Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 16:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har lige set andet afsnit af Kokainens pris, Dr's serie.
Jeg spekulerer på hvor mange herinde der bliver ramt af det?
Personligt kan jeg godt lide coke 1-2 gange om året, men ikke nok til at støtte det miljø, der portrætteres i serien.
Kunne forestille mig, at man som misbruger af coke har lettere ved at se bort fra sådanne fortællinger, eller i hvert fald fortsætte med sit misbrug. Dette er forståeligt, synes jeg.
Men som sjælden bruger, bør man så ikke overveje helt at droppe coken? Det er da et forfærdeligt formål ens penge går til.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Jeg tager ikke stimulanser, men jeg kan simpelthen ikke fordrage ham der Søren Vejby. Synes han er klam og ulækker at høre og se på.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Han er en skuespiller, og det kan mærkes og høres ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvad er det der bliver snakket om i programmet?

En nævneværdig ting jeg vil sige om kokain, er dets meget skræmmende afhængighedpotentiale, sammenlignet med andre stimulanser.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
der har snart været så mange programmer hvor de fortæller om kokain og hvordan det fremstilles (ækelt) hvor mange mennesker der dør hver dag pga af det (ikke kun pga indtagelse men volden det føre med sig) colombias natur lider - sprøjtegift ud over bananplantager/(og andet mad) i forsøg på at udryde kokain - vand der er udrikkeligt os.v os.v - ja ... jeg er sgu skræmt og har ikke rigtig tænkt mig at tage kokain igen efter alt det man høre - plus levamisol snakken der heller ikke sætter mit mundvand igang, når jeg skal tage kokain igen bliver det når jeg har mig nogle få coca planter :D

det skal måske lige nævnes at jeg ikke har set den dokumentar "kokainens pris" men en masse masse andre der handler om det samme

Senest rettet af Mr.Pink 09 maj 2013 00:40, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Jeg synes det er en rimelig intetsigende dokumentar indtil videre. Det er altid spændende, at følge en kokainpusher og høre om deres liv med kriminaliteten, men ellers synes jeg ikke jeg lærer noget nyt. Jeg synes heller ikke, at dokumentaren fremstår særlig troværdigt. Der er alt for meget følelsesladet musik og skuespilleri over dokumentaren og Søren Vejby. Jeg kan simpelthen heller ikke have ondt af ham gutter den står og blander kokain. Han får det til at lyde som om, at det er købernes skyld at hans liv er fuckt, og at vi som forbrugere af kokain skal være taknemmelige for pushernes hårde arbejde. No go.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

der har snart været så mange programmer hvor de fortæller om kokain og hvordan det fremstilles (ækelt) hvor mange mennesker der dør hver dag pga af det (ikke kun pga indtagelse men volden det føre med sig) colombias natur lider - sprøjtegift ud over bananplantager/(og andet mad) i forsøg på at udryde kokain - vand der er udrikkeligt os.v os.v - ja ... jeg er sgu skræmt og har ikke rigtig tænkt mig at tage kokain igen efter alt det man høre - plus levamisol snakken der heller ikke sætter mit mundvand igang, når jeg skal tage kokain igen bliver det når jeg har mig nogle få coca planter :D

det skal måske lige nævnes at jeg ikke har set den dokumentar "kokainens pris" men en masse masse andre der handler om det samme

Det med at du støtter de kriminelle synes jeg er en lidt cheesy undskyldning for ikke at prøve et drug. Som ene person tror jeg virkelig ikke du gør nogen som helst signifikant forskel, ved at købe et gram i ny og næ. Det skal sku nok blive solgt til en anden alligevel. :)

Er dog enig i at levamisol og lignende i coke er fucking klamt, og har også gjort at jeg ikke rigtig er så tændt på det længere.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Personligt kan jeg godt lide coke 1-2 gange om året, men ikke nok til at støtte det miljø, der portrætteres i serien.

Hvordan undgår du at støtte det miljø? Hvor meget ved du reelt om det coke du får i hånden?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Det siger mig ikke det store og tager det kun med flere års mellemrum.
Jeg begyndte dog for 4-5 år siden at plante en hæk af coca planter. Det er stiklinger sendt fra chile. Så om 50 år kan jeg lave 0,001 g dansk coke :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
seriøst O.O det er satme lang tid....

