Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 16:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Oxapax 15 mg
Junior medlem

Har fået ordineret 30 stk Oxapax a' 15 mg pr pille af lægen.
Mit spørgsmål er så, hvor mange jeg skal tage for at blive skæv af dem?
Jeg har ingen tolerance overfor benzoer længere, det er nok halvandet år siden jeg sidst har rørt dem.
Håber I kan hjælpe mig lidt :)
MVH.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du skal tage din medicin som lægen siger det og lade være med at bruge den til at blive "skæv".

Hvis du gerne vil være påvirket, så køb noget andet narko.

Hvis du ikke er syg og har snydt din læge til at udskrive dig medicinen, burde du være kvik nok til at bruge google.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Nå i stedet for at være fordømmende, vil jeg anbefale 1 til at starte med, og eventuelt 1-2 stykker senere (altså max 45 mg), hvis du ikke er der hvor du vil være. Men det er efter min mening verdens dårligste/kedeligste benzo du har skaffet dig der.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg er skam ikke fordømmende. Dette er et HR-board, og der kan komme mange onde ting ud af at misbruge sin medicin. Jeg føler det er uetisk at vejlede en angstpatient (?) i hvordan vedkommende skal beruse sig på sin medicin.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Hun vil jo nok gøre det alligevel, så hvorfor ikke bare hjælpe, så det ikke ender med hun æder 10 piller, og ender i en dejlig benzo blackout. :)

Man kan så nævne det ikke er smart at misbruge sin medicin, hvis man virkelig har brug for det. Så hjælper man på 2 måder, men i sidste ende er det trådstartes beslutning.

Junior medlem

Jeg vil så sige til mit forsvar, at jeg fik det på recept af vagtlægen, en lørdag aften, som ikke ville indlægge mig, men gav mig Oxapax istedet. Men er blevet indlagt på psykiatrisk sygehus mandagen derefter af min psykolog. Jeg har diagnosen paranoid skizofren. Og jeg har taget dem efter vagtlægens anvisning, men "nåede" kun at tage 4 i alt af de 30, inden jeg blev indlagt.

Medlem
Brugeravatar

oxapax er nice.. jeg to to piller og fik en god chiller på i sin tid...
20 - 30 mg er en god start. så kan du altid redosere med en halv eller så noget efter en time.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det lyder godt at du fik noget hjælp.

Får du noget andet medicin i forbindelse med din sygdom? Dette kan nemlig have indflydelse på den dosis af Oxapax du kan tåle.

Jeg vil dog nævne at det bestemt ikke er anbefalelsesværdigt at tage stoffer når man lider af psykiske sygdomme. Oxapax føre til psykotiske tilstande og hallucinationer, risikoen herfor er højere hvis man i forvejen er skizofren.

Junior medlem

Jeg får Abilify 30 mg og Serequel Prolong 300 mg dagligt.
Og jeg tager heller ikke stoffer, det ligger flere år tilbage. Jeg ville bare gerne have en god skævert på af de Oxapax når jeg alligevel havde fået dem, og ikke har brug for resten af pakken :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Begge stoffer har interaktion med Oxapax som øger den sløvende effekt. Jeg kan ikke finde kilder på at den respirationssvækkende effekt også forstærkes, men jeg ville være forsigtig!

Jeg synes stadigvæk du skal lade være med at tage dem, dels fordi det ikke er smart, dels fordi du højst sansynligt bare falder i søvn.
Hvis du var på Abilify og Seroquel da du tog 15mg inden din indlæggelse, så prøv med 30mg (evt. først 22,5mg).
Hvis du ikke har prøvet kombinationen før, så start med 15mg for at se om du kan tåle det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
De to præperatter du får virker synergisk med benzoer. Var jeg dig vil jeg som nævnt starte stille og roligt ud med 1-2 stykker. En af de farlige ting ved mange benzoer, er at man slet ikke selv mærker hvor påvirket man er, og lige pludselig ender man i blackout eller det der er værre.

Pas nu godt på dig selv ik?

Medlem

Såfremt det handlede om at du fik opioder og supplerede med benzo, ville det vælte ud med "warnings", selvom Oxapax ikke tilhører de stærke benzo´er. Er du påvirket af din nuværende medicin, så gem benzo´erne til du er mere stabil. Er du ikke påvirket, så gir 2 tabl. en god rus til en benzo-naiv patient, som du.

Du kender bedst selv din krop, så pas godt på den...

Junior medlem

Nu ved jeg ikke helt hvad synergisk betyder? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Peter Pedal: Hvis trådstarter tager sin medicin som hun skal er der ikke et tidspunkt at døgnet hvor hun ikke er påvirket grundet de to præparaters farmakokinetik.
Andre stoffer end opioder har interaktion med benzodiazepiner - herunder antipsykotika, som trådstarter får relativt høje doser af dagligt. Så jo, der burde være stor grund til bekymring ved co-administration også selvom det ikke er opioder vi snakker om.

Chick89: "Synergisk" betyder at stofferne forstærker hinanden. Dvs. 1+1 er ikke 2, men 3.
Dette er ikke en bonus, da bivirkningerne også bliver forstærket. Nogle gange sker det i så høj grad at to stoffer som hver for sig er sikre at indtage, i kombination i værste fald kan blive dødelige.
Jeg tror ikke du dør af kombinationen, men jeg har nemlig ikke hørt om den kombination før og kan derfor ikke garantere dig at det bliver en sikker, god oplevelse. Det er derfor jeg forsøger at tale dig ud af det. :)

P.S. Din Abilify og Seroquel er så længe i kroppen at du ikke bare kan springe en dag eller to over af medicinen for at undgå synergieffekten.

Medlem

Får man medicin mod eksempelvis angst eller andre stærke psykologiske sygdomme er noget af det dummeste man kan gøre at misbruge den medicin for ofte, det vil ofte resultere i at man blot bliver langt sygere end man var før medicinen blev udskrevet.

Der er forskel på en rask person der misbruger antipsykotiske stoffer eller benzodiazepin og en syg person der midbruger dem. Ofte bliver man fanget endnu mere af sine psykologiske problemer end før. Især hvis man misbruger stofferne længe nok til at beskadeige neurotransmittere midlertidigt (og midlertidigt kan være år) eller i værste fald resten af livet. Ikke at raske personer ikke også kan det, men syge personer har bare det længere at falde.

Jeg har været dum nok til selv at gøre det og jeg har lidt af dystymi i over 10 år med angst og depression som følgesvende i perioder.

Junior medlem

Jeg misbruger heller ikke min faste medicin, så dum er jeg dog ikke..
Jeg spurgte kun efter en skævert, på de Oxapax jeg fik udskrevet af vagtlægen.
Måske det er en dum ide alligevel, og bare bruge dem, hvis jeg får det ligeså dårligt igen engang. Ved jo de virker. Jeg får alm serequel som pn medicin, men det er ikke altid de slår nok til, hvis jeg bliver psykotisk.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det lyder som en god idé. Jeg håber ikke du får brug for dem. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]