Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 21:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej,
Jeg har et spørgsmål, som efterhånden har plaget mig i et par år, og jeg tror jeg har størst mulighed for at komme nærmere et svar her. Jeg er helt klar over, at ingen selvfølgelig kan sige noget med sikkerhed og at jeg nok ikke finder et endegyldigt svar, men hvis jeg bare får en smule mere bevidsthed omkring mit spørgsmål, så er jeg godt tilfreds.
Here goes...
For efterhånden flere år siden var jeg til en fest. Jeg var omkring 15 år gammel, og mine venner/veninder var en smule ældre. Jeg vidste godt at flere af dem tog forskellige former for stoffer, men dette var ikke noget jeg havde interesse i. Så vi festede om aften, og jeg holdte mig til et par øl. Jeg havde på det tidspunkt drukket flere gange, så kendte sagtens til alkohol. Jeg nåede dog kun at få omkring 1½-2 dåseøl før jeg fuldstændig mistede ''mig selv''. Min oplevelse af aften er flydt med huller, og jeg har egentlig kun få sekunders 'klip', hvor jeg kan huske hvad der skete og hvad jeg lavede. Jeg følte mig ikke syg, kvalmende osv, som det ofte er når jeg drikker for meget alkohol. Derudover blev jeg meget meget aggressiv. Så meget at jeg slet ikke kunne kende mig selv. Jeg er normalt en meget stille og rolig person, der egentlig er en smule konfliktsky. Men den aften havde jeg taget en stor køkkenkniv, og jeg var som så godt på vej ud af døren med den, for at finde en at stikke ned. Heldigvis var der en fantastisk fyr, der stoppede mig og passede på mig resten af aften. Hele aften virkede det hele meget underligt, som om at alt det der skete egentlig ikke var virkelighed. Jeg ville ønske jeg kunne beskrive aften noget bedre og de oplevelser/følelser jeg havde, men jeg kan desværre ikke huske det. Jeg vil sige det er en oplevelse der har skræmt mig, fordi jeg ikke husker noget, og fordi det med at tage en kniv og vil stikke nogen ned bare LIGGER SÅ SINDSSYGT LANGT VÆK FRA MIG OG DEN PERSON JEG ER ! . Bare at skrive jeg overhovedet har gjort sådan noget giver mig nærmest kvalme!

Jeg er selv overbevist om, at nogen har puttet noget i min øl.
Men hvad mon det kan have været ?
Nogen med ligende oplevelser?

Jeg har forhørt mig hos kammerater og venner, men de har ikke rigtig kunne sige noget omkring det.

Medlem
Brugeravatar

hmm.. jeg ved at benzo og alkohol combo føre til hukommelsestab. "huller i hukommelsen"..
ofte gør man også nogle mærkelige ting i den rus, men ved sgu ik lige

Medlem

Hvor lang tid gik der før du "kom til dig selv" igen?

Junior medlem

mmh, Jeg husker slet ikke folk tog hjem, vi gik i seng eller andet. Husker først jeg vågnede i løbet af dagen, en smule omtåget.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Det kan altså godt være alkohol alene.
Og har da hørt om flere bekendte der kan gå totalt amok når de kombinerer benzoer og alkohol. Men for at man har adgang til benzoer, i en, stadig forholdsvis ung alder, kræver altså at man kender de helt rigtige mennesker. For det er normalvis altså ikke bare lige en stofgruppe man støder på i samme omfang som hash, amfetamin og til dels coke.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Det har nok været blandet med en CNS depressant af en art. GHB, eller en benzo er mit bud, men det er jo svært at sige..

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Junior medlem

Ja, jeg ved at jeg nok aldrig finder ud af hvad det var. Men føler alligevel det er rart med en eller en form for 'bevidsthed'/afklaring omkring det.
Men jeg tvivler på det bare var alkohol. For jeg havde jo drukket utallige gange før og siden.

Tak for jeres bud :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Kan lyde som benzoer. Tricket er, i hvert fald for mit vedkommende, at har jeg indtaget benzoer skal der overraskende lidt alkohol til før jeg får store blackouts. Det kan være noget så ubehageligt dagene efter.

Junior medlem

Ja og hvis det endelig skulle være alkoholen skulle der nok noget mere til end kun 1½-2 dåseøl. For mig lyder det også som om du er blevet påvirket af et eller andet. Jeg har dog ingen erfaring med stoffer andet end cannabis, så kan ikke rigtig hjælpe :)

Medlem

Der er ingen der kan give dig det rigtige svar.

Snakker du med dem stadig, så ku du jo spørge dem ad?

Med umiddelbart vil jeg skyde på benzoer, da det har fået mig selv til at få blackout rigtig mange gange.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Uden at have prøvet det, lyder det meget lig benzodiazepin + alkohol. Blackout og aggressivitet.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Ud fra egne, og andres erfaringer, vil mit bud også være benzodiazepin + alkohol.

Admin
Brugeravatar

Jumbi: Der er ingen, der kan fortælle dig, hvad du har fået puttet i din drink. Alle svar herinde vil være gæt, så jeg kan ikke rigtig se nogen gavn af emner som disse.

-Låst

Send mig en privat besked, hvis du har en god årsag til, at tråden skal åbnes igen.

-Jimmy Carter

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]