Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 08:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

^Mennesker er forskellige, og du kender jo nærmest intet til hende eller hendes misbrug, heller ikke fordi du selv har haft et. Tramadol er et svagt opioid, men stadig et opioid. Desuden fungerer det også som et SNRI, og jeg har flere gange læst det helt modsatte af hvad du skriver, nemlig at tramadol abstinenser kan være endnu hårdere end med andre opioider.

Husk at tage min ovenstående post med i betragtning - men du må da være enig i, at det ikke vil være smart at behandle tramadol abstinenser med metadon eller buprenorphin?

Jeg har selv forsøgt at slippe af med en tramadol-afhængighed ved hjælp af oxycodone. Selv små mængder oxycondone kan tage abstinenser efter en høj dosis tramadol, så på den måde er det effektivt. Men restless leg syndrome var slemmere for mig efter dette, selvom det kun var små mængder oxycodone. Og de psykologiske problemer efterfølgende var langt værre og tog meget længere tid at slippe af med, end da jeg trappede ned med tramadol alene.

Det skal dog tilføje, at jeg brugte end række "hjælpemidler", da jeg trappede ud med dolol alene.

Benyttede benzodiazepin for at hjælpe med at sove og med restless leg syndrome (lider af angst, så kan få dem på recept), ibuprofen benyttede jeg også i håb om at det kunne hjælpe med restless leg syndrome. Phenergan (antihistamin) benyttede jeg for at hjælpe med søvn på dage, der ikke var så slemme og for at få en pause fra benzoerne. Skunk med et højt indhold af CBD benyttede jeg også mod min angst og for at hjælp med sove.

Derudover gik jeg MANGE kilometer om dagen og styrketrænede hverdag i håb om frigivelse af endorfiner og for at være så fysisk træt som muligt. Når jeg er fysisk aktiv kan jeg ikke mærke abstinenssymptomerne så tydeligt. Ellers kunne varme lange bade og afhjælpe symptomerne.

Medlem

Til trådstarter:

Jeg håber det er lykkes dig at komme igennem de værste abstinenser og at du har det godt i dag. Når det nu var et "ufrivilligt" stop, håber jeg du har tænkt på dette og besluttet dig for at det skal være et endeligt stop med tramadol-afhængighed. Som jeg skrev før, synes jeg at det er vigtigt, at du kommer til at tale med en psykolog, der kan hjælpe dig med de psykologiske problemer der måske følger og dermed mindske sandsynligheden for et tilbagefald. Desuden kan du muligvis få støtte fra din kæreste?

Smid nummeret væk på din kilde og bed ham om ikke at kontakte dig igen - hvis du virkelig ønsker at stoppe :) Har du brug for den "pause" stoffer giver, kan du finde mange andre ting, der er knap så afhængighedsskabende. Har man først en gang været afhængige af opiater er det UTROLIGT svært at styre, hvis man får fat i nogle igen. Så ender man hurtigt i den samme situation. Jeg var ikke stærk nok til at styre det i hvert fald. Jeg kan kun håbe du er, hvis du vælger at vende tilbage. Men mit råd: Lad være! :P

Jeg forbander den dag jeg rørte opiater første gang. Det er et helvedes dejligt stof. Men jeg forbander den dag ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]