Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 06:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Angående:
viewtopic.php?f=18&t=43860&start=20:

Fik sovet ved hjælp af de 400mg seroquel. Men det første jeg gjorde var at ryge MDPV da jeg vågnede.
Har meldt mig syg dag jeg har en tarm sygdom, som faktisk er lidt i udbrud. så kom ikke til det møde

Jeg har sovet en gang til efter det, men der måtte jeg tage
400mg seroquel , 2mg alprazolam, 20mg diazepam, og 2mg clonazepam

jeg vågnede så efter et ukendt antal timer. og tog 2mg colanzepam og 2mg alprazolam og sov videre.

Har skrevet lidt mere detaljeret her: http://www.drugs-forum.com/forum/showth ... p?t=207938

Sidst jeg skulle på afvænning tog det mig 2 måneder at få det igennem.

Er det fuldstændig umuligt at komme på døgnafvænning direkte?

Har en ven der røget MDPV hver dag i et år. Han ryger et gram om dagen, vil fandeme ikke ende som ham. Men tror ikke jeg kan blive clean uden at komme på døgnafvænning.

Det jeg er mest bange for er når psykosen vinder over benzoerne og seroquellen. så snakker vi altså PCP adfærd.

Edit: lige et hurtigt spørgsmål, kan man få lavet et nedtrapnings skema hos sin læge og få udskrevet benzoer/hente dem hverdag på misbrugscentret. Ligesom med metadon? har kun prøvet at komme ud af benzoer på døgnafvænning, og der ligger de jo en plan og trapper en ud.

ellers er min eneste mulighed med hensyn til benzoer at gøre det selv, og tror jeg sku ikke ville gå skiide godt

Dedikeret medlem

Direkte døgnbehandling kan du vist kun komme i hvis du selv betaler - sidst jeg stod i situationen kostede det 25 k for 14 dages afgiftning. Dyrt men kombineret med en indlæggelse da selvmordstankerne blev for overvældende og efterfølgende dag behandling gav over et års clean tid og nu snart 2 års afholdenhed fra både benzoer og meth.
Er ret sikker på du kan lave en nedtrapnings plan med din læge - og i den forbindelse så synes jeg du skal se og få ryddet op der hjemme først.
Altså ud med alt det narko som du har - det vil være umuligt at køre en nedtrapning, hvis du har guf liggende!

Har du brug for støtte er du velkommen til at smide en pm.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Kan du ikke ringe 112 og sige du er på røven, og at du gerne vil indlægges på en psykiatrisk skadestue, indtil du får det bedre?

Medlem

Vil ikke på den lukkede. du sidder i kigger ind i en hvid mur. og så kommer der en læge og snakker med dig i 15 minutter en gang om dagen. har lavet en aftale med min praktiserende læge mandag. må bare sørge for at få sovet og spist så meget som muligt.

Nogen der ved om man er berettiget sygedagpenge i min situation?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dit misbrug er nok en konsekvens af en svær depression eller lignende, som burde udløse sygedagpenge.

Medlem

Jamen har været et år på sygedagpenge hvor jeg blandt andet var på afvænning over 2 gange og var i behandling for depression..

Spørgsmålet er så bare om jeg kan blive sygemeldt og få sygedagpenge igen? ellers må jeg jo lyve. for ikke at blive boligløs

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej Snubi,
jeg har skrevet til Gadejuristen for at høre om de har nogle gode kontakter til døgnbehandlinger og fik dette svar:

Citat:
Årh, for pokker, umiddelbart er der ingen hurtige veje ... Og det er kun blevet sværere over de senere år, hvor kommunerne har strammet så meget op, at antallet der visiteres til døgnbehandling er faldet fra 1400 til 700 årligt. MEN der er sat et forsøgsprojekt i gang, et Akut Krisecenter for stofafhængige, der dog kun omfatter udsatte, eventuelt livstruede, stofafhængige fra ca. 10 kommuner. Jeg kan derfor ikke sige, om det kan lade sig gøre, før jeg ved, hvilken kommune han tilhører (og jeg ER selvfølgelig gået i krig med ministrene på dette spørgsmål! Det er jo diskrimination så det basker, at det ikke er den akutte krise der afgør om man kan få hjælp, men ens postnummer! Sygt!). Kan du finde ud af hvilken kommune der er tale om? Kh Nanna

Så.. hvilket postnummer har du?

