Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 20:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

hej psy længe siden.

her for ca. 4 dage siden skød jeg mine 30 doner = 150 mg som jeg altid gør, men jeg kom til at lave et lille fejlfix i venstre arm så jeg skiftede bare til højre og skød resten.
Men lige siden jeg fejlfixede har jeg været helt hår ved musklen ved blodåren, er der nogen der har oplevet det før ?

mvh Oblectamentum.

Medlem

Du skyder 30 piller? Opløst i vand?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Øh... Uden at have fået ret meget afvide omkring omstændighederne (Oprensning?), så vil jeg på det kraftigste anbefale dig at kontakte lægevagten (eventuelt skadestuen) ASAP og høre dem hvad du skal gøre. Det er absolut ikke noget man skal gå rundt med i 4 dage.

Medlem
Brugeravatar

skyder 30 doner - dvs 7,5 møllehjul = 150 mg opløst i 2 ml vand .

Medlem

5mg metadon er = 1 don. Der er 4 ''doner'' i en metadonpille på 20mg

:peace:

Medlem

hej psy længe siden.

her for ca. 4 dage siden skød jeg mine 30 doner = 150 mg som jeg altid gør, men jeg kom til at lave et lille fejlfix i venstre arm så jeg skiftede bare til højre og skød resten.
Men lige siden jeg fejlfixede har jeg været helt hår ved musklen ved blodåren, er der nogen der har oplevet det før ?

mvh Oblectamentum.

Vil ikk komme nærmere ind på det, men har selv haft en byld. Den var ret slem, og jeg kom på platisk kirurgisk afd, i deres frygt for at sku fjerne en smule af mit bryst. Men de lavede et lille snit på ca 1-3 cm og pumpede alt det klamme væske ud. Var derefter indlagt til obs og sku selv klemme det ud hver dag i badet... aaaargh, det hele vender sig i mig, når jeg tænker tilbage.
det er over 5år siden.

Men eftersom du ik har beskrevet str og farven er det lidt svært at hjælpe???
Det må IKKE være rødt. Blir det lilla eller kommer til at ligne en blodansamling eller et blåt mærke, så er det bare afsted min ven.

update mig på din arm.
knus

Medlem

Geografisk sted: København
Fixe 150mg metadon? det som et heftigt misbrug, når tolerancen er helt deroppe.
Har dog selv prøvet at spise 10mg metadon og blev meget påvirket, men eksperimenteret ikke yderligere med det, følte mig ussel af og have spist så klamt, og kedeligt og tabu-belagt stof som metadon.
Nå men jeg ville nok tage forbi lægen og få kigget på det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Jeps, det er bare afsted til lægen. Ingen her inde kan med 100% sikkerhed siger hvad det er og hvad du skal gøre. Få det tjekket, better safe than sorry - det er dit helbred vi snakker om.

Medlem
Brugeravatar

hej psy længe siden.

mvh Oblectamentum.

Vil ikk komme nærmere ind på det, men har selv haft en byld. Den var ret slem, og jeg kom på platisk kirurgisk afd, i deres frygt for at sku fjerne en smule af mit bryst. Men de lavede et lille snit på ca 1-3 cm og pumpede alt det klamme væske ud. Var derefter indlagt til obs og sku selv klemme det ud hver dag i badet... aaaargh, det hele vender sig i mig, når jeg tænker tilbage.
det er over 5år siden.

Men eftersom du ik har beskrevet str og farven er det lidt svært at hjælpe???
Det må IKKE være rødt. Blir det lilla eller kommer til at ligne en blodansamling eller et blåt mærke, så er det bare afsted min ven.

update mig på din arm.
knus

tak for svaret der er ingen farve eller betændelse det er bare blevet helt hårdt så det er umuligt at fixe der , det gør heller ikke ondt .

mvh oblectamentum

Fixe 150mg metadon? det som et heftigt misbrug, når tolerancen er helt deroppe.
Har dog selv prøvet at spise 10mg metadon og blev meget påvirket, men eksperimenteret ikke yderligere med det, følte mig ussel af og have spist så klamt, og kedeligt og tabu-belagt stof som metadon.
Nå men jeg ville nok tage forbi lægen og få kigget på det.

