Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 00:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Halløj. :)

Jeg har i nogle år tænkt en del over at prøve at ryge, men især i det sidste stykke tid, fordi jeg har en del smerter forbundet med en sygdom - jeg har undersøgt om jeg kunne få medicinsk cannabis for denne (den minder om bl.a. sclerose, hvor man godt kan få det), men de er kun i fase 2 (ud af 4) i testning af om det virker, så der kommer nok til at gå et sted omkring de 5-10 år, før det vil være aktuelt. Så nu tænker jeg, at jeg vil prøve med den "gammeldags" metode i stedet ... Jeg er primært interesseret i den rolige/afslappende effekt man kan opnå igennem medicinsk cannabis, men jeg har ikke noget imod at blive skæv - jeg er dog ikke ude efter at blive megaskæv ...

Jeg har dog aldrig rigtigt prøvet at ryge - har vist nok taget et par hiv af noget jeg tror var pot, men aner det ikke og det er meget længe siden - fik dog ikke nogen virkning dengang. Jeg har ikke nogen venner der er specielt interesserede i den slags, så jeg kan ikke spørge dem til råds - ville dog være tryggest ved at kunne købe og ryge sammen med nogen der ved hvad de laver.

Men altså - hvad ville være godt at købe for en førstegangsryger? Jeg aner ikke særlig meget om det, men af hvad jeg har kunne læse mig frem til er der forskel på pot, hash og skunk, hvor det stiger i styrke fra pot til skunk? Jeg har kunne læse i nogle af de gamle tråde, at nogle mener at det vil være bedst at købe nogle færdigrullede joints - andre mener at man skal købe det løst og selv rulle. Ville helst købe færdigrullet, så der var færre ting at skulle lære til den første gang, men selvfølgelig ikke hvis der ER meget bedre at rulle selv. Er der andre gode måder end joints at indtage det på?

Ved godt at man ikke må diskutere priser - men hvilken priskategori skal man kigge hvis man gerne vil have noget god pot hhv. færdigrullet eller til selv at rulle? Hvor mange gram/joints skal jeg købe i første omgang - har læst at man ikke nødvendigvis får noget ud af den første joint - især med pot?

Vil købe på staden, men er det stadig et godt sted at købe, efter de ryddede i sin tid (ja, jeg er også stad-noob :p)?
Jeg er ret bange for at blive taget af politiet - sker det ofte på staden? Ved godt at man "bare" får en bøde, hvis man har under 10 g, men det er jo stadig rarest at slippe væk derfra. Ved godt i ikke må give smuglerråd, men vil også bare vide hvad risikoen er for at købe derinde, sådan cirka :)

Hvordan kan jeg bedst opbevare hhv. joints og det løse, hvis jeg ikke lige ryger det hele med det samme? Hvad skal jeg forberede mig på, første gang jeg bliver skæv? Hvis jeg nu ikke lige kan ryge sammen med nogen, vil jeg helst gerne have styr på så meget som muligt. :)

Sidst, men ikke mindst - jeg får en serotoninbooster kaldet cipralex (Escitalopram), grundet min sygdom. Er det farligt at ryge, i den forbindelse?

På forhånd tak for hjælpen - ved godt i har mange nybegyndere herinde, så håber i kan bære over med en til! :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
køb en færdiglavet potjoint og ryg den i etaper, husk der går 5 minutter før du har hele effekten.

du skal bare slappe af og lade det komme til dig, lidt af gangen, og stop når du synes du har fået nok.
thc interagerer ikke med nogen stoffer så vidt jeg ved.

Junior medlem

Hedder det bare en potjoint eller hedder det noget med standard og hvad de nu ellers kalder det? :)

Dedikeret medlem

Hvis du søger lidt omkring på forumet kan du sikkert finde mange tråde med uddybende information om alt fra hvordan man ruller en joint, opbevare sin cannabis osv. osv.

Der ikke nogle interaktioner med cannabis rent kemisk, men da Escitalopram tilsyneladende er typisk brugt mod svære depressioner og angst (ifølge google..) skal du nok gå varsomt frem med cannabis.

