Politiet kom forbi i dag, og informerede mig om at jeg er blevet taget for 1g Methamfetamin sendt med posten til Danmark. Men jeg har ikke bestilt noget Methamfetamin eller noget lignende noget sted fra, og jeg fik at vide at jeg ville få en bøde på 6000 kr.
Nogen der har nogen idé om hvad jeg kan gøre ved det? Jeg har selvfølgelig benægtet at det er mit. Men det lød som om jeg skulle i retten hvis jeg har indsigelser (og derfor ikke ville betale bøden)...
Jeg har intet haft at gøre med politiet før, så det kommer som noget af et chok, og jeg er helt lost. Og grundet angst er at møde op i retten noget af det sidste jeg vil

Du skal bare benægte. Hvis ikke du har bestilt noget, er der jo intet bevis, og de kan ikke få dig dømt for noget. Hvis du HAR bestilt noget, så skal du stadig benægte, det er meget usandsynligt at de kan få dig dømt, eftersom de ikke umiddelbart kan få udleveret en kontoudskrift.
Hvis du vedholdende benægter overfor politiet, er det meget usandsynligt at de trækker dig i retten. Forvent at være sigtet noget tid, evt. blive kaldt til afhøring(er lidt usikker på om der er mødepligt, men bare sig at det ikke er dig der har bestilt, og at du iøvrigt ikke vil udtale dig). Derefter får du en meddelelse om at sigtelsen frafaldes. Ingen retssager uden beviser.