Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 09:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej psy, jeg har bestemt mig for at prøve MDMA for første gang i aften, og inden jeg gik hjem fra en kammi ( omkring kl:22) tog jeg 5-10 mg for at afprøve om min krop kunne tåle stoffet, men på vej hjem her cirka 3 timer efter fik jeg sidestik i højre side bare af at gå på vej hjem og det sker normalt ikke..

Det blev bedre nu her da jeg fik sat mig ned, men det gør stadig en lille anelse ondt
Så jeg ville lige være på den sikre side og høre jer om sidestik kan være en bivirkning?
Jeg tror ikke jeg er en af de 2 ud af 100.000 der ikke kan tåle mdma, og leveren kan da vel umuligt blive påvirket af så lidt?

Målet med i aften er at tage 30 mg....Kan jeg gøre det nu, eller hvad syntes i at jeg skal gøre?

jeg ved godt jeg måske lyder overforsigtig, men jeg ville påskønne et erfarent råd
:)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

hej! jeg synes det lyder meget usandsynligt at det sku være relateret, dit sidestik og mdmam, specielt hvis du virkelig kun har taget 5-10 mg :) jeg tror sagtens du kan slå koldt vand i blodet og fortsætte.
har du spist eller drukket meget i aften, sidestik hænger tit sammen med det...

noget andet er, hvorfor tager du de doser? det kan selvfølgelig være meget fornuftigt at teste for overfølsomhed, og om det nu er det rigtige stof du har fået, men 30 mg får du sandsynligvis ingen effekt ud af, selvom dit mdma er helt rent.

Senest rettet af Homo Superior 14 apr 2013 00:36, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Jeg tror ikke at sidestikket har noget med MDMA'en at gøre.. :) men vent på at en mere erfaren person kommer med sin mening :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg tager en lav dosis fordi jeg har haft en meget ubehagelig overdosis på 2c-e engang, så det er første gang jeg prøver et "hvidt pulver" igen herefter, så derfor er jeg lidt ekstra forsigtig :) og så husker jeg stadigvæk historien om ham svenskeren ved roskilde som fik for meget, og jeg er generalt siden min oplevelse lidt angst for at tage for meget (bla derfor jeg anskaffede mig en vægt) :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay, det er jo meget fornuftigt så :) heldigvis er MDMA jo ikke et psykedelisk stof, så det er svært at få et badtrip. jeg har faktisk aldrig hørt om et decideret badtrip på mdma, man må højst kunne opleve ubehagelige fysiske bivirkning og overvældelse pga overdosering? anyway held og lykke med det :)

Medlem
Brugeravatar

Ja nu prøver jeg i hvert fald (:

Dedikeret medlem

jeg vil desvære heller ikke mene du kan mærke 30 mg :) Jeg vil mene hvis du er en kvinde at starte med 80-100 mg og hvis du er en mand så 100-130mg som startdosis :)

Junior medlem

Hej psy, jeg har bestemt mig for at prøve MDMA for første gang i aften, og inden jeg gik hjem fra en kammi ( omkring kl:22) tog jeg 5-10 mg for at afprøve om min krop kunne tåle stoffet, men på vej hjem her cirka 3 timer efter fik jeg sidestik i højre side bare af at gå på vej hjem og det sker normalt ikke..

Det blev bedre nu her da jeg fik sat mig ned, men det gør stadig en lille anelse ondt
Så jeg ville lige være på den sikre side og høre jer om sidestik kan være en bivirkning?
Jeg tror ikke jeg er en af de 2 ud af 100.000 der ikke kan tåle mdma, og leveren kan da vel umuligt blive påvirket af så lidt?

Målet med i aften er at tage 30 mg....Kan jeg gøre det nu, eller hvad syntes i at jeg skal gøre?

jeg ved godt jeg måske lyder overforsigtig, men jeg ville påskønne et erfarent råd
:)

jeg får sidestik hvis jeg tager for meget mdma

Dedikeret medlem

Geografisk sted: sted
jeg vil desvære heller ikke mene du kan mærke 30 mg :) Jeg vil mene hvis du er en kvinde at starte med 80-100 mg og hvis du er en mand så 100-130mg som startdosis :)

^^This. Jeg vil også mene at du hvert fald skal op på omkring 80-100 mg. Tærsklen for mdma er netop 30 mg. Så med mindre jeres mdma er 100% rent skal du nok ikke regne med den store effekt.