Det var ikke din mening jeg bad om.

Jeps, det er bare afsted til lægen. Ingen her inde kan med 100% sikkerhed siger hvad det er og hvad du skal gøre. Få det tjekket, better safe than sorry - det er dit helbred vi snakker om.

er sikker på det ikke er farligt på nogen måde, da området ikke engang er irriteret. Udvikler det sig til det værre er det selfølgelig det jeg gør. Tak for svaret men vil kun høre om nogen der har prøvet det, eller nogen der ved hvorfor ,hvis man bare vil ha mig til lægen har jeg ikke brug for svaret.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Agrabah
Et stykke af din arm er blevet så hård du ikke kan stikke en kanyle i den, og du konkluderer bare selv at det ikke er farligt.. Tror faktisk du har brug for at høre de svar.

Tag til lægen mand.

Medlem
Brugeravatar

Ring til din læge /vagt lægen/skade stuen op , fortæl dem du har lavet et fejl fix , og at du gerne vil have dem til at se på det . Det vel nok det allerbedste :)

Dedikeret medlem

min bror var sku ved og kradse af pga et fejlfix hele hans arm hævede op osv. fik af vide hvis han havde været meget ældre var han nok kradset af netop fordi han var for langsom til at kontakte læge så hans krop havde allerede bekæmpet største delen af betændelsen ja det var mig der måtte ringe efter ambulancen da han pludselig fik et krampe anfald!
Tænk dig nu om hvad det er du render og fortager dig. han havde også sådan en lille hård bule i lang tid hvis han ikke stadig har den.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
min bror var sku ved og kradse af pga et fejlfix hele hans arm hævede op osv. fik af vide hvis han havde været meget ældre var han nok kradset af netop fordi han var for langsom til at kontakte læge så hans krop havde allerede bekæmpet største delen af betændelsen ja det var mig der måtte ringe efter ambulancen da han pludselig fik et krampe anfald!
Tænk dig nu om hvad det er du render og fortager dig. han havde også sådan en lille hård bule i lang tid hvis han ikke stadig har den.

Det lader desværre til at trådstarter ikke tager det så tungt. Det er mig virkelig en gåde at folk tager så let på det, og især når vi snakker fejl injektion. Det er altså ikke til at spøge med! Og hvordan kan man forvente andre svar end "tag til lægen!" Det er et HR board for pokker da.

Medlem
Brugeravatar

At fixe er en livstil, det har sine konsekvenser, har talt med en der har prøvet det nogle gange præsis det samme sted
han siger det går over af sig selv inden for en måned, skal bare holde øje med det ikke bliver rødt eller betændt, tak for svarende anyways.

mvh Oblectamentum

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg forstår godt alt det der med at du fixer dine doner,det gjorde jeg også på et tidspunkt da jeg fik dem.Men selv om det er en tilfredstillende følelse,er der bedre alternativer,for det er noget rigtig skidt at fixe dine doner.Fejlfix er en af de ting du risikerer,i den forbindelse håber jeg du har fået gjort noget ved det du fik.
Har du tænkt på at tale med Valmuen ude på Tomsgårdsvej,så du kan få ren Heroin i de doser du selv mener du har brug for?Samtidig bliver der holdt øje med alt vedrørende din sundhed derude,så prøv at tænke over det.At fixe dine doner,er en uholdbar løsning,men det har du sikkert hørt til bevidstløshed.
Du har kun et liv,få det bedste ud af det.

