Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 13:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

...det første man gør, når man står op, er at gå en hurtig tur i centeret efter tobak og hæver penge, skynder sig hjem og laver en kop kaffe og ringer så efter udbringeren?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Det kommer vel an på om du godt kan lade vær med at gøre ovennævnte og stadig have god dag.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
øh.. ikke hvis det kun er hver 10. dag dét sker og du ikke ryger ellers..

du har tydeligvis haft enorm lyst til en joint, men altså.. du er ikke afhængig bare fordi du har lavet lidt wake-n-bake

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bullshit, JB.
Hver 10. dag?
Måske hver 10. måned.

Kraftig trang til hash = begyndende, eller igangværende misbrug.

Medlem
Brugeravatar

jeg har røget 24/7 i tre uger nu, sådan virkelig 24/7.... er ved at være en lille smule træt af det. det tror jeg også mine bofæller er. i slutningen af sidste uge sagde jeg ellers til mig selv, at "fra på mandag af".... i dag er det torsdag?

OH, TEH FUCK!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Nej, du har ikke noget misbrug overhovedet. Sug endelig videre.

Medlem

jeg har røget 24/7 i tre uger nu, sådan virkelig 24/7.... er ved at være en lille smule træt af det. det tror jeg også mine bofæller er. i slutningen af sidste uge sagde jeg ellers til mig selv, at "fra på mandag af".... i dag er det torsdag?

OH, TEH FUCK!

Hvorfor er det, du ikke holder fast i dig selv, når du havde besluttet dig for at stoppe i mandags?
- Er det fordi du ikke har lyst til at stoppe, eller er det fordi du ikke kan stoppe?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Du ryger hash døgnet rundt, og selvom du egentlig gerne vil stoppe, kan du ikke. Nej du har slet ikke et hashmisbrug. Man har først et hashmisbrug når man skyder en sprøjte med nol direkte ind i hjertet.

Medlem
Brugeravatar

tanken om at anskaffe mig en bong har strejfet mig, men no way.. been there, done that. røg alt for meget hash og drak alt for meget i alt for mange år, men fik på et tidspunk nok af evig druk og besluttede mig for at stoppe (satte en dato), holdt så op fra den ene dag til den anden. drak ikke i flere år. det samme gjorde jeg med hashen. holdte godt nok kun et års total pause og begynte at ryge igen. forskellen var at jeg røg forsvarligt. en masse personligt bullshit skete og jeg fik et tilbagefald til konstant druk igen, hvilket medførte konstant hash igen.. har sagt FUCK ALKOHOL i en måneds tids nu, men hashen hænger ved.

jeg tror det er sundt at jeg laver sådan en "hej, jeg har et misbrug"-tråd.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har man et hashmisbrug, når man overvejer at skrotte sine fødselsdagsplaner der inkluderede venner, fest & evt. en pige, for at ryge hash istedet?

Jeg kender det godt ablabla, jeg har gået med de tanker i et år. Jeg ryger dog kun om aftenen, jeg kan slet ikke det andet.
Men førhen har jeg aldrig røget så meget, som jeg har gjort i lidt over et år nu, og det sutter på den ene side, men er okay på den anden. Ville dog klart foretrække at jeg røg mindre.

Mit råd er at sige fuck det, og gøre det en gang imellem kun. Bruge din energi på noget andet, man kan jo stadig være "skæv" når man er ædru. Altså, film og alt muligt er imo lige så sjovt, hvis man bare lige prøver at give sig selv lidt overskud.
Derudover synes jeg motion er fucking nice.

Og jeg synes ikke du har et hashmisbrug, specielt ikke hvis du får lavet noget i hverdagen/personlige 'missioner' - gør man ikke det, synes jeg man kan tænke alt for meget over, om man har et misbrug eller ej, og så går tiden jo også bare med at ryge.
Man skal sku være igang, for at man kan retfærdiggøre et hverdagsforbrug imo.

Jeg var helt ude i tovene for et par måneder siden, i længere tid af gangen, snakkede med flere om problemet og det hjalp helt klart.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Vil mene at det kommer an på om det har en negativ indflydelse på din hverdag. Hvis du godt kan administrere at ryge og samtidig passe din skole/arbejde/whatever så kan jeg ikke se det er et problem. Men hvis du derimod ikke får bestilt noget, og bare sidder og ser på din opvask vokse sig over hovedhøjde, så er det er problem.. :)

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jeg skal ikke tage stilling til om du er afhængig eller ej, eller om du bør stoppe. hvis dit liv tager skade af at du ryger, så stop dog?

