Hej dav. Hash er et lipid stof, dvs. at det binder til fedstoffer og ikke vand. Så hvis i vil have den bedste virkning ved at blande det med noget der skal indtages oralt, så sørg for at at i blander feden med fedtstoffet - fløde, olie, smør - helst inden i blander det sammen med resten af ingredienserne. Men pas også på med ikke at holde feden opvarmet i for lang tid (over kogepunktet f.eks.) da THC'en i så fald kan risikere at fordampe.
Når jeg har lyst til at blive skæv oralt opvarmer jeg en spiseske fuld olie i en kasserolle (ikke op til røgpunkt, kun omkring de ~100 grader), tipper kaserollen lidt på skrå så ikke der er kontakt med kogepladen, smider klumpen i (pas på med doseringen - har oplevet at måtte sove en rus ud fordi jeg doserede for generøst) og når hashen er opløst så hælder jeg indholdet i en cultura eller en portion yoghurt.
Det er en meget primitiv "bhang lassi" opskrift der kun har til det formål at gøre mig skæv, så den smager (efter min mening) ikke super, men det er noget der virker.
Som peter pan sagde:
Desuden så er det ikke en god ide at lave "et helt måltid" med hash, det gør optagelsen langsommere og du får ikke nær så meget ud af det. En let ret krydret med cannabis så smagen passer til opskriften er i stedet at foretrække.
Jo større spredning af det lipide stof hashen er opløst i (yoghurt har fedtstoffer i, så det er i stand til at fordele hashen over et stort overflade areal) jo længere varende effekt.
Overflade areal, overflade areal, overflade arel som jeg altid siger.