Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 21:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: k-hullet
jeg har det sidste halve år fået quatiapin 200-400mg dagligt (samme som seroquel) og måske hver 3 dag oplever jeg dybt virkeligheds forstyrrende episoder hvor jeg tror jeg er et andet sted eller jeg er i lokale med flere mennesker uden jeg er det. disse episoder minder UTROLIG meget om mine k-holes, og da jeg havde en ca 1-2 års periode med et stort ketamin forbrug tænker jeg det godt kunne skyldes de adskillige k-holes jeg nu må ha haft mig igennem tiden ( gik stort set KUN efter hullet)

er der nogen der har prøvet lignende på anti-psykotisk? det undre mig også da dette netop burde gøre det stik modsatte...
disse episoder går mig ikke på, da jeg tydeligvis er ret velkendt med tilstanden. men det er utrolig forvirrende at konstant vågne op af en anden virkelighed når man ikke regner med det . og tildels alarmerende ... ^^
skal lige siges jeg ikke tager k mere og ikke har i over et år

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Får du andet medicin end den du nævner? Tager du andre stoffer?
Det er svært for os at fortælle dig, hvad det kan skyldes. Har du en god kontakt med din psykiater og hvad siger han til det du oplever?
Og respekt for at du er kommet ud af dit ketaminmisbrug, det er ikke nemt.

Medlem

Jeg har taget seroquel rekreationelt før (doh), og følte præcist det samme som dig. Jeg hørte stemmer, og troede der var børn omkring mig der grinte.

*(har ingen sygdomme)

Admin
Brugeravatar

Det er en sjælden, men alligevel ret kendt bivirkning ved quetiapin. Jeg har selv oplevet det, og tog det flere gange i en periode for at opleve de "bivirkninger." Hvis du føler ubehag ved det, synes jeg du sku høre om du kan få noget andet i stedet. Hvis du tager det som antipsykotisk medicin, er det nok ikke det fedeste at gå og hallucinere meget af tiden.

-Jimmy Carter

Medlem
Brugeravatar

jeg tager 40mg ritalin, 600mg delepsine og 200-400mg quatiapin dagligt.
igen har jeg ikke nogen ubehag af disse episoder, jeg undre mig bare. heldigvis tager jeg kun quatiapin og delepsine om aftenen. så det er ikke så forstyrrende i min dagligdag .

jeg tager heller ikke rigtig nogen stoffer mere, pånær LSD roughly en gang om måneden. tror dog slet ikke det har en connection.

jeg burde måske tage det op med min psykolog, dog tror jeg ikke hun ville kunne hverken forklare det eller tilbyde et alternativ .
ville bare høre om det bare var mig der nu havde en hjerne der var "wired" anderledes pga mit tidligere ketamin misbrug...
for wow, minder fanme meget om hinanden. mega reality altering !!
men okay, hvis andre har oplevet det er jeg mere rolig... for igen... går mig ikke synderligt på... var bare MEGET puzzled!

Medlem

jeg tager 40mg ritalin, 600mg delepsine og 200-400mg quatiapin dagligt.
igen har jeg ikke nogen ubehag af disse episoder, jeg undre mig bare. heldigvis tager jeg kun quatiapin og delepsine om aftenen. så det er ikke så forstyrrende i min dagligdag .

jeg tager heller ikke rigtig nogen stoffer mere, pånær LSD roughly en gang om måneden. tror dog slet ikke det har en connection.

jeg burde måske tage det op med min psykolog, dog tror jeg ikke hun ville kunne hverken forklare det eller tilbyde et alternativ .
ville bare høre om det bare var mig der nu havde en hjerne der var "wired" anderledes pga mit tidligere ketamin misbrug...
for wow, minder fanme meget om hinanden. mega reality altering !!
men okay, hvis andre har oplevet det er jeg mere rolig... for igen... går mig ikke synderligt på... var bare MEGET puzzled!

Hva syns du om delepsine? Er også begyndt på dem, men vil gerne høre erfaringer mm? <3 Ka ogs godt li' lidt moitoron og fed... Har det nogle effekt på hinanden?

Medlem
Brugeravatar

Får du ritalin, delepsine og quatiapin udskrevet af en psykiater? Eller er det fra det grå marked.
Grunden til jeg spørger er at du skriver "din psykolog". Mener du psykiater?