- men hvis du vil stoppe, så stop! ikke "fra på mandag" - thats just bullshit. smid den joint ud du sidder og ryger på og giv dit hash til en ven og find ud af hvad du vil bruge 24/7 på fra nu af.
jeg hader folk der gør sig selv til ofre over for stoffer og afhængighed - "hvis du kunne klatre op i træet..."

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Joe Biden hvor gammel er det du er?

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

19, why? og hvorfor ikke bare skrive en pb?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
jeg hader folk der gør sig selv til ofre over for stoffer og afhængighed - "hvis du kunne klatre op i træet..."

Er det monstro noget de selv gør dem til, eller noget de bliver gjort til af andre? Måske de har været ofre for andre ting der har gjort dem til misbrugere? Tænk lidt før du hader...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

prøv og hør hér, jeg har selv prøvet svære ting, svære ting som for eksempel at ligge i koma i 3 dage og bagefter at få afvide at lægerne ikke vidste om jeg ville overleve. jeg har også prøvet at dulme de psykiske smerterne ved at ryge hash hver dag i 2 år.
man står selv til ansvar for det man putter ind i kroppen! det var ikke min mening at angribe nogen her i tråden. jeg synes jeg sagde som et generelt statement. og det står jeg ved. Man vælger selv om man vil være et offer eller ej - thats a fact. alle kommer sku igennem lort, spørgsmålet er om man er villig til at hive sig selv op, eller om man venter på nogen andre kommer og gør det for en. dermed ikke sagt at hjælp er en dårlig ting. bare at man bliver nødt til at klare sit eget shit.

Medlem

Har man et hashmisbrug, når man begynder at spørge andre folk om det? Formentligt.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Synes bare ikke din kommentar hørte hjemme i den her tråd... Kan ikke se hvor han gør sig selv til offer, tværtimod virker det som om at han ret hurtigt erkendte at det er et misbrug han har gang i, måske bare en lidt humoristisk indgang til det.

Jeg har også selv haft masser af kvaler med den kære mary jane, det hjælper for mig, at holde mig beskæftiget med ting, næsten ligemeget hvad - nogen siger at det er godt at komme ud og være lidt mere social hvis man har været meget indelukket, personligt skal jeg ikke bare springe ud i det, da jeg godt kan "snappe" lidt efter folk i de første dage med abstinenser... Og abstinenserne skal bare tages i stiv arm, kan du ikke sove? Så vent med det og gå voldsent i seng og stå rocker tidligt op, rinse repeat. Kan du ikke spise noget? Så lad være, man tager ikke skade af at springe et par måltider over i nogle dage. Det sværeste er helt klart at slå autopiloten fra og sige til sig selv, "NEJ! jeg skal ikke købe ryger!" Men kommer man over den et par gange så bliver det lettere og lettere. Held og lykke med det :)

Junior medlem

Har man et hashmisbrug, når man fejrer sin gode karakter med at ryge sig skæv i en uge? Når man ikke gider at drikke, uden at ryge oveni?

Jo, tanken har også kigget forbi mit vindue i de her kolde tider, men jeg holder fast i uddannelse og job. Men udover det, så ser jeg sgu ikke andre end Marianne. Jeg bager brød og gør rent, som en anden kriminel når jeg er på hash. Men jeg hygger mig jo ganske fint. Jeg er bare et sted hvor folk ikke forstår det, midt i paradise-hotel helvede. 24 år gammel, shit.

Det er jo bare lige, du ved. En midlertidig løsning

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
Synes bare ikke din kommentar hørte hjemme i den her tråd... Kan ikke se hvor han gør sig selv til offer, tværtimod virker det som om at han ret hurtigt erkendte at det er et misbrug han har gang i, måske bare en lidt humoristisk indgang til det.

Jeg har også selv haft masser af kvaler med den kære mary jane, det hjælper for mig, at holde mig beskæftiget med ting, næsten ligemeget hvad - nogen siger at det er godt at komme ud og være lidt mere social hvis man har været meget indelukket, personligt skal jeg ikke bare springe ud i det, da jeg godt kan "snappe" lidt efter folk i de første dage med abstinenser... Og abstinenserne skal bare tages i stiv arm, kan du ikke sove? Så vent med det og gå voldsent i seng og stå rocker tidligt op, rinse repeat. Kan du ikke spise noget? Så lad være, man tager ikke skade af at springe et par måltider over i nogle dage. Det sværeste er helt klart at slå autopiloten fra og sige til sig selv, "NEJ! jeg skal ikke købe ryger!" Men kommer man over den et par gange så bliver det lettere og lettere. Held og lykke med det :)

THIS!

Kunne ikke sige det bedere selv

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]