Fri hash-propagandisten Khodr 'Cutter' Mehri er røget i fængsel. Eller rettere; han er varetægtsfængslet for handel med den rygeurt, han gennem flere år har kæmpet for skulle lovliggøres.
- Jeg har jo ikke gjort nogen noget - så hvorfor i alverden skal man bruge skattekroner på at have mig siddende i fængsel?
Sådan siger 'Cutter' via sin advokat om fængslingen, der skete i den forgangne uge.
Her blev han anholdt, da han passede sin kærestes butik i en sidegade til Strøget, København. 'Cutter' blev anholdt, da han var ved at lukke butikken. Samtidig gennemførte politiet en ransagning på stedet. Selv om politiet havde fået udleveret en nøgle, valgte betjentene i stedet at smadre døren.
Læs her: Storryger af hash: Min hjerne er upåvirket
I butikken fandt politiet noget hash og skunk samt nogle penge.
Ved grundlovsforhøret erkendte 'Cutter' have været i besiddelse af 180,33 gram skunk og 42,56 gram hash med henblik på videresalg.
Læs her: Hashcafé-ejer: Jeg vil anmelde betjenten
Læs her: TV: Her rydder politiet omstridt hash-café
Ved retsmødet forklarede han, hvordan han i et par dage havde overnattet i kærestens butik, fordi han var uvenner med hende og derfor tilsyneladende ikke kunne være derhjemme.
Ifølge ekstrabladet.dk's oplysninger var 'Cutter' meget højrystet under fremstillingen. Derfor bad både anklager og dommer ham om at tie stille. På vej ud efter, at dommeren havde afsagt fængslingskendelsen råbte han:
- Justitsmord, fri hash, fri hash, fri hash.
Han er varetægtsfængslet i foreløbigt ti dage.
Læs her: Den sidste ryger: Landets mest omtalte hash-café lukker
Læs her: Nabo til hashcafé: Glade for at de smutter
'Cutter' har været 'berømt' af flere omgange. Dels da han deltog i reality-tvprogrammet Big Brother for nogle år siden og dels, da han sidste år åbnede en decideret hashcafe i inde by.
Coffeeshoppen Smokenhagen drejede dog for et par måneder siden nøglen om.
http://ekstrabladet.dk/112/article1941202.eceHan må sgu have fremstået som en kæmpe hat, da han råbte "Justitsmord, fri hash, fri hash, fri hash".