Medlem
Brugeravatar

nej, jeg mener psykolog!!!
tilknyttet en over-læge på psykiatrisk hospital!

Medlem
Brugeravatar

OK.
Er det en læge der har udskrevet medicinen?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvorfor får du quetiapin?

Jeg synes du skal prøve at skifte i samråd med din læge, hvis bivirkningerne generer dig.
Hallucinationer er en kendt, omend ikke så udbredt, bivirkning ved quetiapin og jeg tror ikke, at risikoen mindskes ved at kombinere det med hele to andre psykofarmaka.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
ifølge wikipedia giver indholdstoffet i delepsine øget risiko for at udvikle autisme, wtf

Medlem
Brugeravatar

ja altså min psykolog er på center for mani på psykiatrisk hospital, og min "læge" er på kontoret lige overfor, altså også på center for mani.
jeg får quatiapin fordi jeg "apparently" er hypomanisk, og på ingen måde sover hvis jeg ikke tager dette, ydermere hjælper det mig til at holde mine maniske episoder nede! og vil selv sige at det halve år jeghar taget det, har været skønt! måske har det også noget med ritalin at gøre, men jeg er langt fra så "psyko" som jeg plejer.
ritalin er selvfølgelig fordi jeg har noia meget ADHD, og delepsine fordi de mener det ville kan holde min psykose endnu mere nede, dog har jeg ikke kunne mærke en forskel, på trods de har sat min dosis op .. men jeg har lovet mig selv at jeg gør hvad de mener ville være bedst for mig!!! og trods jeg tit ser og høre om fejlmedicinerede personer, har jeg en god connection med begge, og tror på de vil mig det bedste og ikke bare fylde mig med "stoffer"
de ville dog også til at give mig noget imod min hyper-seksualitet, hvor jeg dog sagde nej, så nu skal jeg også på sexologisk enhed , også ude på psyk, sjovt nok lige etagen over.. ihhh det bliver hyggeligt .. jeg burde slå et telt op uden for!.....

men what? "stående bifald"... KAN man udvikle autisme? troede det var noget man havde eller ej... !

men altså som sagt er det ikke noget der direkte genere mig, var bare helt paf over dette skete... jeg har nu sagt det til min psykolog og hun går videre med det...
venter på svar..!
men som hun sagde, måske er det fordi jeg ligger imellem at være ved at sove (eller min hjerne tror) og virkeligheden... og det gir nu meget godt mening!...
kun bekymret fordi det minder SÅ meget om mine k-holes...!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja man kan godt opleve at komme i en drømmelignende, men bevidst, tilstand ved overgangen til søvn. Det er det man vidst nok kalder "slumren". Det giver mere mening at det er i forbindelse med søvn, det må du undskylde hvis jeg ikke fik fat i i første omgang. Det lyder som at de har tænkt over din medicin. Men hvorfor siger du ikke, at du ikke kan mærke forskel på den høje og lave dosis? Det er vigtigt altid at få den lavest mulige dosis, og hvis du ikke får øget effekt er det tåbeligt at tage en højere dosis. :)

Medlem
Brugeravatar

DET siger jeg bestemt også... igen jeg læser og pga min ,desværre, interesse for stoffer, ulovlige som lovlige, ha rjeg nørdet det en del, og siger ikke bare ja til hvad som helst hvis jeg ikke selv kan se ideen i det...
men som sagt skulle Delepsine holde mine maniske episoder nede, men det er jo svært at vide om jeg ville ha haft det eller ej, hvis jeg ikke får det...... mener dog selv ikke det har hjulpet! men igen jeg har givet dem et år.... og hvis jeg ikke er "sane" så er min hjerne som den er....
menjeg giver dem "næsten" fuld adgang til min hjernes kemi indtil! :igen .. jeg stoler på dem.... ! de er mega søde og de fatter mig. HELT VILDT!
er meget meget ærlig over for dem om alt! og de respektere det! (thumps up)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er virkelig flot at du stoler på dem - det er det absolut vigtigste at have et godt samarbejde og tillid hvis man vil blive rask! :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Ja, eller hvis i skal tjene penge ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis du læser hvad jeg skriver, stiller jeg mig kritisk til at trådstarter medicineres så kraftigt. Læs hvad det bliver skrevet før du kommer med flabede kommentarer.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]