Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 aug 2025 21:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa

Jeg har i lang tid brugt denne side til at læse om HR og diverse triprapporter, som jeg med stor gavn har kunne bruge i kombination med anden viden fra erowid, blulight og lign. fora.
Nu har jeg så et spørgsmål, som jeg egentlig tror jeg kender svaret til, men bare mangler en smule mere bekræftigelse omkring, og det drejer sig om min store bekymring når det kommer til psychedelia. For godt 6 måneder siden besluttede jeg mig for at prøve MDMA for første gang i anledning af en stor begivenhed (Første oplevelse med en syntetisk substans), og delte selvfølgelig oplevelsen med nogle venner som nu oplever samme spirerende begejstring for denne interessante verden. Siden da har jeg prøvet MDMA et par gange, ketamin og ketamin/MDMA kombination, som alle har været rigtig optimistiske og succesrige erfaringer (til dels underlige selvfølgelig :shock: , men intet ubehageligt). Vi har nu i en længere periode diskuteret og prøvet at tilrettelægge vores første psykedeliske oplevelse som egentlig startede ud med at skulle være med shrooms, men nu LSD, fordi jeg har læst at shrooms generelt skulle være mere dystrer og introverte, som jeg frygter kan blive lidt for overvældende. Dog er jeg generelt nervøs når det gælder nye erfaringer (læser altid op i månedsvis før jeg beslutter mig for at prøve noget, og synes nogle gange det har pisket en foruroligende følelse op hos mig, fx med denne oplevelse.) og vil gerne prøve og have en mild førstegangsoplevelse med psykedelika fordi jeg netop frygter at ryge ud i et bad trip i min første gang.

Er der en substans som bedre egner sig til førstegangsoplevelser, lettere at kontrollere eller handler det bare om dosering af det gældende stof? Jeg har læst at 2C-E, 5-MeO-HIPT og 4-HO-MiPT skulle have en mild bodyload og være mere ekstaktiske og positive, nogle som kan be/afkræfte dette? Ihvertfald er jeg bare interesseret i at vide hvilke substanster i foreslår, gerne med mindre belæg for det..

Jeg har også tænkt mig at have 5HT-antagonister til rådighed under trippet, og måske en tripsitter.

P.S
Jeg har været en tur i det såkaldte K-hole og fandt det egentlig bare dybt underligt at jeg havde en følelse af at tid og rum pludselig stod stille alt imens jeg befandt mig i et skrigende hvidt rum, men nok om den oplevelse, sagen er bare at jeg har læst at en oplevelse af denne kaliber skulle befinde sig på samme niveau som DMT, hvis man ser på http://en.wikipedia.org/wiki/8-Circuit_ ... sciousness - så kan jeg på nogen måde sammenligne min oplevelse og forvente det samme af LSD fx?

Medlem
Brugeravatar

Er ikke helt sikker på spørgsmålet, men dette er en ret generel holdning: Hvis du holder dig til en lav dosis og hvis set og settings er gode, kan jeg ikke se at det kan gå galt, eller at du skal have noget at bekymre dig om. Selvfølgelig ved man aldrig hvordan man reagere på nye ting, men psykedeliske substanser er typisk angstfremkaldende i høje doser i forkerte settings. f.eks til koncerter med lukkede rum og alt for mange mennesker (Roskilde festival). Jeg vil anbefale dig en lav dosis svampe, 2cb eller LSD i gode settings. Det er fedt du sætter dig så godt ind i det. Man skal have respekt for psykedilka, men set er settings er virkelig alt. Du virker velovervejet, så kan ikke se at du har noget at være bange for. LSD er virkelig fantastisk, men så igen, det er svampe og 2cb også :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg Fik min første og iøvrigt ekstremt smukke Psykedeliske oplevelse ved at ryge Salvia 20.x ekstrakt på bong ude i min mors have en tidlig forårsdag så måske det var noget? (Husk set & setting)
Det positive er at trippet er kortvarigt, men det kan dog være meget overvældene!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Lad være med at ryge salvia... Tag nogle svampe, noget LSD eller en 2c-x. Må man spørge hvor gammel du er?

Junior medlem

Lad være med at ryge salvia... Tag nogle svampe, noget LSD eller en 2c-x. Må man spørge hvor gammel du er?

