Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 10:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej
Jeg er meget imod antidepressiv medicin samt beroligende men vil derfor prøve Cannabis. Jeg lider af ovenstående og har i 10 måneder haft vejrtrækningsbesvær dvs. jeg hiver efter vejret og fejler intet fysisk siger lægen ihvertfald. En jeg har fået kontakt med vil tage med på Christiania og skaffe noget SKUNK til mig som jeg skal varme i mælk. Jeg er mega nervøs da jeg ikke har prøvet det før og er lige idag blevet advaret af en ven som ikke er for Cannabis. Jeg håber på et råd herindefra.
Vh
Smukkvinde

Junior medlem

Jeg håber nogen vil kommentere og ikke kun lure...

Medlem

Jeg har selv erfaringer med at indtage små mængder pot i forbindelse med yoga og afspændingsøvelser, for at løsne spændinger og stres i kroppen.
Jeg ved virkelig ikke om det vil være nogen god ide for dig mht. til angst, da cannabis og især skunk (som kan være meget meget stærkt) kan fremprovokere og forstærke angst-følelsen.

Har du prøvet meditation og yoga? Det er et fremragende redskab mod stres, spændinger og angst. (hvis du er interesseret , kan du finde info om yoga & meditation undervisning her http://www.yoga.dk/ )

Medlem

Jeg ved ikke helt, om jeg ville medicinere mod angst på den måde. I første omgang, ville jeg kigge på, hvad der forårsager angsten, og så arbejde med det. Det bedste ville klart være, at du fandt dig en god psykolog, du kunne snakke med.

Det kan ikke skade at prøve cannabis, men jeg må virkelig anbefale, at du så finder dig noget pot, fremfor skunk. Skunk har tit et meget højt indhold af THC i forhold til CBD (det angst/stressdæmpende stof i cannabis), og er derfor ikke særlig godt egnet til folk, der lider af angst. Tværtimod, kan det godt give lidt midlertidig angst/panik hos nogen, specielt hvis de i forvejen er nervøse, som du jo siger, du er. Min erfaring er, at dansk pot fra Christiania tit er meget modsat, og virker beroligende/angstdæmpende. Samtidig er det noget af det mildeste, du kan få fat i, og det er svært, at få en dårlig oplevelse. Alternativt kunne du prøve en lille dosis hash. Men jeg holder altså på, at der er bedre, mere holdbare metoder til at få din psyke "på rette vej" igen. Konfronter de problemer, du går og tumler med! Held og lykke

Junior medlem

Jeg har spændinger og krampe i halsen, brystet, maven osv hele dagen lang og er nødt til at have et eller andet for at slappe af ellers er jeg nødt til at ty til beroligende gennem lægen for holder ikke til det. Det trykker jo på vejrtrækningen og ja har prøvet yoga og meditation og noget terapi og det ik nok. Jeg skal have en lille dosis har jeg fået af vide. Ham som har rådet mig siger at han har en veninde som har angst og hun får en smule i mælk med honning men det meget lidt.

Junior medlem

Det skal jo være en lille hjælp så jeg kan holde ud og være oppe. Har fået af vide at det stærke bliver kogt fra når man koger det i mælk og skal have meget lidt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Jeg synes ikke det giver mening at indetage cannabis (skunk fra staden) imod angst da du ikke aner noget om de kemiske forhold netop de planter har, ikke alle slags skunk/cannabis har en angst dæmpende virkning (tværtigmod) og får at det skal have det- skal den der har dyrket det have styr på CBD (os.v) indeholdet i planterne kontra THC.

nogle sorter er angst dæmpende og bruges bla i usa og cannada og andre steder imod angst (som jack herer f.eks) men det kommer vel igen and på hvem der har dyrket planten, om den er høstet på det rette tidspungt, forhold, os.v

Medlem

Lad vaere med at indtage cannabis naar du lider af angst. Det vil hoejest sandsynligt forvaerre din angst, og ikke berolige dig.

Hvis du endelig vil tage et eller andet imod din angst, som ikke er benzo'er, er der et vaeld af urter og planter som har en angstdaempende effekt. F.eks. St. John's Wort/5-HTP, det har hjulpet mig en del i stressede perioder.

Junior medlem
Brugeravatar

Har selv været selv medicinerenede på cannabis i mange år for depression og det kan hjælpe på problemet her og nu.

Men der er desværre følge virkninger ved det, da det er et rusmiddel og kan være svær at slippe igen. Jeg vil anbefale dig som andre også skriver at finde ud af hvad der foresager problemet. Jeg kan anbefale at du læser det her link, som har hjulpet andre:

viewtopic.php?f=18&t=6850&hilit=Den+Udefinerbare+angst

De bedste tanker herfra :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
hvis du vil indtage cannabis MOD angst ville jeg foreslå hash, frem for skunk, da der er højere CBD indhold i hash, hvilket er et antipsykotisk stof.
man bliver også mere bøvet, træt, umotiveret eller hvad du vil kalde det af hash, men du skal lige tage med i dine beregninger at det ikke er unormalt at få paranoia og dets lignende af cannabis. især fra skunk.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

hash burde jo virke som planten det kom fra, man ved kort sagt ikke hvad man indetager helt præcist når man ryger hash, ikke ment som at man gør det når man ryger skunk medmindre man dyrker det selv eller kender en, og ikke engang der kan man vide sig helt sikker.

jeg ville personligt mene at selvmedicinering med cannabis imod angst uden proffesionelles hjælp er en dårlig ide da du ender med at forværre dit problem.

