Forkælede unge mennesker. De skal være glade for at de overhovedet får noget. Vi er så pisse-priviligerede i Danmark. Hvad med at være lidt taknemmelige?
Måske vi kunne medicinere dem hvis de ikke føler det rigtige

Hmmm... hvilken medicin kan give en følelse af taknemmelighed? Jeg har det! LSD! Lad os give LSD til de studerende.

Nej seriøst, lad os give dem LSD.
Sig mig, tror I de penge, som vi får i SU (ja, jeg får også SU, men kan sagtens leve med mindre) kommer ud af den blå luft? Der er mennesker der arbejder for de penge og betaler dem i skat, så I kan tage en uddannelse. Du FÅR en uddannelse og FÅR penge så du ikke behøver arbejde mens du uddanner dig. Hvis du ikke er taknemmelig for det, hvad er du så taknemmelig for?
Nu er der jo ret mange, som også arbejder for at få det hele til at køre rundt, og med det loft der er, på hvor meget du må tjene når du modtager SU, er efter min mening helt skudt i hovedet. Lad os sige, at du havde muligheden for at tjene 40k om måneden + du fik SU, det ville kun være en gevinst for staten, men den går åbenbart ikke.
Og hvorfor skal man være taknemmelig for at få penge for at tage en uddannelse? Det burde være en ret at modtage penge, imens man studerer så man kan fokusere mere på studiet, og ikke ender med en studiegæld, stress, gæld i bank og ditten og datten.
Vi burde være forbilledet for fx USA, hvor rigtig mange gerne vil tage en uddannelse, men ikke har råd til at betale for det, og hvor det i forvejen er svært at finde job.
Og i det lange løb ender man med et mere velbetalt job, man er mere kvalificeret, så man dermed kan bidrage mere effektivt til samfundet, og betaler på denne måde mere tilbage til staten end hvis man skulle betale for uddannelsen.
Citat:
Du skriver først at vi TAGER en uddannelse, bagefter skriver du at vi FÅR den... Man TAGER en uddannelse, ligesom man tager et job, det er hårdt arbejde at uddanne sig godt, hvorfor skal man ikke have en ordentlig løn for det?
Jeg synes det er skræmmende så mange som rent faktisk hopper på limpinden og går med på hele det der spare/vækst trip, hvor er den kritiske sans overfor autoriteterne henne folkens?! Samfundet er grundlæggende forkert skruet sammen, jo før og jo flere der opdager det, jo før kan det ændres.
Enig. Der er så mange der hopper på mediernes tomme snak. Prøv at tænke langsigtet - jo flere mennesker Danmark har med en hjernedød uddannelse, jo flere penge kan vi formentlig tjene i sidste ende.
Du kan ikke lave klatløsninger på en økonomisk krise, uden at der vil opstå huller igen.
Rom blev ikke bygget på en dag.