Jeg går dog ud fra at trippet er overstået nu?? Hvordan gik det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sidestik skyldes ikke smerter i leveren men i milten og kommer når der er behov for ekstra blodtilførsel til kroppen (f.eks. ved fysisk anstrengelse), her pumper milten som bla. fungerer som "bloddepot" blod ud til kroppen. Hvis du har spist eller drukket meget kan dette gøre at tærsklen for sidestik mindskes.

Jeg ved ikke så meget om dette men kan forestille mig at en overbelastning af kroppen med stimulanter som MDMA også kunne føre til sidestik.

Jeg tvivler dog på at det er pga. MDMA'en at du har oplevet denne bivirkning. Typiske tegn på MDMA-overdosering er hjertebanken, kvalme, rysten, kramper osv.

Det kunne jo også være en allergisk reaktion som skyldes en immunrespons.
Jeg har aldrig hørt om nogen der har været allergiske over for MDMA og har aldrig hørt om sidestik forbundet med en immunrespons. Ved visse former for fødevareallergi kan mavekramper dog være et symptom. Jeg ville prøve med de 5mg igen og se om det samme skete eller om det var en tilfældighed. Lad være med at spise en masse mad/drikke meget væske inden hvis du gjorde det før, da dette kan have været årsag til sidestiken.

Til andre i tråden: der er STOR forskel på at være allergisk eller sensitiv over for et stof. En person der er direkte allergisk over for et stof kan komme i livsfare af doser som sensitive mennesker fint tolererer. I kan i princippet ikke med sikkerhed udelukke at trådstarter er allergisk over for MDMA.

Medlem
Brugeravatar

De 30 Mg gik fint, Jeg brød mig ikke meget om det rush jeg fik under comeup, da det føltes lidt (Feberagtigt)
Jeg blev svimmel og måtte ligge mig ned i 5 minutter. Men derefter havde jeg et ret behageligt Buzz i et par timers tid, dvs jeg følte mig mere åben og modtagelig overfor indtryk som feks musik.

Nu er 30 mg jo kun på "Threshold" Så jeg kan forestille mig at det Buzz jeg fik, ville blive mange gange bedre på en højere dosis, men måske så også come up ville blive mere ubehageligt?

Medlem

Jeg kan ærligt ikke se en grund til at tage 30 mg. Uden at jeg selvfølgelig kan vide det med sikkerhed, vil jeg gætte på, at det mest var en placebo-effekt, du oplevede. Tag en hel dosis næste gang, jeg tror ikke et reelt bad trip er muligt på MDMA alene (jeg er dog sikker på, det kan give noget ubehag i meget høje doser...)

En anden ting: Jeg har selv oplevet bad trips på psykedeliske stoffer, og jeg forstår godt at man bagefter kan fristes til ikke at tage en hel dosis.. Min erfaring siger mig dog at det ikke hænger sådan sammen. Det lyder sikkert som en kliché, men der ER altså en grund til at bad trips opstår, og de kan ligeså let forekomme på lave doser som på høje - på de lave doser kan det endda være sværere at bearbejde dem, imo. Mit råd er at vente med at tage det givne stof, indtil du er afklaret med, om du egentlig ønsker at trippe. Skulle negative tanker så opstå når og hvis vælger at trippe igen, så forsøg at løse dine indre konflikter, og kom ud på den anden side som et gladere menneske :)

Medlem
Brugeravatar

Det er de evt fysiske bivirkeninger jeg er mest bekymrede for :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Come up ville også blive mere ubehageligt, men efter comeuppet er væk synes jeg ikke man oplever fysisk ubehag.
Ens kæber kører rundt dog, men det lægger man ikke mærke til - ellers kan man tage magnesium imod det.

Men ja, dit buzz ville blive et fullblown trip hvis du tog fx 100mg. =)

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]