Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 18:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Okay. Jeg smider dem sgu i køleren så :) Jeg bruge alm vand. Skod.. Så må jeg skaffe noget bedre til de næste.

Kan demineraliseret vand gøre det ?

- Nogen der ved hvor jeg bedst opvarer growkits der ikke skal dyrkes endnu?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Okay. Jeg smider dem sgu i køleren så :) Jeg bruge alm vand. Skod.. Så må jeg skaffe noget bedre til de næste.

I køleskabet. Men hvorfor ikke bare dyrke dem med det samme?

Du kan bare koge vandet, og lade det køle af, før du bruger det. Demineraliseret vand er overkill, men ville sikkert virke.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Cool, tak mand! Fordi jeg er ny og grøn og tager et kit af gangen. Min buddy fik for noget tid siden 6 kits. Dyrkede dem alle samtidig, og alle gik der råd i.

Skal forsøge mig lige frem så jeg lærer det ordentligt :) Mange tak for svar. Har netop taget kit 1 ud af køleren og stillet dem et godt sted.

Junior medlem
Brugeravatar

Hej så er der begyndt at ske noget. i det kit med Amazon kan jeg se der kommet lidt sort..? er den klar til at blive plukket og brugt til spore prints?

2Billeder B+:
Billede
Billede

Amazon: ( på første billede kan i se den med lidt sort, er det fortidligt at plukke den til print?)
Billede
Billede

PES: som kom alligevel :)
Billede

Uploaded with ImageShack.us

Medlem
Brugeravatar

Demineraliseret vand er ikke nødvendigvis bedre, fordi der kan være bakterier i det man køber (fx til bilbatterier).

Kildevand med lavest mulige koncentrationer af mineraler er en god idé

Vand der er kogt og kølet ned igen er også super!

Normalt vand, gør normalvis heller ikke noget, medmindre det er af utrolig dårlig kvalitet :)

Iflg. producenten jeg købte af, er det bedst at dunke dit kit så hurtigt som muligt, så myceliet ikke skal stå i en tør kage i længere tid. Jeg ville anbefale at dunke dem alle, og så enten bruge de kits som du vil dyrke ydereligere, ved at lave et nyt kit (blandet øko rugkerner, Perlite og Vermiculite), eller tag et sporeprint og så starte dem helt fra bunden af. - Sporeprints kan holde i lang tid uden at man skal bruge dem (bedst at opbevare sporeprints i køleskab)

Ellers ville jeg opbevare ubrugte kits i køleskab også.. Men personligt ville jeg dunke de kits jeg har fået right away.

@Tordl: Dine kits ser rigtig godt ud! Rigtig fedt at se nogle gode billeder af svampene i udvikling :)

- en anden gang ville jeg dog råde dig til at lade kittet dunke i max. 24 timer

Junior medlem
Brugeravatar

Hej igen efter lidt har jeg høstet, og dunket de 2 kit (B+ og Amazonia) kom desværre til at blande de tørrede svampe i samme pose. men fra denne blandede pose spiste jeg ca 3g tørre og dette kunne mærkes, ikke det vilde blæser men fik tingene til at se levende ud, og fjernsynet til at hakke i ny og næ :)

disse kit er sat til næste flush.

Det 3 kit var der desværre kommet mug i bunden, men havde jo heller ikke stereliseret vand der til. svampene havde fået en slag pæls på, men valgte at tørre dem hvis de nu stadig kunne spises.

her er lidt billeder :)

B+ og Amazonia:
Billede
Billede
Billede
Billede

PEZ med mug:
kan de spises eller skal der trækkes? de havde en anelse lugt af en våd bund i skoven, hvilket de to andre kits ikke havde.
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

og et enkel billede af et print.
Billede

Medlem
Brugeravatar

Det "mug" du ser på dine svampe, er Psilocybin, og ikke mug! Der hvor svampene får tryk/slag, bliver den mørk/grøn/blå, og det er egentligt bare psilocybin du kan se der! De er perfekte :D

Junior medlem
Brugeravatar

hvis du ser dette billede kan du se det ikke er en del af svampen..? det vokser nærmest mellem svampene.
og kittet lugtede en anelse jordslået, hvilket de to andre ikke gjorde

http://imageshack.us/photo/my-images/19 ... 24056.jpg/

Medlem
Brugeravatar

Jeg synes stadig det ser fint ud. Ja, der er en ordentlig tot mycelium op omkring stammen, men det har der også været på nogle af mine - det er ganske normalt.

Lugtede de jordslået, eller lugtede de af skovbund? Svampe i god vækst har en duft af skovbund/fugtigt træ

Junior medlem
Brugeravatar

okay det var sku godt at høre (: gider nemlig ik æde dem for at blive syg bagefter. de lugtede nærmere af skov bund. Det undrede mig bare da de to andre kit ikke gjorde dette.

Medlem
Brugeravatar

Hvis du dufter direkte til de våde svampe, skulle de have samme duft - ikke sikkert det er helt så kraftigt. Der er også forskel på sorternes opvækst. Det er tydeligt at der er godt gang i myceliet i denne boks :)

De svampe er top dollar :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]