Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 19:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Første gang?
Junior medlem
Brugeravatar

Mig og to andre venner har tænkt os at tage nogle svampe sammen i weekenden. Vi har læst og studeret en del om det og er klar over konsekvenserne. Men jeg har ikke rigtigt fundet ud af hvor mange gram vi skal tage hver, vi havde tænkt os at tage 3g. Men jeg har hørt at man skal tage 2g sit første trip. Vi er alle tre 18 år gamle.
havde tænkt os at tage det til en fest hjemme hos en af vores venner og det er ca. 11 personer der kommer. Jeg føler mig tryg hos dem der kommer, jeg har hørt man skal føle sig tryg men dem omkring dig hvis man skal tage svampe.
Der er ingen som kommer til festen som har prøvet og tage svampe, så mit spørgsmål er:

Hvor mange gram er det mest fornuftigt at tage?

Hvad skal vi være opmærksom på?

Hvad skal vi gøre hvis en af os får et bad trip?

kan der ske noget hvis man blander svampe med cannabis eller alkohol?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
kommer an på sorten, og det ved jeg ikke så meget om :) men 2g lyder umiddelbart fint.

i skal være opmærksomme på at det helt sikkert er bedst at alle ved i tager svampe, så i ikke skal prøve at skjule det.

- tag det roligt, vær' klar over at i har det mærkeligt fordi i har spist svampe og prøv at snakke med hinanden (tripsitteren, som i skal have) og evt. syng en sang :) gerne en fjollet en!

har faktisk ikke rigtigt nogen idé, men kunne forestille mig en lille smule var godt for at gøre en "lidt dummere" og mindre eftertænksom - hvilket bør modvirke risikoen for bad trip, i mit hovede i hvert fald :p

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Dont do it!
Det er da lige opskriften til et potentielt badtrip det der. :shock:

Tag det i stille og rolige omgivelser, hvor I er, jer der skal prøve dem, samt en tripsitter. Det andet der... Det kan næsten KUN gå galt!

Hvis jeg var i jeres sted, vil jeg starte med at tage og lave svampe-te med et enkelt gram knuste svampe i. Fordelen ved svampe er netop at man kan redosere. Så start langsomt ud, og gør det for guds skyld ikke til den fest der. Det havde jeg i hvert fald ikke gjort som mit første trip.

Junior medlem
Brugeravatar

hvis der sker noget dårligt, hvad er det væreste der kan ske?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

hvis i ikke kommer til skade fysisk (hav en tripsitter der ikke er pisse stiv til at kunne holde øje med jer), og som adolfro siger - det er en dårlig idé at gøre til en fest, i kan sku trippe resten af livet :)

ellers kan i få paranoia, ubehagelige hallucinationer, generelt er badtrip rigtigt rigtigt nærrigt, og man kan sagtens have det dårligt bagefter, i måneder, uger eller dage. - da jeg tog LSA(badtrip) fik jeg en mærkelig form for "depression" bagefter, der varede nogle måneder. vi begik den fejl at lade vores tripsitter gå hjem i seng.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Dine spørgsmål er allerede diskuteret i forummet mange gange. Det lader til, at folk kommer med vidt forskellige råd hver gang spørgsmålene stilles, men det som generelt går igen er:

Set&Setting http://psychedelia.dk/wiki/index.php/Set_og_setting
Det er en rigtig god idé at læse denne wikiside!

Ellers kig lidt på folks triprapporter http://psychedelia.dk/forum/viewforum.php?f=54&start=30

- og ja hold jer fra alkohol og stærk tobak! Ryg en masse smøger istedet.

Junior medlem
Brugeravatar

Har fået muligheden idag og få LSD istedet, er det mere ekstremt og tage LSD end svampe?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

hvis der sker noget dårligt, hvad er det væreste der kan ske?

Du kan blive psykotisk.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Tror bare du skal holde dig helt fra stofferne indtil du har læst lidt mere om dem.

http://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd.shtml
http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms.shtml

Her er en start :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

haha "vi har læst og studeret en del om det", det lyder ikke som om i har gjort benarbejdet helt tilstrækkeligt når i spørger om så basale ting omkring stofferne.

- indlæg nummer 420! god ryger derude :D

Dedikeret medlem

Både mig og min kammerat fik et rigtig fint første trip på 1.5g min ven fik det faktisk lidt for vildt til sidst så jeg ville sige 1.5g er en god start dosis.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Har fået muligheden idag og få LSD istedet, er det mere ekstremt og tage LSD end svampe?

Som udgangspunkt: Nej. Det, der afgør hvor kraftig jeres oplevelse bliver er mængden af LSD eller svampe. Dog varer LSD rusen væsentligt længere.

Det er svært at sige hvor meget 3 gram vil påvirke jer. Specielt fordi at styrken varierer meget, afhængigt af svampens art og groforhold. Der er mange gode grunde til ikke at tage en høj dose første gang, og IMO ikke nogle rigtigt gode grunde til det modsatte, så skyd hellere lidt for lavt. I kan altid prøve igen en anden gang

Angående at tage dem til festen er det en rigtigt dårlig ide! At trippe for første gang i en sammenhæng hvor fest og fuldskab finder sted har nogle store ulemper. For det første kan man blive ekstremt følsom over for indtryk. Derfor er det rigtigt vigtigt at være i rolige og kontrollerbare omgivelser, da andet kan føre til ubehag og forvirring. Det er ikke sjovt at have det ubehageligt på psykedeliske stoffer!!

Derudover vil festlighederne tage fokus fra en oplevelse som utvivlsomt er værd at give 100% opmærksomhed, specielt første gang det sker.

En god beskrivelse af den psykedeliske oplevelse kan findes her: http://en.wikipedia.org/wiki/Psychedeli ... al_effects

Og andre folks oplevelser her:
http://www.erowid.org/experiences/subs/ ... ooms.shtml
http://www.erowid.org/experiences/subs/exp_LSD.shtml

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]