^Mennesker er forskellige, og du kender jo nærmest intet til hende eller hendes misbrug, heller ikke fordi du selv har haft et. Tramadol er et svagt opioid, men stadig et opioid. Desuden fungerer det også som et SNRI, og jeg har flere gange læst det helt modsatte af hvad du skriver, nemlig at tramadol abstinenser kan være endnu hårdere end med andre opioider.
Husk at tage min ovenstående post med i betragtning - men du må da være enig i, at det ikke vil være smart at behandle tramadol abstinenser med metadon eller buprenorphin?
Jeg har selv forsøgt at slippe af med en tramadol-afhængighed ved hjælp af oxycodone. Selv små mængder oxycondone kan tage abstinenser efter en høj dosis tramadol, så på den måde er det effektivt. Men restless leg syndrome var slemmere for mig efter dette, selvom det kun var små mængder oxycodone. Og de psykologiske problemer efterfølgende var langt værre og tog meget længere tid at slippe af med, end da jeg trappede ned med tramadol alene.
Det skal dog tilføje, at jeg brugte end række "hjælpemidler", da jeg trappede ud med dolol alene.
Benyttede benzodiazepin for at hjælpe med at sove og med restless leg syndrome (lider af angst, så kan få dem på recept), ibuprofen benyttede jeg også i håb om at det kunne hjælpe med restless leg syndrome. Phenergan (antihistamin) benyttede jeg for at hjælpe med søvn på dage, der ikke var så slemme og for at få en pause fra benzoerne. Skunk med et højt indhold af CBD benyttede jeg også mod min angst og for at hjælp med sove.
Derudover gik jeg MANGE kilometer om dagen og styrketrænede hverdag i håb om frigivelse af endorfiner og for at være så fysisk træt som muligt. Når jeg er fysisk aktiv kan jeg ikke mærke abstinenssymptomerne så tydeligt. Ellers kunne varme lange bade og afhjælpe symptomerne.