Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 18:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Hej psy

De sidste 3 gange jeg har trippet har jeg været plaget af tankemylder og ubehagelige følelser, og jeg aner ikke hvordan jeg skal håndtere det. Det starter med at jeg bliver rastløs, og får lyst til at flygte ud af mit sind og krop, men det ved jeg jo godt at jeg ikke kan. Det viser sig i form af uro i kroppen, og mine tanker der går amok, jeg kan ikke slappe af, eller styre mine tanker. Grunden til at jeg har et problem med dette, er at jeg har en rigtig dårlig følelse i maven, hele trippet, som bliver forværret hvis jeg tænker for meget, det giver nogle ubehagelige sug i maven, som jeg helst vil undgå. Tankerne er altid negative, som i at jeg tænker dårligt om mig selv, og andre, og så tænker jeg over hvorfor jeg tænker over det, og så videre. Hvis jeg prøver at smile, eller være glad, får jeg en følelse af at være ussel og falsk, som i at der sidder en jeg hader og observere alt hvad jeg gør. Jeg kan slet ikke engagere mig i at have et godt humør, der går 5 sek, og så kommer der en ny negativ tanke. Det skal lige siges at disse tanker ikke efter min mening er nogen indsigt, det er bare ubruglige negative tanker.

Måske stræber jeg for meget efter en god oplevelse, jeg synes bare det har været præcis det samme de sidste 3 gange, om det har været svampe eller LSD er ligemeget, jeg får det dårligt, og det er gennemgående. Dette passer ikke til det forhold jeg havde til det før, jeg har trippet omkring 15 gange før dette begyndte at ske, og før gjorde det mig facineret af små ting, jeg fik en masse store insigter om mig selv, og livet, og var i stand til at nyde musik og mine visuals.

Er der nogle der kender til dette, og ved hvad jeg kan gøre?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Det lyder umiddelbart som om du har nogle ting, du skal arbejde med, før du er rigtig tryg ved dig selv. Prøv at finde ud af, hvad det er.

Alternativt kunne det også lyde som en nasty gang tryptamin-mave. Her vil jeg anbefale dig følgende, når følelsen opstår: Skid det ud! Det kan også være negative ting, der prøver at komme ud den vej :P Desuden er det ret specielt at power-skide mens man tripper.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
omfavn de negative tanker og byd dem velkommen i dit sind, de er ligesåmeget en del af dig som alle de positive tanker og det nytter ikke at skubbe dem væk som du gør nu. For mit vedkommende har det hjulpet at tænke på tankerne (ja, det kan man faktisk) som en balanceringsmekanisme der kører for fuld tryk for at få mit sind i balance, mens mit "ægte selv" "aben på skulderen" "overjeget", hvad man nu vil kalde det, kan observere denne mekanisme virke. En anden ting der kan gøre mine trips negative er, hvis jeg ikke formår at handle tilstrækkeligt på de tanker og indsigter som jeg har fået i mine trips, hvis der ikke er helt så meget mellemrum i mellem dine trips når du måske ikke at bearbejde de negative tanker men fokuserer for ensidigt på de positive, man kan let lade sig fascinere af den psykedeliske verden og ekstasen der følger med den, men hvis ikke man husker at bruge det konstruktivt kommer det og bider én i røven på et tidspunkt.

Dedikeret medlem

Jeg ser mig selv som meget selvbevidst, og synes ikke jeg benægter mig selv på nogle punkter. Så jeg aner hverken hvad det skulle være, eller hvordan jeg skal finde ud af det.

Det er da muligt, jeg har lidt følsom mave. Det giver også mening at lort i røven, skulle blive til lort i hovedet (lol). Jeg er åben overfor idéen, så det må jeg prøve næste gang. Kunne man alternativt også knække sig en time eller to inde i trippet, nu er det jo ikke ligefrem altid man er så heldig at skulle skide i de timer det tager at trippe?

@The Joker
Du mener at det er en reaktion på at fokusere for meget på det positive, i sin ædru tilstand?
Jeg synes ikke jeg har problemer med ikke at handle på mine indsigter, faktisk synes jeg tit det kommer automatisk, at de bliver implementeret i min underbevidsthed, og viser sig i situationer hvor tanken gør sig gældende. Og så alligevel, nu jeg tænker over det, så har jeg en tendens til at ville vide tingene, fremfor at føre dem ud i praktisk brug, fordi det tit virker som en kæmpe mundfuld. Helt klart ting til overvejelse.
Lige en sidste ting til det med at trippe tit, så synes jeg faktisk mine trips var bedre i en periode jeg havde hvor jeg trippede med 1-2 ugers mellemrum i nogle måneder, og nu hvor det er med flere måneder, til et halvt år, så er det blevet slemt.

Moderator
Brugeravatar

At være meget selvbevidst er ikke nødvendigvis lig med at man er selverkendende. Du skal også kun tage det som råd og vejledning, jeg har af indlysende årsager ikke løsningen på din krise, jeg fortæller dig bare hvad der har virket for mig i lignende situationer... Meditation på intet har også været gavnligt for mig... Det kan også bare være en periode du er på vej igennem.