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det siger mig ikke det store og tager det kun med flere års mellemrum.
Jeg begyndte dog for 4-5 år siden at plante en hæk af coca planter. Det er stiklinger sendt fra chile. Så om 50 år kan jeg lave 0,001 g dansk coke :D

Arh. Burde du ikke kunne uddrive en smule mere end det? :P

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Jeg synes ikke de gror godt under vores himmelstrøg. Nu husker jeg ike hvor mange kg blade der går til, men man må jo også forvente et lavere alkoidindhold herhjemme. Mister også 10-25% til frost årligt. Det er jo ret meget når man kun har 8-10 sølle buske.

For et det ikke skal handle om at dyrke det selv, vil jeg anbefale at lytte til dette radioprogram.
http://arkiv.radio24syv.dk/video/4367797/mortens-aften

Jeg har ikke rørt kokain siden og det samme gælder for min nærmeste vennekreds.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
self er der varieteter som ikke producere særlig meget.
så hvis man kørte dem inde for kunne man egentlig godt gøre det

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Junior medlem

jeg ville rigtig gerne ha et lille telt med nogle små coca buske det kunne jo være for fedt :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det med at du støtter de kriminelle synes jeg er en lidt cheesy undskyldning for ikke at prøve et drug. Som ene person tror jeg virkelig ikke du gør nogen som helst signifikant forskel, ved at købe et gram i ny og næ. Det skal sku nok blive solgt til en anden alligevel. :)

Er dog enig i at levamisol og lignende i coke er fucking klamt, og har også gjort at jeg ikke rigtig er så tændt på det længere.

lol... det har ikke noget med det at gøre som sådan, min dårlige samvitighed er mere vedr colombias natur, og lokalbefolkning som lider stort under kokain productionen og bekæmpningen af det.

hvis man vil prøve at gøre verden til et bedre sted må man starte med at kigge sig selv i spejlet !

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu har jeg ikke set dokumentaren, men kunne man ikke skifte kokain ud med kakao, Ipods etc.? Meget kakao er f.eks. høstet af slaver

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Jeg tror det er en del af DR3s temauge med stoffer.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

lol... det har ikke noget med det at gøre som sådan, min dårlige samvitighed er mere vedr colombias natur, og lokalbefolkning som lider stort under kokain productionen og bekæmpningen af det.

hvis man vil prøve at gøre verden til et bedre sted må man starte med at kigge sig selv i spejlet !

Det kan også være vi taler forbi hinanden så? Er det samvittighedskvaler fordi du aktivt bidrager til de negative aspekter af kokainen, i forhold til hjemlandet? Fordi igen, så tænker jeg bare at du som ene mand ikke har nogen som helst indflydelse på de negative aspekter, ved at købe lidt kokain. Lidt ligesom en enkelt stemme ud af flere millioner til et valg, i sidste ende ikke udgør det store.

Men måske vi også bare har forskellige synspunkter på det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

det er måske rigtigt nok at jeg alene ikke gør nogen speciel forskel, men måske håber man at smitte af på folk lidt, og hvis det sker gør man jo pludselig en forskel.
jeg er personligt nogenlunde ligeglad med om de danske kriminelle får penge i lommerne af det, det er self ikke nogen god ting, men stadig synes jeg man bør tænke mere på de lande det bliver produceret i, det vil jeg simpelthen ikke have at mine penge går til.

det er vel som at sige man ikke vil købe tøj fra H&M fordi deres vare er lavet af indiske børnearbejdere, hvis man stopper med at købe der gør man jo nok ikke nogen forskel medmindre man kan få andre med på ideen og oplyse (hvilket man jo kun kan håbe på) men det er vist mere princippet i at jeg ikke vil betale til sådan noget = støtte det.

igen - lave om på verden ? se sig selv i spejlet først ;)
hvis alle tænke (det sgu ligemeget) er det nok også ligemeget men det må jeg indrømme at jeg synes er en lidt for pessimistisk instilling at have - med sådan en kommer vi jo aldrig videre.

jeg ville rigtig gerne ha et lille telt med nogle små coca buske det kunne jo være for fedt :D

yea nigguh :D

Junior medlem

Lidt off-topic: Er der nogen der kender introsangen i programmet?

På forhånd tak !

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]