Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 00:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Valg af sort
Junior medlem

Hej Psy

Jeg har dyrket udendørs i nogle år nu. Jeg har haft stor succes med dvs pot typer så some henkes lolland og nogle andre. I år har jeg så tænkt mig at dyrke noget skunk men jeg ved fra andre år at det gælder om at få den helt rigtige sort for ikke at stå i okt. måned med en halv rådden plante der aldrig når at blive færdig. Først havde jeg sådan set tænkt mig at dyrke nogle Early Skunk - femi. Men jeg har så læst mig frem til at de ikke rigtig når at bliver færdige i dk. Folk omtaler så en der kaldes K.C. brains KC 33 som skulle være god men jeg har ikke kunne opstøve nogle frø fra en side der bare ser halv legit ud :P
Jeg vil så hører fra jer om i har nogle ideer til nogle gode udendørs skunk sorter. Jeg er ikke meget til auto og low riders da jeg holder meget af hele gro delen af det også.

Senest rettet af Kaktus Klausen 26 apr 2013 00:23, rettet i alt 3 gange.
Ingen forhandlerlinks til stof relaterede produkter. Growudstyr,Vægte og lign. Du må gerne linke til forhandlere af ikke stofrelaterede produkter. f.eks. sofaer fra Ikea. #

Junior medlem

Hmm kan se at links er imod reglerne :/ Nogen der har nogle navne på nogle skunk sorter der kan blive færdig i dk som ikke er lowriders eller auto? Burde vel selv kunne google det så ;)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Djævleøen ;).
Følger med her !! :D . Står selv med 20x 20l spande der skal fyldes med noget Guf !

Håber virkelig der kommer nogle gode Sortér til udendørs Groning i DK herinde. ! :).

Tak . !

Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
De fleste frøbutikker på nettet har udendørssorter på programmet, de er avlet under sydlige himmelstrøg, såsom Spanien. Det er selvfølgelig ikke optimalt til vores sommer. Nogle ville måske anbefale sorter med "auto"-gener, da de automatisk går blomst uanset lystimer. http://www.dcfonline.dk/cf (hvis du ikke kender den) De har for størstedelen også arvet en kedelig tendens til mug sidst i blomstringen. Efteråret herhjemme er ret som regel ret vådt.
Det hele handler om at de skal nå at blive færdige med blomstringen, ikke om det bare kan gro.

Jeg ville anbefale sorter, der hedder noget med en landsdel, dansk eller danish. De skal selvfølgelig være udendørssorter og vil så i de fleste tilfælde have groet adskillige år under danske himmelstrøg. Deres styrker og svagheder er beskrevet af avlerne selv, både på danske og udenlandske fora.

Bare for at nævne nogle fora.
http://community.dcfonline.dk/forum/
https://www.icmag.com/ic/forumdisplay.p ... 62&f=65575
http://cannaseeds.se/forum/index.php

Junior medlem
Brugeravatar

Mange tusind tak, Nyttig information , især Det med Dansk/danish Sortér , havde jeg slet ikke tænkt på... :)

Er Cannaseeds det foretrukne sted at finde disse Dane/danish Sortér ... Eller kan du pege mig i retning af et bedre sted :) . PS Er det bare mig, Eller er Danish/Dane ikke mest POT frø, eller ihvertfald kedeligt lignende skunk, Håber på svar ...
Mange tak ! :rocking:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Det var bare eksempler på fora hvor, dem der dyrker selv skriver om sorterne. Brug google der er tusindvis af hjemmesider for amatørgatnere. De fleste bytter frø og tilbyder egen avl til hvad der svarer til portoen.

Junior medlem
Brugeravatar

Det vil jeg gøre .
kan dog ikke overskue Han Planter..
Og har ledt efter Danske feminiserede udendørs skunk frø.. Uden held :/.

Også på google ..

Men må se om jeg kan opstøve noget herinde jo ... :) Tak.

viewtopic.php?f=17&t=44527

Junior medlem

Efter en del søgen endte jeg med nogle frø. En early girl og early skunk skulle kunne blive færdige sidste i sep så med lidt held i efteråret skulle det blive ok. Nu må vi bare se om de vil spirer... spændende.. spændende.
Har selv dyrket henkes lolland så nu må vi se med disse sorter

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg har haft Early Durban i en del år. Den er et kryds af Early Girl og et-eller-andet Durban, og den blev færdig i god tid hver gang. Lige så hutig som Henkes, men tungere i budsne.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem

Geografisk sted: Helt ude i hampen
ltå jeg giver mig i kast med nogle Royal queen seeds dwarf, som godt nok er auto, men de skulle gerne blive færdige her hen over sommeren, også er de lidt større end lowryders.. :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]