For at være helt ærlig, så synes jeg, der blev snakket lort. Forstår fugle og alt det andet "psykedeliske" fis... Come on. Det er virkelig en typisk glorificering af psykedeliske stoffer. Det er da klart, at man mener, at man kan forstår fugle. Ja, hvorfor mon - fordi man er blæst på stoffer? Alle de "psykedeliske" ting, vi oplever, er jo i sidste ende bare sjov og ballade - det har intet med realiteten at gøre. Jeg synes, at man kan bruge disse til at tænke over reelle ting i sit liv, som giver mening for én. Men alt det andet pis skal man tage med et gran salt.
Det åbner med, at de står i en skov og nyder naturen. Typisk stereotyp på folk der tager svampe og lign. Hvad har naturen at gøre med psykedeliske stoffer? Det får det kun til at virke hippie-agtigt på tv. Det ser jeg på ingen måde godt for den generelle mening om stoffer.
Og så er min pointe, at folk tager stoffer alt for seriøst. Forstå nu at de fucker med ens hjerne, så man får det fedt. Du kommer ikke til at forstå fugle ved at tage stoffer... Du MENER, at du forstår fugle, fordi du er blæst på stoffer. Så simpelt er det jo. Så folk skal bare lade være med at forsvare deres stofforbrug ved at sige, at det er fordi, de oplever "ROFLOL TING OG SAGER", når det åbenlyst er pga. stoffernes virkning.
Lad os nu bare alle indrømme, at vi tager stoffer, fordi det er fedt, ligesom det er fedt for mange at drikke sig fuld.
Kære : D
Jeg har ikke det ringeste imod at fremstå som en hippie på tv. Hippier (som du åbenbart mener er et nedværdigende udtryk) har i følge min mening mere fat i realiteten omkring hvordan verden er skruet sammen, end de såkaldte "normale" mennesker (som dig) der ikke kan mærke at verden er forbundet. Der er masser af mennesker som har mystiske oplevelser, som ikke kan forklares ud fra det naturvidenskabelige verdensbillede vi har idag.
"Den smukkeste oplevelse vi kan have, er den mystiske" skrev Albert Einstein i "Levene filosofier" i 1931. Han blev en stor videnskabsmand, fordi han ikke var skråsikker om noget, men lukkede mulighederne ind. Mange mennesker idag mærker ikke efter hvad de reelt oplever, men holder sig dogmatisk til floskler om hvordan verden er. Det skaber en lukket tryg skal omkring deres verden som forhindrer dem i at udvikle deres verdensbillede.
Jeg nåede ikke at sige særlig meget i programmet. Jeg blev spurgt om mindre end vi havde planlagt, og var ikke blevet orienteret om, at der var et spørgsmål som ville blive udeladt i de rigtige optagelser. Derfor taler jeg kun om oplevelsen med fuglen, og ikke om hvad en trip-oplevelse egentlig er. Det ærgede mig, men sådan er det med journalister.
Hvis du har mod på det kan du læses mere om mit verdensbillede her:
http://www.detvildeliv.dk/filosofi.htmlJeg er igang med at skrive på kapitlet om den psykedeliske oplevelse, men har fået skrevet det meste. Alle kapitlerne hænger sammen og bør læses i sammenhæng for at forstå mit verdensbillede.
Hilsen Fanny