Jeg har ikke selv erfaring i nedtrapning, men der må være nogle her på boardet som kan vejlede dig og støtte dig. Jeg synes du skal skrive her i denne tråd hver dag for at fortælle hvordan det går. Det kan holde gejsten oppe og holde dig til planen om nedtrapning. Jo stærkere din beslutning er, jo større sandsynlighed er der for at du kommer ud på den anden side af helvede :) Du kan gøre det!

Hilsen Fanny

Medlem
Brugeravatar

Vil ikke på den lukkede. du sidder i kigger ind i en hvid mur. og så kommer der en læge og snakker med dig i 15 minutter en gang om dagen.?

Der er fjernsyn og fællesskab på den "lukkede", og du må gerne medbringe computer og mp3-afspiller fx.

Medlem

Mange tak for jeres al jeres hjælp og støtte. jeg sender mit postnummer i en pm fanny.

Og med hensyn til den lukkede ville det udelukkende være fordi jeg ingen andre muligheder havde. de gange jeg har været derinde var der folk der var fuldstændig væk fra vinduet. bryder mig sgu ærligt talt ikke om at være omgivet af den slags mennesker.
og personalet sidder bare i et lokale og snakker. hver gang jeg har været derinde har jeg løget mig rask for at komme ud.

Men har jo os en aftale med min læge på mandag. Skal nok holde jer opdateret.

Medlem

Problemet med lige netop MDPV er at det

1: er aktivt ved få milligram
2: har en abnorm lang halverings tid. er ikke nogen præcis forskning på området men der spekuleres i 35-48 timer
så selvom jeg tager en kæmpe dose seroquel, så når seroquellen ikke virker længere så vågner man lige så påvirket som da man gik i seng. og så har det også den paradoksale effekt efter mange dages brug at det virker sløvende og derefter opkvikkende efter man har røget et hit. folk der har prøvet en speedball siger det er det det minder mest om. har aldrig selv skudt noget.
men det som om det bliver bedre og bedre. i modsætning til alle andre stoffer, jeg har prøvet.

På trods af den lange halveringstid som det uden tvivl har. så falder og stiger ens tolerans enormt hurtigt.

det bliver simpelthen ved med at virke ved stort set samme dosis. hvis man altså får sovet. og når man så vågner så det som om at man ikke kan stå op før man har røget. ved godt det lyder fuldstændig latterligt. men den her substans er noget helt unikt. der simpelthen intet der kommer i nærheden. når vi snakker afhængighedspotentiale, og eufori.

Har taget latterlige doser/kombinationer af næsten alle stoffer. Tag det fra mig TAN MDPV det er verdens hårdeste narko hvis det ryges. Dont fucking do it.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Det lyder helt sindsygt med den halveringstid! Methamfetamin er jo en ren engel til sammenligning..

En ide: Kunne du erstatte MDPV med en anden stimulans, f.eks. almindelig amfetamin og så trappe langsomt ud af den, eller vil det give uudholdelige abstinenser? Problemet er jo, at hver gang du tager MDPV, så skal du indtage masser af downers for at få sovet, fordi det tager så lang tid, før MDPV er ude af systemet. Hvis du istedet kunne tage abstinenserne med amfetamin, ville du kunne sove, uden alt for mange benzoer.

Er der nogen som har erfaring de vil dele?

