Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 08:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Ableton beats
Medlem
Brugeravatar

Jeg har for nyligt færdiggjort 2 nye numre jeg vil dele med jer. :)

Jeg tager absolut INGEN credit for vokalerne jeg har brugt i numrene.

Al credit går til henholdsvis Eric B og Fatboy slim.

Nyt nummer: Torture In Bengal
https://soundcloud.com/nanou-3/torture-in-bengal

https://soundcloud.com/nanou-3/da-fuq

https://soundcloud.com/nanou-3/l-t-n-t-t-split

Senest rettet af Hjørdis 14 maj 2013 22:06, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
rigtigt fedt. beatsne balancere på grænsen til at blive klodsede uden nogensinde at blive det, hvilket fungere skide godt. Fuck hop er også et ret sejt genre navn.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kan godt lide det! Arbejd videre med stilen

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
det er nice nok, ikke lige min stil, men det holder 100%! Jeg kunne dog godt tænke mig at der var lidt mere samling på slutningen af det andet nummer, selvom det giver meget god mening, at fuck-hop skal fucke op til sidst :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
og method man og redman kan man vist også høre i starten af nr 2 (split) right ?
ikke lige min smag må jeg sige, men jeg er stadig interesseret i at høre mere fra dig.

bliv ved ! :D

Medlem
Brugeravatar

l-t-n-t-t-split er rigtigt fedt, omend meget meget sært. Jeg synes at det holder rigtigt godt. Jeg synes dog at det er for kort, og at du efter den anden halvdel af nummeret (eller nok nærmere efter ca 01.45) skulle have smidt beatet på igen og givet den ornligt gas - gerne uden vokal.

da-fuq synes jeg er lidt kedeligt i sammenligning med ovenstående. Når man hører numrene sammen, føles da-fuq som værende enten den skitse der gav dig inspirationen til l-t-n-t-t-split, eller et ikke helt gennemarbejdet arbejdet forsøg på at gentage successen (hvis det var l-t-n-t-t-split du lavede først(?)).

Jeg er generelt iøvrigt meget begejstret!!! Det er ikke mange der kan spasse så meget ud som du gør, og så stadigt få det til at hænge sammen - jeg synes at du hiver den hjem.
Jeg gad godt høre dig lege mere med kontraster - henholdsvis at spasse endnu mere ud, og smide nogle mere rolige og melodiske passager ind.
Harsk Barsel er favoritten indtil videre. Det er som sygt twisted afrobeat på alt for mange stoffer.
Jeg vil helt sikkert lytte videre.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Fuck hvor er det crazy og rodet, men der er sgu lidt geni-streger smedet ind i det alligevel :D Sidder og får total tripper over Harsk Barsel. Elsker hvordan du får bygget det der total kaos-beat op i starten og lige hurtigt slutter det af med nogle klask der lige stiger i volumen, hvorefter du begynder at spytte den mest skumle og mærkværdige melodi-agtige lyd ud i hovedet på lytteren. Fantastisk :D Du har den rigtige ånd og det rette experimenelle gen! Det er ret originalt og der er sgu potentiale i din lyd og din stil ;)

Senest rettet af Nørden 12 maj 2013 13:07, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Citat:
Charles Ingalls skrev: da-fuq synes jeg er lidt kedeligt i sammenligning med ovenstående. Når man hører numrene sammen, føles da-fuq som værende enten den skitse der gav dig inspirationen til l-t-n-t-t-split, eller et ikke helt gennemarbejdet arbejdet forsøg på at gentage successen (hvis det var l-t-n-t-t-split du lavede først(?)).

Jeg lavede L.T.N.T.T Split først, og jeg havde den egentlig ikke i tankerne da jeg begyndte på ''da fuq''. Idéen til ''da fuq'', fik jeg mens jeg ledte efter lyd bidder i ableton til et nyt nummer. ''Putty boy strut'' af flying lotus spillede i winamp imens, og gav mig inspiration til start beatet med de der 'claps'. Putty boy STRUT mindede mig om fat boy slims nummer jeg vidste lå i min acapella mappe. 'Da fuq' er slet ikke så gennemarbejdet og udfyldt med alt muligt som nogen af mine andre numre. Et par af mine venner har forsøgt at punktere min forkærlighed for kaos i musik, og med ''da fuq'' bukkede jeg midlertidigt under.

Citat:
Charles Ingalls skrev: Harsk Barsel er favoritten indtil videre. Det er som sygt twisted afrobeat på alt for mange stoffer.

:lol:

Citat:
Viridis skrev: og method man og redman kan man vist også høre i starten af nr 2 (split) right ?

Filen jeg brugte indeholdte ikke info om andre rappere end Eric B, og jeg ville ikke gætte på hvem de andre var. Hvis du kan bekræfte at det er Method man og redman skal jeg lige have skrevet det i track info.

Tak for kommentarerne!

