Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 17:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hey!

Har valgt at skrive om hippie-bevægelsen i forbindelse med AT-eksamen, så jeg leder efter noget spændende litteratur omkring emnet, som kan bruges i en analyse. Hvis i ligger inde med noget fed hippie-litteratur, så er i meget velkommende til at smide titlerne herinde!

:peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

p.s. nogen der har læst 'On the Road' af Jack Kerouac?

Medlem

'Bar røv i 60'erne' af Ole Grünbaum

og ellers er der jo 'Hippie' af Peter Øvig. Men de portrættere vidst nogle enkelte mennesker i hippiebevægelsen, og har måske ikke det store 'samlede' helhedsbillede.

Der er en masse dokumentarfilm også http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_films_related_to_the_hippie_subculture

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Tom Wolfes 'The Electric Kool-Aid Acid Test'.

Junior medlem

ThirdEyeFlood gav dig svaret. Du kan evt. supplere den med "dokumentaren" Magic Trip fra 2011 :)

Medlem
Brugeravatar

Hvad er AT? Det samme som SRP og SSO?

Skriver selv SSO om den kolde krig. Er i gang med at lægge sidst hånd på værket... Ved sku ikke helt hvad jeg skal synes. Burde nok have valgt et andet fag end historie, da jeg har meget lille erfaring med skriftlige opgaver i det fag. :evil:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tusind tak for svarene alle sammen! Nu har jeg lidt at kigge på.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Hvad er AT? Det samme som SRP og SSO?

Skriver selv SSO om den kolde krig. Er i gang med at lægge sidst hånd på værket... Ved sku ikke helt hvad jeg skal synes. Burde nok have valgt et andet fag end historie, da jeg har meget lille erfaring med skriftlige opgaver i det fag. :evil:

AT, står for almen studieforberedelse. Det er et fag der handler om teori og metode. Til eksamen skal man skrive en synopsis om et emne også fremlægge den foran censor og en lærer mundtligt. De ligger meget vægt på at man forstår hvilke metoder man har brugt til at fremskaffe sin viden og hvilke teorier der kan underbygge den viden man får.
Det er primært henvendt til dem der går videre til universitetet.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har en AT-opgave i fagene biologi & historie, som omhandler Darwinisme og samtiden n shit. Den blev meget god, så hit me up if anyone needs.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Guys! I har været en kæmpe hjælp indtil videre, så jeg håber i lige kan give mig en hånd med denne her også: Jeg har en problemstilling som lyder på kritikken af ungdomsoprøret. Jeg vil her bruge faget historie, så jeg leder enten efter nogle statistikker som fortæller f.eks. at flere og flere blev skilt, eller at flere og flere tog stoffer, eller en udtalelse, artikel, et eller andet stof hvor jeg kan benytte mig af kildekritik. Jeg har prøvet at søge, men jeg må ærligt indrømme at jeg ikke er så god til lige netop det!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

P.s. dokumentaren Magic Trip, kan den findes som torrent? Og ellers, hvor kan jeg skaffe den?

Junior medlem

Magic Trip så jeg på Netflix forrige år -- om den er tilgængelig på den fornyligt dansk-lancerede udgave aner jeg ikke, men de kører en gratis prøvemåned, så du kan prøve at se :) Alternativt kan den købes hjem fra amazon (UK) for under en hundredelap inkl. porto.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvilken analyse metode ville i anvende til bogen "The Electric Kool-Aid Acid Test" af Tom Wolfes og dokumentaren "Magic Trip"? Den nykritiske metode eller biografiske analysemetode?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]