Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 08:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psy

har nogen vanskeligheder med mit hoved som jeg gerne vil have svarer på, og jeg vil prøve at beskrive mit forløb med hash og stoffer så godt som jeg nu kan.

Sommeren 2012 begyndte jeg at ryge en del fede og det blev ret hurtigt hverdag, da jeg kommer til november beslutter jeg mig for at prøve kokain, som jeg faldt hurtigt for, og tog det hver weekend et godt stykke tid, en måned efter det prøvede jeg at trippe på mdma, og har i mellem tiden skiftet til at ryge bong hverdag. efter nytår det vil sige januar 2013 tog jeg mdma 2 weekender i streg, plus at jeg begyndte at tage amf hverdag.

omkring den 20 februar ryger jeg et bonghoved sammen med min kammerat, tog et ordenligt stort hoved som jeg plejer, og rusen indtraf ret hurtigt, et kvarter inde i rusen begynder den bagerste del af min hjerne og blive ret varm, og lige pludselig får jeg nogen stød chok fra hjernen og ud igennem kroppen, det var smertefuldt og mit syn blev til billeder, og min hørelse til ekko, det skræmte mig lidt fra det, og alligevel tog jeg 8 dage efter et bonghoved mere, hvor at de samme symptomer begyndte at vise sig, dog ikke i samme forstand, den her gang var jeg ved at besvime og var overbevist om at jeg skulle dø.

siden da er jeg stoppet med alt, men har haft en del abstinenser, og uro i kroppen.
det der bekymrer mig mest er at jeg har gået nogen dage og følt at det hele er uvirkeligt, hallucineret inden jeg faldt i søvn, og har drømt nogen underlige dårlige drømme som har føltes som virkelighed, og samtidig vågner jeg flere gange om natten. er der nogen der kan give mig nogen svar på en eller anden måde, har jeg grund til at bekymre mig.
spørg gerne hvis jeg ikke har uddybet nok.!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the Sky with Diamonds
Hashen vil ikke dræbe dig, bare rolig.
Jeg vil foreslå at måske tappe lidt ned på det hele, bong slår virkelig også en omkuld, hvis ikke man er vant til det.
Hold dig til joints det næste stykke tid, eller hold en pause måske.

Medlem
Brugeravatar

Jeg synes du skal lytte til de signaler din krop sender dig! Det lyder lidt til at dit forbrug har eskaleret lidt og det lyder ikke sundt.
Tag en pause fra alle stoffer. Det er jeg også sikker på vil hjælpe på din utilpashed.

Medlem

Ved et længere varende hash misbrug, er det normalt med voldsomme drømme...
Jeg har selv efter en tid med meget hash, haft meget slemme mareridt omkring 2 ugers tid efter sidst jeg røg.

Det lyder meget ubehageligt det du beskriver, så det er nok en god idé at holde dig helt fra rusmidler i en tid.

Junior medlem

Hej.

Jeg har personligt mødt et par folk med psykoser. Det som jeg tror der er gældende er at hvis man har en psykose, så ved man det ikke.
Jeg tror nærmere at det er fordi du lige skal over din abstinenser. Det kan også være fordi du har lammet dine sanser med dit stofbrug. Så skal kroppen og hovedet lige "vende" sig og finde ud af de forskellige indtryk.

Mit råd fra fremtiden: "hold en pause med stoffer, find en anden hobby. Det kan være svært at komme igang, men det vil give dig mulighed for at se en anden vinkel af livet. Det samme liv, hvori du altid kan tage narko."

Junior medlem

Tak for svarene!

Junior medlem

En psykose-lignende tilstand kan også opstå som et abstinenssymptom.
Fortsæt din kolde tyrker, og se om det hjælper. Har du samme symptomer i midten af april, bør du søge hjælp.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]