Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 maj 2025 11:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Har lige lavet en soundcloud-profil for nylig og ville lige dele den herinde. Jeg har kun smidt et enkelt kort nummer op indtil videre, men regner med at der kommer mere op i løbet af sommeren, når jeg får mere tid på hænderne. Nummeret er bare lidt lyde og sådan jeg har lavet og leget rundt med i reason. Jeg har forsøgt at skabe lidt orden, opbygning og udvikling i det. Skriv endelig hvad i synes, både godt og skidt :) Kunne jo være der var noget konstruktiv kritik der kunne bruges ;)

Hér

Senest rettet af Nørden 08 dec 2014 00:58, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere over the rainbow...
Det lyder lækkert! Helt klart et track man kunne nyde på en søndag med tømmermænd.

Har ikke rigtigt noget kritik. Jeg vil sige at man kan kalde dette nummer for "minimal" elektronisk musik. Dog ville jeg elske at høre dette nummer hvis der kunne komme et blidt drop efterfulgt af en "dyb" Kick'N'Bass:)

Jeg går også selv og producere en smule musik i min fritid, altsammen i FL Studio 10:)

-https://soundcloud.com/mark661

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
det er sgu fedt nok, kunne godt klare at blive til et 8 minutter langt nummer, elsker stemningen :) Triplet offbeat hi-hatten får det måske til at snuble lige rigeligt, men den er jo ikke ude af time, så det er jo nok en smagssag...

Edit: Nu fik jeg lige lyttet det igennem på monitors også, den der subbass du har gang i til sidst i nummeret, den er ALT for svedig, please lav nummeret færdigt! :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvilket program producerer du med?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Hvilket program producerer du med?

Citat:
...jeg har lavet og leget rundt med i reason.

Jeg tror han bruger reason ;)

Junior medlem

Lækkert. Jeg elsker den crispy lyd i starten og ville ønske den fulgte resten af nummeret, men det virker som om din stortromme ligesom "clipper" lidt af den crispyness.. Ved ikke om det er forståeligt. Hvis du ville arbejde dig op fra minimal house genren mangler du sådan set bare en lead synth af en slags evt. vocal hvis du er til den slags.

Medlem
Brugeravatar

Mange tak for kommentarene, jeg er glad for at i kan lide det. Det giver lidt mere blod på tanden :D

Lækkert. Jeg elsker den crispy lyd i starten og ville ønske den fulgte resten af nummeret, men det virker som om din stortromme ligesom "clipper" lidt af den crispyness.. Ved ikke om det er forståeligt.

Hmm, måske... Altså der er en lyd du godt kan lide, men som du synes bliver lidt overdøvet af stortrommen, er det sådan det skal forstås? Vil prøve at tænke lidt over det næste gang jeg åbner projektet og se om det måske kan ordnes ved at skrue lidt på de forskellige lydes volumen. Men hvilken lyd er det specifikt du tænker på, er det en af de lyde der bliver sneget ind i delay-effekten i starten?

Medlem
Brugeravatar

Edit - Hov, kom til at dobbel-poste. Så sletter lige her ;)

Medlem
Brugeravatar

Det lyder lækkert! Helt klart et track man kunne nyde på en søndag med tømmermænd.

Har ikke rigtigt noget kritik. Jeg vil sige at man kan kalde dette nummer for "minimal" elektronisk musik. Dog ville jeg elske at høre dette nummer hvis der kunne komme et blidt drop efterfulgt af en "dyb" Kick'N'Bass:)

Kan godt følge dig og det er også min plan at der skal introduceres en form for drop. Jeg synes bare det er lidt svært at finde på hvad jeg kan forsøge at gøre, så de sidste mange gange jeg har haft åbnet projektet har jeg bare siddet og drejet på knapper og forsøgt at få lydende til at ligge sig lidt bedre i mixet.

Sidder og lytter lidt på din soundcloud, det har du sgu da ret godt styr på :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]