Medlem
Brugeravatar

Har lyttet lidt mere på din soundcloud her til morgen. Er sgu lidt fan af dig, håber sådan at du øver dig og prøver at trækkke det videre og gøre det større :D Crazy shit :P

Medlem
Brugeravatar

Harsk barsel. OMFG, slap da helt af hvor det er gak :D :D Ved ikke helt hvorfor, men elsker totalt den måde soundcloud automatisk får slået hen fra Harsk Barsel til Dulle, som du også har sammensat helt fantastisk! Hvis det er dig der har lavet alt det der, så er jeg ligeglad hvordan du gør Jonas, du er fucking dygtig, BLIV VED BLIV VED!! Total alien :P Elsker det :D

Medlem
Brugeravatar

Vinter Hi, også helt fantastisk! Det er en fantastisk lyd og stemning der kommer frem. Jeg får totalt lyst til at prøve svampe igen når jeg hører det nummer. Og det er efterhånden ret lang tid siden at jeg har gjordt eller overhovedet tænkt på at gøre det :P Du får virkelig skabt et stort rum og jeg får kuldegysninger og nærmest flashback af at lytte tii det :) Det er blevet helt uhyggeligt genialt og smukt :D Optræder du med noget af det?

Hvis jeg skulle sige noget kritik overhovedet i Vinter Hi, så er det blot at der godt kunne leges med at få proppet endnu flere atmosfæriske lyde ind i baggrunden. Rindende vand, vindpust, hvisken, lidt flere synthpads o.s.v. kunne måske blandes mere ind på en interessant måde et par steder (kan fornemme at der er lidt rindende vand på nogle tidspunkter, men det kunne måske godt være endnu mere) :) Og så er det også som om at man nogengange kan fornemme lidt utilsigtet signal gennemgang fra modulations-signalet i din vocoder effekt, jeg synes jeg kan ane nogle choppet vokal-samples i baggrunden, som ikke passer så godt med resten af lydbilledet, ved ikke om det måske kan tweakes væk eller om man måske kunne fjerne det ved at smide et kopi-signal i modfase?

Insane psychedelia user!

Det er Method-Man og Redman som rapper.

Medlem
Brugeravatar

Tak for de rosende ord, nørden. Der er mange ting som kunne justeres i Vinter Hi. Jeg har bare ikke længere den originale projekt fil da jeg valgte at overskrive den udgivne fil med en rædselsfuld version jeg lavede i en skævert.

Det er noteret ragamuffin.

Og nu til noget helt andet.. Her er et nummer jeg har skabt i løbet af de sidste par dage. Det hænger ikke meget sammen med de numre jeg har linket til i toppen, og det er jeg egentlig ret glad for.

https://soundcloud.com/nanou-3/torture-in-bengal

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
^Yes! det er fedt! Den mørke stemning passer meget bedre til de smadrede beats IMO!

Medlem
Brugeravatar

Citat:
Nørden skrev: Optræder du med noget af det?

Jeg har været ude en enkelt gang med noget af mit Fruity musik, ellers nej. Men jeg vil gerne så snart jeg har nok materiale jeg mener er lydmæssigt i orden. Jeg har ikke lyst til at spille mine gamle fruity loops numre live, og da de stadig udgør hovedparten af mit output vil jeg vente indtil jeg har et helt set der kan spilles uden det er nødvendigt at trække på gamle numre, som tydeligvis bærer præg af at de er dårligere produceret, og lavet i andre programmer der ikke når Ableton til sokkeholderne.

Medlem
Brugeravatar

Okok, du må endelig smide en tråd herinde eller noget hvis du en dag skal ud og spille :) Dit nye nummer er også fedt, du har sgu en rigtig god lyd synes jeg :) Jeg har selv rodet lidt med lyd i min fritid i nogle år, men er langt fra tilfreds med det jeg får lavet. Jeg begyndt at tænke at det kunne være supernice med et højskole-ophold hvor det i 4-5 måneder udelukkende skulle handle om at udvikle mig indenfor elektronisk musik... Har du været på nogle kurser i noget lydproduktion?

Medlem
Brugeravatar

Jeg har aldrig været på et kursus i lydproduktion. Hvis priserne ikke var så høje havde jeg muligvis gjort det. Jeg har lært at producere ved at prøve mig frem, og ved at benytte forskellige indgangsvinkler/grundplaner, for at finde ud af hvad der virker til hvad. ''The Mixing Engineers Handbook'' har også hjulpet mig godt på vej.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted i det midtjyske
Okok, du må endelig smide en tråd herinde eller noget hvis du en dag skal ud og spille :) Dit nye nummer er også fedt, du har sgu en rigtig god lyd synes jeg :) Jeg har selv rodet lidt med lyd i min fritid i nogle år, men er langt fra tilfreds med det jeg får lavet. Jeg begyndt at tænke at det kunne være supernice med et højskole-ophold hvor det i 4-5 måneder udelukkende skulle handle om at udvikle mig indenfor elektronisk musik... Har du været på nogle kurser i noget lydproduktion?

Du kan tage på Engelsholm Slot Højskole. De har en linje der udelukkende drejer sig om elektronisk musik. Det koster små 25k for 4 mdr. Starter der selv til August, og ser frem til at lære en masse og specielt som du også nævner, at udvikle mig indenfor den elektroniske verden.

Programmet for efteråret:

http://www.engelsholm.dk/lange-kurser-f ... isk-musik/

Medlem
Brugeravatar

Fergielicious pop sang:

https://soundcloud.com/nanou-3/pop-sang

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]