Hej psy, det er rigtig lang tid siden jeg har lavet en post herinde. Nu søger jeg så lidt råd/hjælp fra andre som evt. har været i samme situation som mig.
Jeg har været ryger i snart 4½ år. Synes aldrig jeg har haft nogle problemer når jeg røg og har altid følt at jeg har kunne styre mine tanker osv.
Så fra 5 dage siden kom jeg hjem fra en 10 timers arbejdsvagt og tog et bonghovede, som jeg plejer....
Efter et kvarters tid synes jeg ikke at jeg blev ramt, men så stille og roligt begynde mit hjerte at hamre mere og mere, kunne ikke rigtig tænke klart. Prøvede at ligge mig over i sengen, men gav hurtigt op, for uanset hvordan jeg vendte og drejede mig kunne jeg ikke ligge på min brystkasse pga. hjertebanken. Følte angst og alle problemer synes at poppe op i skallen på mig.
- tror der var gået en time eller 2, før jeg faldt hen.
Dagen efter på arbejdet synes at være fint. Gårsdagens episode sad dog stadig i mig ( gør det muligvis stadigvæk )
Så min konklusion var at trappe ned og stoppe, efter næsten 5 år måtte det vel også være på sin plads..
- Ikke at jeg har noget imod rygere, mange af mine nære venner er rygere, selv min roommate.
Jeg kom hjem fredag og havde weekend, som jeg ville bruge på at stoppe.
Rullede en pind som jeg tog måske 5 hvæs af ( da jeg har været bongryger i over et år gik jeg ud fra det var den bedste løsning )
Allerede der synes jeg at begynde at få de samme symptomer, ikke i så stor grad, men angsten og underlige tanker.
Tænkte fuck det, så blev det kold tyrker, gik ind på værelset og tog resten af min klump og lossede den ud af vinduet.
Dagene efter har været okay, selvfølgelig med de lede abstinenser ( rysten, GLEMSOM, rastløshed, svært ved at sove, brækkede mig næsten når jeg fik mad i munden )
Nu er det så ved at være en lille uges tid siden at jeg har været stoppet (6 dage). Men det føles bare som om at jeg ikke er helt ved mig selv, synes mit syn virker underligt. Når jeg kigger rundt er alt anderledes og mærkeligt. Fanger tit mig selv i at tænke nogle underlige ting. Jeg synes ikke det er så galt når jeg er på arbejde, i en restaurant som kok, med 10-12 timers vagter. Sveder helt vildt hvilket forhåbentlig fremmer processen med at få det ud af kroppen.
Jeg er begyndt at kunne sove igen, uden at vågne 5 gange i løbet af natten badet i sved.
ligeså er min appetit kommet tilbage, spiser helt vildt, mere en jeg gjorde da jeg røg.
så mit spørgsmål til jer som har været i min situation må vel være noget i stil med..
Er det normalt

?
skal jeg tage en chill-pill med arbejde og droppe de 10-12 vagter? ( Kan stress have indflydelse? ) - nyder at arbejde.
Burde jeg søge hjælp?
Burde jeg gå til læge?
Har jeg fået en bette psykose?
Er der noget jeg kan gøre for at evt at blive lidt mere mig igen? ( hvis i forstår )
- På forhånd tak og god påske til alle sammen!