Jeg er også selv kommet til den konklusion at jeg ikke vil prøve salvia foreløbig. Jeg er 18 år.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har aldrig kunnet forstå hvorfor folk er så vrede på Sally? :P
Men måske er det bare ikke for nybegyndere :)

Men så helt klart en lav dosis svampe efter min mening, 2c-x familien skal man ikke pille for meget ved uden en ordenlig vægt.
kombiner dem evt. med lidt N20 eller cannabis, de to går godt sammen med svampene. Men hvis du har mere end 2.g så burde svampene være nok i sig selv når vi her taler om en førstegangsoplevelse.

Men lige meget hvad du bestemmer dig for, så ønskes der godt trip herfra! :D

Medlem
Brugeravatar

LSD er et ret langt trip. Jeg anbefaler 2C-B som første psykedeliske stof. Det varer i kortere tid, og kan bestemt levere varen.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Første gang jeg tog LSD røg vi så meget hash at det ødelagde trippet fuldstændig.. virkelig nederen. Kan klart anbefale at dyrke den "rene" oplevelse at ethvert stof. Så kan man sidenhen lave forsvarlige kombi.

Go tur !

Smurf

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jeg har aldrig kunnet forstå hvorfor folk er så vrede på Sally?

Vrede er nu nok så meget sagt... Men det er de færreste der får en rus ud af det som de kan nyde, det er et MEGET mærkeligt stof... Ikke at jeg afviser at prøve det igen, der var bare på ingen måde, noget der kunne have forberedt mig på den tur jeg fik og jeg var immervæk rimelig erfaren med både svampe og LSD på daværende tidspunkt - derfor ville jeg aldrig anbefale en nybegynder at brude det... Måske nogle almindelige blade sublingualt kunne gå, men jeg synes stadig tryptaminer og phenetylaminer er at foretrække til førstegangsoplevelser.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Jeg forstår virkelig ikke hvad man kan få ud af at ryge salvia ekstrakt, så må du meget gerne fortælle mig om.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg kan ihvertfald bekræfte at 4-HO-MiPT egner sig rigtig godt til en førstegangs psykedelisk oplevelse. Bodyloaded er mildt den første halve time og trippet har en meget venlig karakter.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem

Tak for alle de hurtige svar, vi ender nok med at prøve en lav dosis 2C-B og arbejde os op derfra.
@Puny_pete, det var faktisk på baggrund af et af dine tidligere indlæg hvor du havde beskrevet 4-HO-MiPT, at jeg nævnte det her. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Her og der
En ting man dog skal være opmærksom på ved 4-HO-MiPT er at det kan gå latterligt hurtigt med come-uppet hvis man tager det på tom mave. Jeg syns stadig til tider det kan være (næsten for) voldsomt selvom jeg har lidt erfaringer med den slags efterhånden!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

^ Prøv at plug det, så er du ude i stand til at bevæge dig de første 30 min pga. suset er absurd.

Oralt kan det også gå stærkt, det tager pludselig fat efter 20 min, og herefter peaket man efter 30 min.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

^ Prøv at plug det, så er du ude i stand til at bevæge dig de første 30 min pga. suset er absurd.

:rocking:

Junior medlem

Perfekt tråd, havde nøjagtig de samme spørgsmål på forhånd og mange af dem er nu besvaret. :)
Jeg vil også gerne prøve mig frem indenfor det psykedeliske, og har besluttet mig for 2C-B. Mit spørgsmål går bare på, om 18 mg. piller vil være for voldsomt for en førstegangs bruger. Jeg har taget stoffer gennem de sidste 6 -7 år, og er en stor dreng på små 2 meter og lige godt 100 kg. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Hvilke stoffer tager du normalt? Du skriver selv det er en førstegangs oplevelse med 2c-b. Jeg oplevede 2c-b som mit første psykedeliske stof. (U)heldigvis var det til et Psytrance event, og vi fik omkring 30mg. Den første time var ret(læs meget) overvældende. Men herefter det, til dato, fedeste trip jeg nogensinde har haft. :)

Jeg ville anbefale et sted mellem 15-20MG første gang du skal prøve det. Gør det i gode settings og sæt dig lidt ind (hvis ikke du har gjort det) hvordan et psykedelisk stof rammer dig. Det er noget HELT ANDET end MDMA eller kokain.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]