skulle have mistet lysten til at suge den ellers så sjååve gazz, selvom jeg nu ikke tror at det er tilfældet