Hilsen Fanny

Medlem

prøvede engang at bombe 5 gram gade amf 5-10% rent vil jeg skyde på. fik ikke den store effekt udover kvalme, lidt energi, og hede tur. på et MDPV binge tror det var 5-7 dagen. med søvn. røg senere på dagen 500mg cocaine freebase og fik ingen effekt.
det som om MDPV blokere for alle andre stimulanser.

det eneste det har lykkedes mig at blive påvirket af imens jeg er på MDPV sådan virkelig var da jeg sniffede 1500mg mdma uden tollerans på en gang.. (Retarderet i know)

Altså har en del ritalin liggende. det er vel et forsøg værd.

http://en.wikipedia.org/wiki/Methylphenidate
Citat:
Substance dependence

Methylphenidate has shown some benefits as a replacement therapy for individuals dependent on methamphetamine.[52] Cocaine and methamphetamine block the protein DAT, over time causing DAT upregulation and lower cytoplasmic dopamine levels in their absence. Methylphenidate and amphetamine have been investigated as a chemical replacement for the treatment of cocaine dependence[53][54][55][56] in the same way that methadone is used as a replacement for heroin. Its effectiveness in treatment of cocaine or other psychostimulant dependence has not been proven and further research is needed.[57]

Early research began in 2007–2008[citation needed] in some countries[which?] on the effectiveness of methylphenidate as a substitute agent in refractory cases of cocaine dependence, owing to methylphenidate's longer half life, and reduced vasoconstrictive effects.[58][59] This replacement therapy is used in other classes of drugs such as opiates for maintenance and gradual withdrawal such as methadone, suboxone, etc.

Dedikeret medlem

Du har været på i 20 dage, hvor slemme ville abstinencerne være hvis du hældte resten i lokummet. Kan forstå du har et pænt lager diverse piller liggende burde de ikke kunne gøre det?
Det virker mere som det er din frygt for nedturen som spiller ind i forhold til opbygget fysisk afhænglighed over 20 dage.
Jeg kender ikke stoffet, men jeg kan læse at du er både skræmt og betaget af det på flere niveauer og det gør det svært for dig at tømme posen i lokummet også tage den derfra?
Som skrevet aner jeg ikke hvordan abstineserne er men er de så slemme?

Medlem

Lidt viden til dem der har interesse.

altså det jo 50/10 gange mere potent end Kokain i vægt ratio så 1000mg mdpv = 50000mg kokain

Billede

og da kokain i dk er gennemsnitligt 20% ifølge politiet så sidder du teoretisk set med et kvart kilo kokain hvis du har et gram. men da toleransen stiger/falder meget hurtigt kombineret med at forskningen ikke er helt klar på det område så kan det selvfølgelig ikke helt gøres sådan op, . og kører man 5 døgn uden at sove så sidder du til sidst og ryger 80-100mg af gangen. og så kan du nå et punkt hvor du er total immune.

Citat:
once MDPV takes hold, it doesn't seem to let go.

“This is why people who abuse the drug feel the effects the next day,” she says.

Why MDPV causes such a prolonged response is central to this research, and De Felice has a theory. If you look at the chemical structure of MDPV, it has one structural feature that the other molecules don't: a short carbon chain with a methyl group at the end.

“It's got this little arm that sticks out,” he explains. “I think it's kind of like a fish hook. I think it goes in and it doesn't come out. That may be what makes it different than cocaine. It gets stuck in the transporter, and it holds it closed.

This could explain the strange behavior among abusers of these drugs, De Felice said. In fact, he thinks ingesting bath salts is akin to knocking out the dopamine transporters altogether.

"Eventually the body will replace them, presumably," he said. "But for hours and hours, you've essentially removed the dopamine transporters. So you've really messed up the whole balance of neurotransmitters in the brain."

Source:http://www.pbs.org/newshour/multimedia/bath-salts/

Citat:
The new studies both show that MDPV blocks all three transporters with much more potent effects at the DAT and NET relative to SERT. As Baumann and colleagues note, MDPV is 50 and 10 times more potent than cocaine (not an amphetamine, we'll come to this) at DAT and NET respectively. Simmler and colleagues similarly indicate that MDPV is much more potent at DAT than cocaine or methamphetamine which did not qualitatively differ from each other.

