Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 17:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psychedelia! Jeg blev for et par dage siden taget med 2 joints på knippelsbro. Jeg ved at bøden for førstegangs overtrædelse ligger på omkring 2000, men da jeg er uden indkomst og heller ikke studerer har jeg ikke tænk mig at betale. Hvilke konsekvenser kan det få?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
det kan man ikke søde ven ;) - det kan i hvert fald ikke betale sig, mon ikke de ved hvordan man dealer med folk der ikke vil betale? - hvis du bor et sted skal de sku nok finde frem til dig. - så får du enten en større bøde eller en dom/fængelsstraf (hvis du tager den langt nok).

men du kan få halveret bøden hvis du har en årlig indtægt på under 100.000 (tror jeg nok)

Medlem

Få da bare betalt den bøde og få det ud af verden. Alt andet kan ikke betale sig

Medlem
Brugeravatar

Ja du ligger jo i kategorien over dem der kan få halvert bøden. Også kan du også få den som en afdragsordning :) Så slipper du nok med 2-300kr af gangen :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg fik en bøde på 1.500,- for overtrædelse af ordensbekendtgørelsen.
Fik girokort, ignorede.. måske endnu et ignoreret girokort, er ikke sikker. Mén, de har bare givet mig en afdravsordning nu, hvor jeg får den delt op på seks måneder, altså 250/måneden. Det skete automatisk. Nu får jeg girokort 250 hver den første, de næste seks måneder.. Har ikke fået et endnu, ved ikke hvad der sker hvis jeg ignorer dem også, men der sker ikke noget hvis du ikke lige for den betalt med det samme. På sigt vil de sikkert komme og banke på, men ellers kan du bare ringe til bødekontoret og snakke dem lidt ned.

Medlem

Geografisk sted: Meget langt væk fra virkeligheden
det bliver bare overdraget til skat så skylder du dem pengene isteddet for ..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nový židovský hřbitov

Dette skal du dog ikke ønske dig, ”økonomisk-kriminalitet” er noget af det værste man kan begå i vores samfund, at skylde SKAT penge anses som en overtrædelse hvis du ignorerer dem. I sidste ende vil de æde alt hvad du får af (lovlige-)penge.

He whom meddles through the mind of others – He whom interpret the way of living – He whom deliberately chooses an ascetic life – He whom enlighten others to enlarge their mind – He whom indulge – He shall no longer fear death.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Stopper de virkelig folk på Knippelsbro? Vil du ikke forklare nærmere

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland

Dette skal du dog ikke ønske dig, ”økonomisk-kriminalitet” er noget af det værste man kan begå i vores samfund, at skylde SKAT penge anses som en overtrædelse hvis du ignorerer dem. I sidste ende vil de æde alt hvad du får af (lovlige-)penge.

Jeg tvivler stærkt på at man bliver stemplet som økonmisk svindler fordi man skylder skat penge pga. bøder.

Når man skylder SKAT penge, skal de jo nok få fat i dem på et eller andet tidspunkt ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Send en klage over visitationen. Der er en guide her: http://frihedsaktivisten.dk/forsvar-din ... -politiet/

Du vil sikkert ikke få så meget ud af det. Men de skal vide det er noget svineri at gå og visitere uskyldige folk på gaden.

Dedikeret medlem

De vil jo så bare kunne trække i din løn til sidst og alt din overskydende skat går til at dække din gæld.

Junior medlem

problemet ligger i, at jeg pt ikke har noget job, og uden et job bliver det svært at betale en bøde på 2k. desuden bliver det også svært at finde et job når jeg samtidig får en plet på straffeattesten :) og ja, jeg blev taget på Knippelsbro. Jeg stod og ventede på bussen, da der kører en patruljevogn forbi der kører ind til siden og spørger om jeg har noget på mig jeg ikke må have. Jeg ved ikke om min hætte fik mig til at se mistænkelig ud eller ej, men visiteret det blev jeg ihvertfald. og tak for jeres svar! jeg regner med at ringe ind til panserne og høre hvad jeg kan gøre for at slippe når jeg forklarer dem og dokumenterer min situation.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Du kan ikke gøre en skid, du kommer til at skylde SKAT de penge. Og selvom du ikke har noget arbejde kan du ikke slippe. For altså... har du råd til at betale joints, husleje, mad osv. så har du også råd til at betale en bøde. Alt andet går da direkte mod al logik.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Du må ud og trække på gaderne eller finde penge på anden måde (evt. i et sommerhus område i nord sjælland) så politistaten kan få deres penge...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Du må ud og trække på gaderne eller finde penge på anden måde (evt. i et sommerhus område i nord sjælland) så politistaten kan få deres penge...

:lol:

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Hvis du er lidt modig, så kan du slæbe panserne i retten - hvis ikke panserne selv trækker dig i retten.. Det gjorde Rasmus Nøhr. Det viste sig, at panserne ikke havde gjort sig ulejlighed med at undersøge jointens indhold og Rasmus holdt vist fast på, at der bare var tobak i.
Det kunne dommeren jo ikke sidde overhørig og Rasmus var dermed en fri mand :)

Men hvis panserne automatisk sender afbetalingsordninger og/eller overdrager gælden til SKAT, så er det måske netop fordi de ikke undersøger og dokumenterer indholdet i de efterhånden rigtig mange beslaglagte joints i Kbh.
Tænk hvilken byrde det ville være for panserne efterhånden, at skulle kunne dokumentere indholdet i beslagte joints - det ville koste knaster at analysere dem - alternativt at skille hver enkelt joint i bestanddele og finde små-noller - det kan være at de har spillet fallit og man ikke længere kan få retten til at afsige en evt. dom, men at de på bedste rockervis overdrager gæld til anden side...
Sagde I politistat?
Du skal nok ikke nævne overfor Osten at du vil trække dem i retten, da de jo nok så vil anvende energi på at kunne dokumentere jointens indhold.
Held&Lykke til dig ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]