Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 15:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ved hvor mange af jer der kender eller kan huske Hancock, han var et kendt navn ved årtusinde skiftet med nogle fringe teorier om pyramiderne skulle være lagt i som et spejlbillede af stjernebillede Orion. Det meste af det han har lavet er mildest talt pseudo videnskabelig, men hey hvis ingen tænker uden for kassen kommer vi jo ingen vegne, vel? Men manden er kendt for sine langt ude ideer, maya 2012, en del af konspirations teorier osv.
Han var blevet inviteret til holde et foredrag på TEDx og vælger at tale om ayahuasca, men efter tre uger fjerner TED hans foredrag. De vælger samtidig at fjerne vores alle sammen's Terence McKenna gamle ven Rupert Sheldrake foredrag fra deres webside. De har brugt som begrundelse at deres fordrage var uvidenskabelige, hvilket de er men det har ikke holdt TED tilbage før. Det er højst sandsynligt fordi at han taler om brugen psykedelika eller entheoger som Hancock nok ville kalde dem, på en meget positiv måde, at man valgte at fjerne hans video og på den måde gøre den mere interessant :roll: Foredraget hedder pudsigt nok " The War on Consciousness"
I kan se foredraget her og selv tage stilling, det vare små 20 min.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak fordi du postede det.
Synes han lyder fornuftig i det her foredrag.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Selv om jeg ikke er enig med manden, så forstår jeg hvor han kommer fra og syntes det er en modig foredrag også ud over han vælger en kontroversiel emne.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]