Medlem
Brugeravatar

Tror det er bedre hvis du køber en mørk indica hash frem for skunk :)

Junior medlem

Men har fået af vide at det jo skal koge i 60-90 min så meget af thcen ryger væk og skal kun have lidt. Er virkelig totalt anspændt jeg har prøvet Perikon og vil helst ikke spise den medicin lægen giver.ham som vil hjælpe mig har 10 års erfaring og har hjulpet nogle stykker.

Junior medlem

Man blir også afhængig af lægens piller.

Junior medlem

Jeg får jo hjælp fra en som bla gir sine forældre det i mælk pga gigt bla men kender ham ikke.

Junior medlem

Jeg vil tage så lidt som muligt men er desperat mht at sove og slappe af og nægter og indtage beroligende piller. Har prøvet snart alt og spændingerne har stadig fast. Er der virkelig ingen som vil anbefale det ?

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Det er ikke til at vide, nøjagtig hvordan du kommer til at reagere. Og desværre har vi jo på grund af forbudspolitikken, ikke rigtig mulighed for at vide noget særligt om styrken og det kemiske indhold af det cannabis, der kan købes på det sorte marked. Nuvel... du lyder som om at du allerede har besluttet dig for at forsøge dig med et cannabisopkog i mælk. Jeg håber at din kontakt kan hjælpe dig godt på vej, og at det vil hjælpe på din tilstand. De gode og velmenende råd i tråden her kan opsummeres:

- Start meget mildt ud. Cannabis er ganske potent, når det indtages oralt. Prøv at være opmærksom på hvor meget, du putter i dit opkog. Hvis det fx. er 1/8 gram, så mærk efter hvordan du synes det virker og øg/sænk dosen i små intervaller.
- Cannabis kan virke angstfremkaldende hos nogle mennesker. Sørg for at have folk omkring dig, de første gange du prøver det af. Hvis du oplever, at din angst forværres, kan du forsøge med en mindre dose næste gang. Eller selvfølgelig helt droppe eksperimentet.
- Hvis du mod forventning skulle stærk forværring af din angst, der ikke aftager, så kontakt omgående din læge eller anden medicinsk kontaktperson, og fortæl ærligt om dit dit eksperiment. I den forbindelse, vil jeg igen kraftigt anbefale, at du de første gange ikke er alene med eksperimentet.

Held og lykke med det hele. Jeg håber, du får det bedre.

Medlem
Brugeravatar

hvis du hopper ud på cannabis for at sænke stress, så må jeg også anbefale at du finder noget med lavt thc indhold i forhold til cbd. pusherne derude plejer at kende deres forskellige sorter rimelig fint, så hvis du forklarer dem situationen og beder om en indica er det nok godt. en anden ting: der er som regel et højere indhold af cbd i hash, da hash primært er lavet af indica sorter, men jeg ville anbefale at du skaffer noget dansk pot som også blev nævnt tidligere og forsøger med det. Bladene på selve planten (som der jo er en del af i pot) indeholder overraskende meget cbd, det sidder ikke kun i blomsterne (som er det man får når man køber skunk). Desuden, hvis du vil helt derud af, så prøv at smæk dit pot i ovnen først og tænd den på 160°C - thc fordamper ved ca. 157°C, og cbd først ved omkring 180. Så kan du i hvert fald være sikker på at der er et højere indhold af cbd end thc :)

men ja, som de andre også nævner, så er det ikke en sikker vej at gå, og det ville helt klart være bedst med noget professionel hjælp i form af f.eks. en psykolog.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

pusherne kender ikke til deres sager nej... hvor får du det fra ? selv navnene på diverse sorter er ikke til at regne med, deres pris skildte der indikere kvalitet (90er, 120er) er også af og til helt hen i vejret, de får jo ikke CBD indholdet at vide af dem de køber det af, det er ikke engang sikkert at den der har dyrket det aner det, og igen man kan ikke gå ud fra at der er (så og så meget CBD) fordi planten du ryger er af en bestemt sort.

det kommer an på forholdende planten har haft, og høsttidspunktet.

derfor vil det være ret usikkert at pleje sine problemer med cannabis medmindre man selv dyrker det og sætter sig (((rigtig))) godt ind i tingende, som sagt ender du med at forværre din angst (jeg taler af erfaring.)
og det er ikke ikke fordi jeg siger du skal tage lægernes lort, men prøv evt med motion og sund kost ? til søvnen kan phenergan købes som er helt admindelige køresyge og allergi piller der har den effekt man også bliver godt træt oven i hatten og derfor kan sove, ikke noget man skal gøre mange nætter i træk man kan bruges som en nødløsning og jeg vil mene (hæng mig ikke op på det) at det skulle have færre bivirkninger end cannabis.

Medlem
Brugeravatar

lige hurtigt: nu er det jo sådan at pusherne selv ryger i meget store mængder, og også det de selv sælger... så jo, de kan godt forklare dig hvordan man får det af det man køber. men ja, det er usikkert, og ja, man skal da selvfølgelig forholde sig kritisk som med alt andet

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]