Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 aug 2025 20:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Junior medlem

-og er der forskel på "mærker"?
Hvad ville i sige er det bedste mærke at prøve for første gang?(-;

Junior medlem

helt klart i skoven for mit vedkommende, men sørg for at tage det så tidligt at ikke ender med at stå på lsd inde i en mørk skov fordi solen pludseligt bare gik ned. det kan jeg ikke forestille mig skulle være særligt rart.
det hele føltes bare som en drøm og at vi var i direkte kontakt med naturen så en uforklarlig og dyb måde der næsten føltes guddommelig. træerne var solide og tryghedsskabende, og jeg følte at jeg kunne forstå de her træer, og at jeg vidste de holdte øje med os og passede på os (: men ja alt natur er passende til lsd vil jeg mene, bare man kan være i fred og ikke rende ind i folk der er ude og gå osv.. byen eller sådan noget vil jeg sige er noget i skal undgå. hader at møde folk jeg kende på lsd. gider ikke forholde mig til dem.

mvh cubenisis

Medlem

Derhjemme, første gang, i trygge omgivelser. Specielt nu når der stadig er koldt udenfor, kan det være en bitch at traske rundt. IMO, så vent med at eksperimentere for meget med set/setting. I kan altid gå en tur, hvis I har lyst, men at lade en skov være hjemmebasen første gang - ingen fantastisk idé.

Junior medlem

Okay, tusinde tak drenge! ;-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg vil lige skrive et par afsluttende kommentarer som jeg synes at denne tråd mangler.

1. Alt nødvendigt og praktisk bør være overstået ved tripstart! Det gælder lektier, rengøring (hvis i foretrækker rene omgivelser), pligter, madindkøb/madlavning (overvej alvorligt at anskaffe et udvalg af frugter - det er bomben!). Det er ikke nødvendigvis fordi at i ikke ville kunne udføre visse af disse ting, men der er heller ingen grund til at have unødvendige bekymringer.

2. Giv slip! Dette har i muligvis hørt før, ellers vil i sikkert høre det igen. Kort sagt betyder det, at man accepterer at virkeligheden er helt underlig lige nu. Sådan er det bare, der er ikke noget at gøre ved det - udover udforske det! Man kan ikke tvinge sig selv til ædruelighed midt i et trip - og det er heller ikke en god ide at prøve: Fordi at det ikke virker vil det ikke resultere i andet end unødig stress. Et andet vigtigt tip er: hvis noget på et tidspunkt ikke føles rigtigt - så ændr jeres omgivelser! Sæt noget andet musik på, søg alene ind under en dyne, gå en tur, dans, hvad du lige føler for.

3. Hold fast! I vil muligvis få nye og interessante tanker omkring jeres liv i løbet af sådan et LSD trip. Prøv at snakke om det, prøv at skrive det ned eller tegn det. Eller lad være og tænk bare over det! Dette er nøglen til hvad folk mener med at det kan mærkes i månederne efter. I vil ikke føle jer påvirket af LSD i sig selv i månederne efter, men derimod af de tanker i har tænkt under trippet. Når mange folk ikke siger at de mærker noget til trippet i perioden efter er det IMO et spørgsmål om tilgang til trippet. Hvis man tripper for at lære noget, så gør man det. Hvis man tripper for at være fucked og se farver - så vil denne retning i højere grad dominere trippet.

Anyways, det var hvad jeg lige kom på - hyg jer!

Junior medlem

Det gav et rigtig godt billede "lille rødhætte" tusinde tak!
Da det er første gang vi skal prøve det er det rart med en del baggrundsviden! ;-)

Hvor meget anbefaler du ca. at vi skal tage, nu når det er første gang?(-;

Medlem

Umuligt at sige, da vi ikke kender styrken på dine frimærker. Har du evt. et navn der kan give os en idé om, hvad det er for en slags? Beskriv motivet om muligt, nogle kender dem måske.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det kan klart anbefales at i starter lavt ud. Hvis jeres mærker er af nogenlunde kvalitet, så er det vel omtrent et halvt mærke.

Jeg startede selv med et halvt mærke i sin tid, og det synes jeg egentlig var ganske passende. På intet tidspunkt hverken kedede jeg mig eller var uoverskueligt langt væk fra virkeligheden. Ved så lave doser vil i primært mærke de psykiske effekter i form af anderledes tankemønstre og let ændrede sanseindtryk. Et helt mærke (af dem jeg spiste et halvt af) ville i retrospekt nok også havde gået fint første gang, men jeg følte mig meget mere tryg ved at gå ind til andet og væsentligt kraftigere trip fordi at jeg havde en smule erfaring med hvad LSD gør ved en. Desuden er mange mærker IMO lidt for vilde til første tur, specielt når man medregner hvor forskellige folk er. Når man leger så kraftigt med sin psyke er det ikke godt at skynde sig for meget, og der er faktisk heller ikke nogen grund til det. Både lavdosis og højdosis trips er spændende på hver sin måde, men alting til sin tid :)

Angående hvor i skal tage det, så vil jeg 100% anbefale en varm og totalt tryg base. Et sted hvor i kan gøre hvad i vil og sige hvad i vil uden at bekymre jer om hverken at blive opdaget eller misfortolket af udenforstående. Derudover kan det være vildt fedt at have adgang til en gåtur i naturen. Hvis i kan søge i ly i et hjem tæt på et grønt område, så kan det fint anbefales at tage et kig på vores natur med LSD briller på. I bør nok undgå offentlig transport (og motoriserede køretøjer), så hvis det er en nødvendighed for at kunne kom væk fra byen, så bliv hjemme i stedet.

Junior medlem

Tusinde tak for hjælpen!
Angående hvilke mærker det er, så ved jeg det ikke endnu, da vi ikke har fået fat i noget endnu.
Men kan i evt. Anbefale nogle mærker der ville være gode første gang?(-;

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, dem med LSD på. Hvis pusheren bare siger "mærker", så kan han sælge jer lige hvad det skal være

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]