Source: http://scientopia.org/blogs/drugmonkey/ ... salt-mdpv/

Der som sagt en del mere forskning nu, og der kommer hele tiden ny viden omkring det. men er slet ikke i tvivl om at det er det absolut hårdeste. eller det vil sige hvis du er kompetent nok til at freebase det... ja læs selv:

Source: http://duncantrussell.com/forum/discuss ... ng-post/p1

fik lidt på fingrene og var fucked i 4 dage

men efter mit først 5 dages binge på MDPV havde jeg halvfølelsesløse og kolde tæer pga vaso, muscle twitches i fingrene, ingen libido, appetit, eller lyst til noget som helst udover at skaffe noget mere i 10 dage efter.
det var mit første binge: http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=4&t=38796
Der vidste jeg stort set intet om det, som i kan se
der gik 48 timer + 900mg seroquel(Uden tollerans) og cirka 10 øl før jeg kunne sove.

tror jeg vil prøve med jwh210, ritalin og lav dosis benzo, 0.25mg xanax efter behov. på første clean dag.
og se hvordan det går

ja kunne flushe det og har jeg gjort mange gange før men, men vi er en lukket gruppe af mennesker der har det og hvis jeg ikke tager beslutningen om at stoppe selv så, så ville jeg jo bare hente noget i morgen.

Det eneste det kræver for at blive clean er at tage en beslutning. og kæmper virkelig med mig selv for at gøre det

Dedikeret medlem

Så giv det til en ven - når der kommer et svagt øjeblik og det vil der gøre så er det dumt at have det liggende. Det gør det lidt for nemt - hvis du først skal have fat i det ved en ven så får du lidt længere betænkningstid.

Medlem

Har været ved at bryde en postkasse op for at få få de breve med pv ud jeg havde sendt til en ven for at stoppe.

Dedikeret medlem

Og så tror du stadig du kan stoppe på vilje styrke i mens du har det liggende?

Medlem

Nej for at være helt ærlig tror jeg at jeg ender med at ryge til jeg løber tør. har fået en ven til at komme med en masse 300mg seroquel og hjælpe mig med at få det røget. da jeg ikke kan komme på afvænning sådan akut.

så i de efterfølgende 10-15 dage ryge noids tage et minimum af benzoer, spille computer, se tv serier, og besøge venner der aldrig har taget stoffer. og selvfølgelig spise sundt. og evt dyrke noget let motion.

Som sagt er det her stof meget psykose paranoia skabende. og tog 4mg alprazolam for et stykke tid siden, og nu føler jeg, jeg har det bedre. altså det virkelig svært at forklare hvilken tilstand jeg er i. men da jeg lavede denne tråd frygtede jeg virkelig for at det skulle gå helt galt, når man kan mærke psykosen komme snigende og benzoerne ikke hjælper. Er det pludselig meget ubehageligt.
Men var der mulighed for at komme på døgnafvænning lige nu så havde jeg gjort det.

Men tror jeg vil sove nu. tænker lidt mere klart i morgen. men tro mig har sendt det meste til venner i udlandet, de sidste par dage. så jeg ikke har så meget

EDIT:Men nej tror ikke ren viljestyrke er nok derfor jeg spurgte om akut afvænning var muligt. Så har jo ikke andet valg end at prøve

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Snubi har du ikke nogle du kan tage hjem til og bo hos et stykke tid, nogle som bor langt væk fra dine forbindelser og som er indforstået med din situation?

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Enig med Hypnos. Du bliver nødt til at komme væk fra det hele. Har du ikke noget familie eller nogle gamle nære venner fra før du begyndte at tage stoffer, der kunne gøre dig en tjeneste og hjælpe dig med at detoxe?

Og hvor tit tager du benzoer? Lader til du også er rigtig glad for dem.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]