Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 20:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

''- Det betyder, at hvis vi pågriber en påvirket person i Skåne, kan de bare sige, at de har været i Danmark og ryge, og så kan vi ikke retsforfølge dem, siger Jonas Karlberg, der er politiinspektør i Malmø, til Sydsvenskan.
- Det vil give problemer, for sådan nogle ting lærer folk hurtigt, tilføjer han.''

Mon det er forbudt at være påvirket i sverige?

De svenskere og deres ringe begrundelser baseret på frygt, uvidenhed, og kontrolbegær, skal man vist ikke tage så alvorligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
er det SERIØST ulovligt at være skæv i sverige? de er sku da helt ude og skide ovre på den anden side af sundet!

Medlem
Brugeravatar

Hvad mener i om at det kun skal være sundhedsfagligt personale der uddeler Cannabis? Tror i det vil komme til at påvirke salget, jeg tænker især på mængde og potens.

Vil jeg kunne købe 5 gram Sort Nepal som jeg plejer, eller vil vi alle ende i en tåge af standard ryger?
Jeg håber ikke det kommer til at gå ud over udvalget :\

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Hvad mener i om at det kun skal være sundhedsfagligt personale der uddeler Cannabis? Tror i det vil komme til at påvirke salget, jeg tænker især på mængde og potens.

Vil jeg kunne købe 5 gram Sort Nepal som jeg plejer, eller vil vi alle ende i en tåge af standard ryger?

Kan ikke se hvorfor kvaliteten skulle blive dårligere, tværtimod..

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
det man kender som "standard" ryger på gadeplanet er proppet med fyld materiale, med et statskontrolleret salg vil der selvfølgelig skulle oplyses om hvor meget og hvad for en slags fyld der er brugt, hvis noget. Og chancen for at det bliver bildæk, terpentin eller blendet plastik er nok ikke så stor...

Der vil sikkert komme nogle restriktioner på mængde i et krampagtigt forsøg på at styre folks forbrug, potens tvivler jeg dog på de vil regulere, hvis folk ikke synes det de kan købe lovligt er stærkt nok, så skal de nok finde andre måder at anskaffe det på. Man kunne måske forestille sig, at nol-olie kun ville blive solgt på recept til dem som nu har brug for det, selvom det egentlig heller ikke vil give så meget mening, da man jo altid bare kan trække på det man køber lovligt. Jeg har dog en formodning om, at en legalisering vil medføre at de fleste folk begynder at ryge mindre potent røg, hovedårsagen til at røg er blevet så stærkt som det er, er jo at det så kan sælges dyrere og dermed bedre kan betale sig at smugle.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kan ikke se hvorfor kvaliteten skulle blive dårligere, tværtimod..

Jeg var en weekend i Amsterdam, og jeg vil sige at det ringeste og billigste weed jeg købte derovre, svarede til rigtig god røg på staden. Det bedste jeg købte derimod, kan dansk røg ikke måle sig med.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er jo at prædike for præsten herinde; men DR vil gerne høre om vi synes hash skal legaliseres

Og ud fra de foreløbige indlæg *host* Ida Berg *host*, så er det plads til lidt mere saglige argumenter, som mange herfra kan formulere fint 8)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er jo at prædike for præsten herinde; men DR vil gerne høre om vi synes hash skal legaliseres

Og ud fra de foreløbige indlæg *host* Ida Berg *host*, så er det plads til lidt mere saglige argumenter, som mange herfra kan formulere fint 8)

Skal ik skrive nogen som helst meninger derinde, igennem min facebook bruger eller lignende... :evil:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Skal ik skrive nogen som helst meninger derinde, igennem min facebook bruger eller lignende... :evil:

Fornuftigt... Hermed anbefales https://www.guerrillamail.com/ til den slags :wink:

Medlem
Brugeravatar

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/03/14/0314171452.htm

Ja det er godt nok "rasende" de svenskere dér... :roll:

Citat:
- Det betyder, at hvis vi pågriber en påvirket person i Skåne, kan de bare sige, at de har været i Danmark og ryge, og så kan vi ikke retsforfølge dem

Må man ikke engang være påvirket i Sverige?! :shock:

Synes den er lidt selvmodsigende den udtalelse der. Hvis det er ulovligt at være påvirket så er det vel også lige meget om man har røget i danmark eller sverige, hvis det er lovligt kan de jo ikke gøre noget.

Men hashturisme bliver jo slet ikke et problem, i hvert fald ikke på papiret da man skal have dokumentation på at være dansker før man kan købe.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

http://cphpost.dk/national/life-after-c ... -ambitions

Medlem

http://cphpost.dk/national/life-after-cannabis-prohibition-city-announces-its-ambitions

Betyder det at der er fri hash i KBH de næste 3 år i forsøgs periode?

Medlem
Brugeravatar

http://cphpost.dk/national/life-after-cannabis-prohibition-city-announces-its-ambitions

Betyder det at der er fri hash i KBH de næste 3 år i forsøgs periode?

Gid det var så vel, men det er blot en konference hvor de har snakket og informeret om den forsøgsordning Frank Jensen og co. så gerne vil have kørende.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]