Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 18:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

hej, Psychedelia. jeg har forleden fået mit growkit men er i tvivl om den skal "soake" i 12 timer uden låg??

der står nemlig: Leave the box to soak for 12 hours. Remove the lid from the box (but keep it).

kan det passe den skal stå i 12timer uden låg?

Med Venlig Hilsen (:

Medlem
Brugeravatar

Hej og velkommen til!

Kittet skal stå med låg på. Jeg vil anbefale 20-24 timer ved første flush. Også gerne i køleskabet ved ca 5-6 grader (nedsætter risiko for bakteriel infektion)
Held og lykke med growet :)! Hvilken strain har du valgt?

/Nightcrawler

Junior medlem
Brugeravatar

Hej og mange tak! (:

Fedt! tak for tippet, og køleskabet vidste jeg ikke. Kunne da ha endt fatalt hvis jeg bare var sat igang uden låg haha

har valgt 3 sorter jeg ikke har smagt :p
Billede

Uploaded with ImageShack.us

Junior medlem
Brugeravatar

så er de fyldt med vand og sat i køle skab :D

-edit
hej igen, på siden jeg har fået dem fra står der under B+:
The best place to store this magic mushroom grow set is your refrigerator (not your freezer!) if you do not want to start growing immediately after receiving this amazing grow set.

betyder dette de også skal gro i køleskabet?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Har du fået nogle plastikposer med? Jeg plejer normalt at tage låget af, hælde vand i kittet, sætte plastikposen udenpå, og så ellers bare lade det passe sig selv. Det har aldrig slået fejl. Forstår ikke hvorfor der skal låg på pludselig? Hvad er formålet?

Men du skal være forsigtig med ikke at inficere kittet, så det er en god idé at koge vandet (og lade det køle af igen) inden du hælder det i kittet, og arbejde med friske plastikhandsker hver gang du roder med kittet. Hvis du gør det, burde det ikke være nødvendigt at sætte det i køleskabet for at undgå infektioner.

Og nej, svampene skal ikke gro i køleskabet.

Junior medlem
Brugeravatar

Hej, det er kits, med både bøtte med filter, pose, clips og papkasse :)77

Fyldte desværre igår bare lunkent vand direkte fra hanen, ned i plastbøtten. Sattelåg på og ned i papkassen. Dette gjorde jeg ved alle 3 og de har stået i køleskab ved 5-6 grader siden igår klokken 9.

håber på at kunne løfte låg og putte dem i pose uden for meget ikke sterile sager kommer til det :/
smækker et billed op når jeg har røget min smøg (;

Junior medlem
Brugeravatar

Hej igen...

Hælder i også 0,5 Liter vand i posen, inden i sætter beboerne i posen ?

Medlem
Brugeravatar

Hej igen...

Hælder i også 0,5 Liter vand i posen, inden i sætter beboerne i posen ?

Ja, det er for at der er en god luftfugtighed i posen :) det er en rigtig god idé

Medlem
Brugeravatar

Har du fået nogle plastikposer med? Jeg plejer normalt at tage låget af, hælde vand i kittet, sætte plastikposen udenpå, og så ellers bare lade det passe sig selv. Det har aldrig slået fejl. Forstår ikke hvorfor der skal låg på pludselig? Hvad er formålet?

Pludselig? vi snakker om at dunke kittet?
Du lader kittet stå og trække vand i 12-24 timer.
Hælder du bare vand i kittet og så lader det stå i posen :D? det har jeg aldrig hørt før..

Formålet med at sætte låget på når der dunkes er at det ikke inficeres af udefrakommende svampesporer/bakterier/bussemænd/hår/whatever der kunne falde ned i kittet og ødelægge det.

Junior medlem
Brugeravatar

Hej jeg har lige sat bøtterne i posen og videre i papkassen. havde glæmt det med vand, hehe så den ene fik 0,5 l lunkent vand fra hanen, og de to andre satte jeg i posen. De to der ikke har fået vand, vild få sterilt vand når det engang er kølet til lunken (;

Billede

Medlem
Brugeravatar

Det ser rigtigt lækkert ud! det er så godt som homesafe hvis du har behandlet det ordentligt under dunkningen :)!

