Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 16:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hver gang jeg tager opiater, får jeg "pinpoint" pupiller, og min iris bliver meget rød.

Ville bare høre om det er muligt at tage øjendråber for at få det væk? Har tænkt mig at tage det i kombination med et anti-allergi middel, for at optimere effekten.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Der findes i hvert fald diverse øjendråber, man fx kan købe i headshops, som skulle virke mod røde øjne. Hvor effektivt det egentlig er, ved jeg ikke.

Medlem

Geografisk sted: Meget langt væk fra virkeligheden
clear eyes er din ven :D

Junior medlem

Visine Visiclear er skabt til formålet og fås i håndkøb på alle apoteker til lige omkring 70 kr :) det virker ved at få de små, udvidede blodkar i bindehinden til at trække sig sammen.

Medlem
Brugeravatar

Visine Visiclear er skabt til formålet og fås i håndkøb på alle apoteker til lige omkring 70 kr :) det virker ved at få de små, udvidede blodkar i bindehinden til at trække sig sammen.

Også virker det bare hver gang !! Skide smart :D

Medlem
Brugeravatar

Da jeg var ung brugte jeg et middel (øjendråber) kaldet Antistina Privin til formålet, og det virkede virkeligt godt! Dette kan øjensynligt (pun intended) ikke fås mere, men ifølge webapoteket.dk indeholder "Sesal" øjendråber samme virksomme stoffer (Antazolin + Naphazolin (antihistaminer)) i samme mængde.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup

Visine Visiclear er desværre gået i restordre, så der er højst sansynligt ingen apoteker i Danmark, der ligger inde med dem.
De har været udsolgt i en længere periode nu, og der er ingen status om hvornår de kommer tilbage igen.

Hvis i vil have Visine Visiclear må i på nettet og søge. :)

Da jeg var ung brugte jeg et middel (øjendråber) kaldet Antistina Privin til formålet, og det virkede virkeligt godt! Dette kan øjensynligt (pun intended) ikke fås mere, men ifølge webapoteket.dk indeholder "Sesal" øjendråber samme virksomme stoffer (Antazolin + Naphazolin (antihistaminer)) i samme mængde.

Mig bekendt kan Sesal ikke bruges i samme henseende som Visine Visiclear kan. Jeg orker ikke lige finde kilder på det, men er ret sikker på at det ikke er den bedste idé at bruge Sesal til røde øjne på grund af Cannabis.

Medlem
Brugeravatar

Hvis de indeholder samme aktive stoffer i samme mængde som antistina privin gjorde/gør, vil det helt bestemt virke. Det KAN altså bestemt bruges i samme henseende, men hvis det af en eller anden grund er en ligefrem dum idé, beklager jeg dog at jeg kom med rådet.

Edit: Nå, men de er desuden øjensynligt også udgået ligesom antistina privin.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Lige for god ordens skyld, når Visine Visiclear kommer tilbage igen. Hvis i skal bede om noget mod røde øjne og ikke kan huske navnet, så lad være med at sige at det er på grund af allergi.
Oftest vil skrankepersonalet spørge ind til hvad de skal bruges til. Hvis i ikke vil fortælle at det er på grund af hash, så sig at det er på grund af nogle hæftige byture. På denne måde undgår i en eventuel stigmatisering.
Men bare rolig, selv hvis i siger det er mod hash, er i allerede glemt igen efter maks 10 minutter.

Hvis i bliver ved med at insistere på at det er mod allergi, vil i få udleveret øjendråber der ikke virker mod de dilaterede blodkar i øjet, men derimod som et lokaltvirkende antihistamin = Ingen effekt.

Edit: Husk på at apotekspersonalet har tavshedspligt, og denne må kun brydes hvis der er tale om mistanke om misbrug af lægeordineret medicin, udskrevet fra forskellige læger. Altså systematisk snyd med recepter.
Selv hvis dette sker, er det sjældent at apoteket gør noget ved det, da det er en lang og besværlig process.
Så summa sumarum, lad være med at være nervøs over at købe Visine visiclear eller lignende på apoteket, da i kan forvente 100% tavshedspligt. Hvis ikke dette overholdes, skal i klage og pågældende person vil enten blive fyret på stedet eller også få en klækkelig straf i form af enten en bøde eller fængsel.

Medlem
Brugeravatar

Hvis i bliver ved med at insistere på at det er mod allergi, vil i få udleveret øjendråber der ikke virker mod de dilaterede blodkar i øjet, men derimod som et lokaltvirkende antihistamin = Ingen effekt.

Både Sesal og Antistina Privin virker netop fordi de indeholder Naphazolin, der er en vasoconstrictor.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Både Sesal og Antistina Privin virker netop fordi de indeholder Naphazolin, der er en vasoconstrictor.

Og ingen af dem vil blive tilbudt, hvis folk spørger efter noget mod røde øjne, ergo er det ikke relevant.
Antistina Privin eksisterer jo ikke engang i Danmark mere.

Medlem
Brugeravatar

Nej, og Sesal heller ikke - det står opført som udgået* pr. 29.04.2013.
Ligeledes står Visine Visiclear, det præparat du selv nævner, som værende udgået* 2 uger før - pr. 15.04.2013.
(*pro.medcicin.dk)

Du fortæller mig at "Sesal ikke (kan) bruges i samme henseende som Visine Visiclear kan", og at det ikke er "den bedste idé".
Jeg bestrider ikke at du har ret, men påpeger hvorfor de netop GODT kan bruges. Andet kan jeg ikke gøre når det er sandt, og når du ikke orker at finde kilder på det modsatte trods dine påstande.

Der er ingen onde ord herfra, men jeg forstår ikke helt din pointe (især når du ikke vil finde kilder) - Vi snakker begge om udgåede præparater der virker vasokonstriktive, og dermed modvirker røde øjne.

Pointen med denne tråd er vel iøvrigt snarere at angive specifikke præparater, end at gætte på hvad man får tilbudt hvis man spørger om et middel mod røde øjne - så havde tråden jo været komplet nytteløs.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]