.TT. skrev:
Hvis jeg prøver at smile, eller være glad, får jeg en følelse af at være ussel og falsk, som i at der sidder en jeg hader og observere alt hvad jeg gør. Jeg kan slet ikke engagere mig i at have et godt humør, der går 5 sek, og så kommer der en ny negativ tanke. Det skal lige siges at disse tanker ikke efter min mening er nogen indsigt, det er bare ubruglige negative tanker.

For mig lyder denne her sætning benægtende, kan godt være at jeg fejlfortolker, i så fald kan du jo bare se bort fra min mening. Det er svært for mig at vurdere din situation da jeg jo ikke kender noget til din baggrund eller din motivation for at tage psykedeliske stoffer. Jeg har generelt den rettesnor for mine trips, at hvis tankerne påvirker mit humør, så er de altså ikke "ubrugelige" men er udtryk for en ubalance. Hvor stor en dosis plejer du at tage? Måske du er parat til at give den et nøk opad? Man kan godt sidde fast i den samme rille hvis man kører den samme dosis mange gange..

Moderator
Brugeravatar

jeg kan næsten med garanti sige at det ikke kommer automatisk, der skal arbejdes bevidst med tankerne før det kan rykke sig - husk på at du på sin vis er trådt ind på en sti som er uafvigelig. Ikke dermed sagt, at du ikke kan sige til dig selv, at nu har du trippet nok og fået det ud af det som du kunne, men hvis du har i sinde at blive ved med at trippe så vil du med tiden støde på tanker/idéer/oplevelser/indsigter/whatever, som kræver handling af dig - det kan godt blot være symbolsk handling, men handling ikke desto mindre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Stop med at trippe, og så gå igang med at integrere. I sig selv virker stofferne forløsende, men kun hvis det er det du vil, og er parat til at slippe.

Du kan faktisk muligt at flygte ud af sin krop. Hvis du har erfaring med meditation, så ved du at der kommer et punkt efter ca. 15 min. hvor freden indfinder sig. Det samme gør sig gældende ifm. studieteknik, her hedder det også 15 min. før man er koncentreret.
Det er svært at beskrive hvad du skal gøre med musklerne, men det minder meget om det at ligge helt stille, uden at spænde vel og mærke.

Pas på dig selv

Dedikeret medlem

Selvfølgelig, men det lyder rigtigt, og da jeg selv ikke ved hvad der kunne være galt, så er det at informere mig selv lidt på det du siger, en god start.

Det har du ret i, men hvad skulle det gavne at benægte sig selv.

Det jeg mener med de tanker, er at feks hvis jeg synger eller tænker på noget godt, for at distrahere fra en tanke om at mine venner er nederen, eller jeg selv er, så føles det forkert, og jeg tænker noget lignende "det nytter jo alligevel ikke noget" "hvorfor prøver du overhovedet?", hvilket jeg ikke mener er konstruktivt på nogen måde.

Min motivation er personlig frigørelse/nirvana/se gennem illusionen, det har mange navne, men jeg tror du ved hvad jeg mener.

Jeg har holdt mig i den lave ende, har aldrig taget over 2g svampe, og jeg er først begyndt at overveje det for 2-3 trips siden, men afviger, fordi jeg frygter at miste kontrollen, og at det forværre den måde jeg har det på nu. Jeg tænker at jeg vil have det her løst før jeg tager springet.

Et par eksempler på hvad det kunne være når jeg siger automatisk, er feks frygt for et eller andet, hvor jeg efter et trip bare har gjort det uden problemer, eller noget som jeg har tænkt at jeg bliver alt for sur over, hvor jeg efter et trip ikke har kunne tage det seriøst at hidse mig op over det, så jo det vil jeg mene. Men jeg er også helt med på at der kommer ting som kræver bevidst arbejde.

Dedikeret medlem

@Satori
Problemet er at jeg ikke kan huske alt hvad jeg har lært af forskellige trips, er jeg så en idiot for ikke at have skrevet det ned, og har spildt min chance, eller er det noget jeg kan genopleve ved at trippe igen?

Det synes jeg også at have oplevet når jeg har trippet, at jeg finder ro hvis jeg bare sidder i den samme stilling i et stykke tid. Ja, jeg har en del erfaring med meditation, og ved udmærket hvad du mener, tror jeg, dog har jeg ikke oplevet at kunne gå ud af min krop som sådan, men jeg har nogle gange følt at jeg falder et par cm ned under min krop.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Din krop prøver nok at forløse noget energi. Det er noget psykedelika og empathogener kan gøre spontant. Det med at skrive noget ned, kommer du nok ikke nogle vegne med. Eller, det ved jeg jo ikke. Men jeg synes du skal stoppe med at trippe, når nu din intention er at nå nirvana. Det kommer ikke til at ske