Held og lykke med det - poster du måske billeder herinde af det :)?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A

Pludselig? vi snakker om at dunke kittet?
Du lader kittet stå og trække vand i 12-24 timer.
Hælder du bare vand i kittet og så lader det stå i posen :D? det har jeg aldrig hørt før..

Formålet med at sætte låget på når der dunkes er at det ikke inficeres af udefrakommende svampesporer/bakterier/bussemænd/hår/whatever der kunne falde ned i kittet og ødelægge det.

Det er nu mere for at sikre hele mediet står under vand, da det ellers popper op af kassen uden låg. Når hele substratet er fuldt koloniseret er der minimal risiko for infektion, man kan nærmest tage kagen på gulvet uden der sker noget...

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem
Brugeravatar

Citat:
Det er nu mere for at sikre hele mediet står under vand, da det ellers popper op af kassen uden låg. Når hele substratet er fuldt koloniseret er der minimal risiko for infektion, man kan nærmest tage kagen på gulvet uden der sker noget...

Det er også en af tingene. Men et medie fyldt med vand har rimelig høj risiko for at blive inficeret.. Det er ikke risikofrit, jeg havde netop et inficeret kit i forrige uge, og det var pga. at låget ikke havde siddet helt tæt under dunkningen og fordi mit køleskab ikke var gjort rent nok (ifølge producenten.. selvom det var rengjort med klor rens). Så det er absolut ikke risikofrit. Jeg er enig i at tørt medie er ret sikkert. Men et medie der er vådt og hydrere skal være under rene omstændigheder og det hjælper låget med at det er.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
^ Bruger du mose vand siden du får infektioner? :lol:

Jeg har aldrig haft nogle problemer med bakterier eller mug efter mediet har været fuldt koloniseret, og jeg har dyrket maaange kager... Nej det er ikke risikofrit men du har nok bare været meget uheldig. Det eneste tidspunkt der er en reel risiko for infektion er under koloniseringen/inficering af spore.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Junior medlem
Brugeravatar

@Nightcrawler:Tak (: Har behandlet dem rigtigt forsigtigt! ;) og ja vil poste billeder jenvligt under dere opvækst så andre evntuelt kunne få gavn :)

@Hypnos: Tak for berolign, var lidt nervøs da bøtte med det sterile vand havde stået i køleskabet. Bundet at bøtte rørte den ene af posernes inderside meget lidt, og bunden af bøtten var jo ikke steril..

-edit
har et termometer til at ligge ved siden af bøtterne, men er det den samme temperatur inde, som ude?

Junior medlem
Brugeravatar

Så er der begyndt at ske lidt (:
Et billede fra Amazon strain. de to andre er der kun meget lidt hvidt på.

Billede

Junior medlem
Brugeravatar

Nyt billede fra amazon:
Billede

Nyt billede fra B+:
Billede

Desværre intet nyt i kassen med PES.

Medlem
Brugeravatar

Ser rigtig fint ud :) Du skal nok blive glad for B+ 'en , den var jeg hvertfald meget glad ved!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hey! følger lige med her. Har selv hentet tre growkits i dag og skal igang for første gang.

Jeg har forstået det rigtigt:

- Det er smart at stille sit kit i køleskabet under de 12-24 timer med vand i og låg på?

- Det er smart at opbevare growkits man ikke skal dyrke endnu i køleskabet?

Vh Smurf

Junior medlem
Brugeravatar

Tak tak Twdvk (:

Smurf i køleskab ja. Mine stod 25timer, det virkede fint, ved ikke om man kan opbevare dem der i for at sætte dem igang senere :/

Men HUSK steilt vand. hvilket jeg delvist glæmte hvis du har fuglt tråden. Har min teori til at det er grunden til at det 3 kit ikke vokser endnu..

Her en opdatering på flokken..

B+:
Billede

Amazon:
Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]