Medlem
Brugeravatar

Har prøvet men det vil mit misbrugs center squ ikke indstille mig til så må nøjes med injektions metadon , tror det er fordi jeg er 19 de ikke vil visitere mig til det endnu, har hørt man vist skal være 25

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
^ Det er godt nok en ung alder at være stiknarkoman i.. Jeg synes nu også du skulle tage til lægen og få kigget på din arm. Har du prøvet at overvejer alternativerne hvis det ikke går over af sig selv; alt fra manglende funktion/følelsesløshed til amputation eller død hvis du er rigtig uheldig? Tænk over det, samt at du er så pisse heldig at bo i et land hvor du ikke skal lægge en klejne hver gang du er i kontakt med sundhedsvæsnet - i hvertfald lidt endnu.. :roll:

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem

Geografisk sted: Sumpen
[/quote]

tak for svaret der er ingen farve eller betændelse det er bare blevet helt hårdt så det er umuligt at fixe der , det gør heller ikke ondt .

mvh oblectamentum

[quote="MFS » 05 maj 2013 03:02"

Det er klart at det ikke gør ondt, hvis du konstant er brændt på opioider. En hvis logik der. Snak nu med lægen. Du kan ihvertfald slet ikke ikke fixe i armen, hvis den er amputeret :roll:
Pas nu på dig selv!

Har en ven i starten af 20'erne, der har fået statslig heroin så det burde kunne lade sig gøre. Prøv igen.

Medlem
Brugeravatar

mvh oblectamentum

[quote="MFS » 05 maj 2013 03:02"

Det er klart at det ikke gør ondt, hvis du konstant er brændt på opioider. En hvis logik der. Snak nu med lægen. Du kan ihvertfald slet ikke ikke fixe i armen, hvis den er amputeret :roll:
Pas nu på dig selv!

Har en ven i starten af 20'erne, der har fået statslig heroin så det burde kunne lade sig gøre. Prøv igen.[/quote]

hehe, når man har tolerance virker det ikke særligt godt mod smerter alt der plejer at gøre ondt gør det squ stadig så nej ikke rigtig nogen logik der.

Dedikeret medlem

It is probably more likely that this lump could be a result of one of the following two things:

Firstly, it could just be a hardened area of scar tissue. When one injects repeatedly into the same spot, the surrounding tissue hardens and goes kinda gristly. I know that if my good friend tried to inject into the crook of her elbow now she would have a pretty hard time getting the needle through the hard, gristly, sclerosed tissue. Basically, all that trauma of years of sticking a needle into a vein causes the flesh to scarify and harden.

Or this lump could simply be there because as a result of missing a small amount of a hit. As long as an infection has not developed, your friend could have what is known as a sterile abscess. This is basically a small amount of some contaminant or foreign body that is trapped in your flesh. It can take few months for a sterile abscess to be dealt with by your body's immune system, my associate has had a small lump on her hand the size of a pea for a few months now - it's steadily getting smaller, it was the size of a small marble to begin with, but still kinda noticeable.

As long as there is no sign of infection this should not cause too much concern. Localised signs of infection include redness, increased swelling, the area feeling hot, tenderness or soreness. More generalised signs of infection include a raised temperature, shivering, sweating, aching, headache etc. If any of these occur, it would be a very good idea to seek medical advice.

Odd little lumps and bumps unfortunately come with the territory of injecting heroin. It's very difficult to avoid encountering something like this if one injects for any length of time. The best thing one can do is ensure that they maintain a good injecting practice (using new works every time, keeping things clean and sterile etc), and that they pay attention to anything that gives them cause for concern, seeking medical advice when necessary. Just keep an eye on the arm, it doesn't sound too serious to me, but if you get worried, advise your friend to see their GP.

Hope that has helped to put your mind at rest a little,

Read more: http://www.drugs-forum.com/forum/showth ... z2SblPMPoN

Håber du kan læse engelsk men der står lidt længere oppe at hvis det havde en af de indre blodåre ville det have været meget mere farligt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]