Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 15:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Har i de sidste par måneder forsøgt mig med lidt alternativt istedet for bl.a smertestillende mm.
Har nogle skader på knæ og ryg - får Dolol, alle dem jeg kan sluge, men er obs på, at de i længden kan give problemer. Stresser måske også pt så ryger ½ til 1 hel joint inden jeg skal sove..... :wink:
Men jeg oplever at få ISKOLDE fusser ca. et døgn efter grr :roll: snupper jeg så en lille bønne igen går der kun ca. 5min og jeg har de dejligste og lune fødder - døjer ellers ALDRIG med det problem.
Nogen der kender det eller ved hvorfor og, om det skyldes hashen??

Medlem
Brugeravatar

Ryger du smøger?

Kolde fødder skyldes så vidt jeg ved oftes dårligt blod omløb, hvis vi antager du ikke har dine fødder i sne :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Ryger du smøger?

Kolde fødder skyldes så vidt jeg ved oftes dårligt blod omløb, hvis vi antager du ikke har dine fødder i sne :P

Ja lige præcist.

Fordi blod skal cirkulere helt ud i de længste lemmer som arme og ben, vil et dårligt blodomløb ofte ramme dem hårdt. Det begynder almindeligvis som følelsesløshed i hænderne, fingrene, benene eller fødderne. Mange mennesker føler et dårligt blodomløb i benene, som et af de første steder.

Faktorerne der kan bidrage til udviklingen af perifer ateriesygdom – og dermed et dårligt blodomløb – kan være: Et højt blodtryk eller højt kolesteroltal, diabetes, usund kost, rygning, overvægt, en fysisk inaktiv livsstil, graviditet, alderdom, stress eller genetik

Junior medlem

Tak for svar og ja, jeg ryger - men blir´løbende tjekket og blodomløb/tryk fejler intet hææ ved godt, at kolde fødder er et af symptomerne på begyndende dårligt blodomløb.
Men det er kun når jeg ryger den fede, at jeg efter et døgn ca får max kolde fusser hmm.....

Junior medlem

Lyder måske lidt underligt, men lidt "selv-massage" på dine ben/lægge vil få blodomløbet i gang i det område der er blevet masseret.

Junior medlem

Godt tip Rus :D thx.
Kunne jo selvfølgelig oz stoppe med at ryge den fede - men hygger mig sgu for vildt med det ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]