Senest rettet af Randomname 26 feb 2013 00:07, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Synes du skal købe dit eget tjald og lave dine egne joints. Hvis det er til smerter eller afstresning, vil jeg foreslå en indica strain. Ofte er hashen i Danmark indica, hvorimod skunken ofte er sativa, som giver en mere opløftende og energisk rus. Vær forsigtig de første gange du ryger. Hos nogle slår cannabis hårdere, end de lige havde regnet med :)

Junior medlem

Synes du skal købe dit eget tjald og lave dine egne joints. Hvis det er til smerter eller afstresning, vil jeg foreslå en indica strain. Ofte er hashen i Danmark indica, hvorimod skunken ofte er sativa, som giver en mere opløftende og energisk rus. Vær forsigtig de første gange du ryger. Hos nogle slår cannabis hårdere, end de lige havde regnet med :)

Har de ofte indica strain i en typisk bod på Staden? og kan det fås i joints eller er det løst?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu bor jeg i Jylland, men det kan du med garanti :)

Junior medlem

Hvis du søger lidt omkring på forumet kan du sikkert finde mange tråde med uddybende information om alt fra hvordan man ruller en joint, opbevare sin cannabis osv. osv.

Der ikke nogle interaktioner med cannabis rent kemisk, men da Escitalopram tilsyneladende er typisk brugt mod svære depressioner og angst (ifølge google..) skal du nok gå varsomt frem med cannabis.

Mener du at man skal gå varsomt frem i forhold til hvis man er i behandling for depression/angst - eller kan hash give depression/angst?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hash kan godt lede til angst. Du bør ikke ryge det, hvis du er i dårligt humør. Jeg er selv i behandling for en depression og æder 40mg fluoxetin om dagen. Det er vigtigt for mig, at være i godt humør inden jeg ryger. Behøver ikke være lalleglad, men sørger altid for, at jeg ikke er trist. Hvis du ryger imens du er trist, kan de negative følelser godt blive forstærket, og det kan ende i en ubehagelig oplevelse.

Junior medlem

Ok tak for svarene indtil videre. :)

Har læst lidt mere rundt på nettet, for at finde nogle reviews, bare for at få en ide - kan se der er forskel på lys hash, mørk hash og marijuanna - men er det rigtigt forstået at det lyse giver den der rolige effekt, det mørke giver en mere optursagtig effekt og marijuanna giver stener? Og hvordan skal jeg forstå disse 3 betegnelser i forhold til pot, hash og skunk?

Dedikeret medlem

nej du kan ikke se på farven hvordan det virker der bliver du nød til og spørge eller prøve dig frem.

Junior medlem
Brugeravatar

Hash kan godt lede til angst. Du bør ikke ryge det, hvis du er i dårligt humør. Jeg er selv i behandling for en depression og æder 40mg fluoxetin om dagen. Det er vigtigt for mig, at være i godt humør inden jeg ryger. Behøver ikke være lalleglad, men sørger altid for, at jeg ikke er trist. Hvis du ryger imens du er trist, kan de negative følelser godt blive forstærket, og det kan ende i en ubehagelig oplevelse.

tror det svinger fra person til person :).
Da jeg har brugt hash mod at jeg havde det rigtig dårligt på et tidspunkt følelsesmæssigt. og det hjalp mig rigtig meget.!

Junior medlem

Der er massere af boder på staden som sælger færdigrullede joints i en lille plastik beholder og så køber du bare en af dem med hash i til omkring en hund.

Så vær rolig og glad når du skal til at ryge og så tag 5 hvæs af gangen og vent lidt og se hvordan du får det.
Første gang man ryger er det ikke sikkert der overhovedet kommer en effekt.

Politi er der noget af, men jeg har været på staden 100 vis af gange og er ALDRIG blevet stoppet.
Har røget joints fra staden af og til Nykøbing uden at gemme det væk massere af gange også, aldrig nogen der har sagt noget til det :b Men man kan jo altid være uheldig..

Go ryger :D

Medlem
Brugeravatar

Her kan du finde ud af lidt omkring hvad de forskellige sorter kan afhjælpe.

Du vælger bare symptomerne ude til venstre.
God ryger... :-)
http://www.leafly.com/explore

Junior medlem

Er de gode til at hjælpe en i boderne på staden?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]