Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 18:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Hey alle sammen på psy!
Har nogle Psilocybin svampe til at tørre med blæser på og vil gerne vide hvordan man tjekker hvornår de er tørre nok til at putte i en lufttæt glas beholder til langtids opbevaring (en glas beholder ligesom til curing af cannabis), så jeg kan trippe når jeg for lyst engang om lidt tid eller meget lang tid...
Ved ikke rigtigt så meget igen om det er den bedste måde at tørre på osv..
Har prøvet at søge en del rundt på nettet og der står som regl til de er "cracker dry"? Vil det sige ligesom når man snapper en cannabis stamme eller hvordan? Fordi der kan stadigvæk sagtens være fugt i en cannabis stamme selvom de snapper ved jeg fx.. Men det er jo ikke cannabis, derfor jeg spørger..
Hvis nogen kan fortælle mig en go nem måde at teste/tjekke på hvordan man finder ud af hvornår ens Psilocybin svampe er tørre nok til at komme i lufttæt glas ville det være en kæmpe hjælp og tak på forhånd!
Og hvis nogle har nogle bedre teknikker er folk velkommende til at dele.. Jeg ved knapt så meget når det kommer til lige netop Psilocybin svampe..

Peace MorpheuS!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Hvis du vil opbevare dem længe, så køb en pose fugtfjerner i Matas, lav en lille kugle af noget af det i toiletpapir og læg det i glasset sammen med svampene. Så suger det alt fugten fra dem og de bliver knas tørre på ingen tid. Det eneste du skal huske er at holde glasset tæt tillukket, ellers optager fugtfjerneren for meget fugt og begynder at lække det som væske og det vil du ikke have dine svampe til at svømme rundt i.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem
Brugeravatar

Normalt bliver de "cracker dry" ved bare at ligge ude en lille uges tid. Herefter kan du gemme dem i laaaaang tid, f.eks. i en glasbeholder.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hvis du vil opbevare dem længe, så køb en pose fugtfjerner i Matas, lav en lille kugle af noget af det i toiletpapir og læg det i glasset sammen med svampene. Så suger det alt fugten fra dem og de bliver knas tørre på ingen tid. Det eneste du skal huske er at holde glasset tæt tillukket, ellers optager fugtfjerneren for meget fugt og begynder at lække det som væske og det vil du ikke have dine svampe til at svømme rundt i.

Jeg skal lige være idiotsikker - Jeg har købt fugtfjerner i Matas. Du ved de der store poser man hænger op. Jeg kunne ikke få pulveret i løs vægt.

Jeg tager bare noget af pulveret fra "færdigposen" og laver mine toiletpapirs kugler af?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
Mange tak for alle svarene indtil videre!.
Men er der nogle herinde der kan svare mig på hvordan man tjekker eller om der er en teknik til at finde ud af om ens Psilocybin svampene er tørre nok? Er de tørre nok hvis de bare kan knække? Eller kan der ikke stadigvæk være fugt inde i midten af dem?
Og er det der fugtfjerner et must at bruge?
Peace Morpheus!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Fugtfjerner er ikke et must, men det er godt at have. Svampene er tørre nok, når de kan knække uden problemer :) Man kan næsten høre og mærke det på dem.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland

Jeg skal lige være idiotsikker - Jeg har købt fugtfjerner i Matas. Du ved de der store poser man hænger op. Jeg kunne ikke få pulveret i løs vægt.

Jeg tager bare noget af pulveret fra "færdigposen" og laver mine toiletpapirs kugler af?

Præcis. Hvis du holder platikposen det ligger i lukket kan det holde i årevis og så er det for billigt og effektivt at sige nej til. Tip: det virker også med skunk. Altid knas tørt, så det kan knuses mellem fingrene.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Sweet! Tusind tak

Medlem

tag noget af saltet fra fugtfjerne posen og kom i et kaffefilter og put en elastik rundt om. Toilet papiret kan godt gå i stykker.

Medlem
Brugeravatar

Jeg plejer at lægge mine svampe i boks når de er chips tørre.. Jeg knækker altså bare stammen og vurderer om dermt er ligesom at brække en fransk kartoffel over :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]