Jeg synes at have læst i en tidligere tråd om samme emne, at man kunne bore et par små huller en 5-6 cm over bunden af kassen/terrariet, hvor kuldioxiden kunne slippe ud, og så et hul lidt længere oppe hvor man fører en slange fra en luftpumpe til akvarium igennem. Så sætter man en af de der sten på, som man kan købe til at lave luftbobler i vandet i et akvarium. Den sten skulle tage skidtet og overtrykket ville gøre så der ikke kom støv ind og kuldioxiden blev presset ud. Man kan få billige pumper som ikke larmer alverden online eller i en akvarieforretning.
Det var én mulighed. Den anden mulighed er det som den føromtalte trådstarter endte med at gøre.
Han endte med at åbne bedrolleren/terrariet og vifte gassen ud med hånden. Dog stadig med huller boret i bunden.
Ang. fugtighed har jeg set en gammel video hvor de siger at man kan lægge en god bund af perlite og så hælde noget vand derned. Det skulle suge vandet op og afgive fugten stille og roligt. Jeg har også set billeder hvor folk har et glas vand til at stå i hjørnet som også hjælper med at bevare den høje fugtighed. Men under alle omstændigheder bør der sprøjtes vand derind ofte. Dagligt. Svampe består af 90% vand.
Jeg ved ikke om det er nødvendigt med en varmeplade under terrariet, men det kunne jeg ikke forestille mig. Den skal i hvert fald ikke stilles direkte under kagerne, hvis det er. Og stil kagerne på noget sølvpapir der er foldet et par lag.
Hvis du har en growbox/growkit på vej, så ignorer ovenstående tekst.

Edit: Kan se du har glasterrarium. Måske du skulle overveje at købe en plastikboks? De koster 150,-.