Dedikeret medlem

Det synes jeg kræver lidt forklaring - forløse energi, og hvorfor kommer det ikke til at ske?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er hvad de har været brugt til i lang tid. Altså hvis noget har været for overvældene og du ikke har fået en forløsning for det, vil det blive oplagret i din krop.
Det kommer ikke til at ske fordi du ikke slipper, istedet prøver du at flygte. Jeg siger ikke du skal tage svampe og slippe. Du kan prøve at holde en lang pause, det er muligt det får låg på tingene

Moderator
Brugeravatar

Det er hvad de har været brugt til i lang tid. Altså hvis noget har været for overvældene og du ikke har fået en forløsning for det, vil det blive oplagret i din krop.
Det kommer ikke til at ske fordi du ikke slipper, istedet prøver du at flygte. Jeg siger ikke du skal tage svampe og slippe. Du kan prøve at holde en lang pause, det er muligt det får låg på tingene

Det er ikke fordi jeg er decideret uenig, men hvorfor mener du at han skal stoppe? I stedet for f.eks. at oppe dosen med 0,5-1,0 g? Hvis han er sund og rask hvad vil du så mene risici er?

OP: Hvilken setting har det været de sidste 3 gange og er det generelt sådan det er, eller er det meget forskelligt - kunne være fedt med lidt mere uddybning synes jeg...

Dedikeret medlem

Kan du ikke uddybe hvad du mener, give slip på hvad?

Jeg nævner det ikke, fordi der ikke har været nogle andre problemer, setting var helt iorden, det var med min trip buddy, alene, og i trygge omgivelser.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

The joker; Hvis han opper dosen tror jeg det vil blive mere af det samme, men værre, Medmindre han så bliver tvunget til at slippe. Jeg ved ikke med risici, men man kunne frygte at noget kommer op til overfladen, ikke bliver forløst og så bliver hængende. Jeg går ud fra at det er det der sker når folk får angst eller andre forstyrrelser efter trip. Latente lidelser, eller hvad det nu er vi kalder det.
EDIT: Jeg tror du har ret i, at det er noget der kan transcenderes ved en højere dosis, men mon ikke den dosis ligger noget over de 3 gram?

.TT.: Jo, din krop. Det hele foregår i din krop. Det du føler, føler du kun fordi du ikke gør hvad din krop vil. Men en pause kan måske få låg på de ting, og så kan du trippe normalt igen.

Senest rettet af Satori 25 mar 2013 12:31, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Jeg ser også mig selv som meget selvbevidst, men det er ignorant at benægte at der kan være noget man ikke har opdaget/tænkt over. Det kan endda være ret banalt, jeg er selv blevet overrasket før :-) Jeg tror ikke du får disse følelser ubegrundet. Det behøver ikke være et eller andet dybt; det kan være noget så simpelt som din tilgang til stoffer du har brug for at revalidere, eller lignende. Hvis det bare var uforklarlig nervøsitet/angst kan det sagtens bare være maven der er urolig, men dette er jo ikke hvad du beskriver. Man skal efter min mening heller ikke tage for meget stolthed i at være selvbevidst, man kan ende med at lukke nogle ting ude, fordi man ikke vil indse at man havde overset noget så simpelt.

Dedikeret medlem

@Satori
Kan du ikke prøve at forklare hvordan man giver slip, hvad det indebærer, udover det, hvad vil det så sige at forløse energi, forløse fra hvad, min krop? Og hvilken slags energi?

@villanova junction
Det var skam heller ikke sådan ment, jeg er skam åben, jeg mener bare at jeg for det meste ved hvad der er galt, og kan forklarer mig selv. Jeg tror nu ikke min tilgang fejler noget, at tage psychedeliske stoffer for at opnå indsigt er der vel intet galt i.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
I en anden tråd skrev jeg følgende. Det kunne helt sikkert uddybes og formuleres bedre, men det er et udgangspunkt.

"Giv slip! Dette har i muligvis hørt før, ellers vil i sikkert høre det igen. Kort sagt betyder det, at man accepterer at virkeligheden er helt underlig lige nu. Sådan er det bare, der er ikke noget at gøre ved det - udover udforske det! Man kan ikke tvinge sig selv til ædruelighed midt i et trip - og det er heller ikke en god ide at prøve: Fordi at det ikke virker vil det ikke resultere i andet end unødig stress. Et andet vigtigt tip er: hvis noget på et tidspunkt ikke føles rigtigt - så ændr jeres omgivelser! Sæt noget andet musik på, søg alene ind under en dyne, gå en tur, dans, hvad du lige føler for."

Held og lykke med det!

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jeg tror, jeg er på Jorden?
Min erfaring er, at man skal gå så forventningsløs til et trip so muligt, og samtidig være klar på hvad som helst. Når du tager et trip skal du være klar på sindsoprivende ekstase, frygtindgydende mareridt og følelsesforladt tomhed. Psychedelica er ikke for sjov, selvom man kan have det noget så sjovt på sine trips.
Meditationstræning har lært mig at forstå, at jeg kan lade alt ske - både i og omkring mig - uden at være nødsadet til at reagere på det, men blot observere. Denne indsigt har taget mine psychedeliske oplevelser til et helt nyt niveau.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]