Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2025 10:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg er helt ny herinde, så tilgiv mig min uvidenhed og hvis indlægget her er placeret det forkerte sted :-) jeg er en kvinde sidste i 20'erne som ikke rigtig har erfaring med stoffer som sådan. Har prøvet at ryge/indtage hash et par gange og har en kæreste som ryger det, men det er sådan ca dét. Dog har jeg fået medicin i en årrække - blandt andet 'lykkepiller' og nu og da noget til at sove på (alopam). Jeg har kæmpet meget med psykiske problemer tidligere i mit liv, men er nu afklaret inden for behandling. Har dog stadig nogle diagnoser og får som sagt medicin for det. Mit problem er, at når jeg får det skidt psykisk, giver det udslag i fysiske smerter, især omkring maven. Grundet mavesår må jeg ikke få gigtpræparater, og har i stedet fået udskrevet præparatet Kodipar. Efterhånden har jeg jo så mærket at det også gør noget rart for min psyke, og jeg har taget flere og flere piller på det sidste. Dog udskriver min læge dem jo ikke ubegrænset, så i sidste uge var glasset jo pludselig tomt. Her havde jeg nok taget ca 90 piller på lidt over 14 dage. Herefter har jeg oplevet rigtig meget angst. Det har jeg tidligere lidt af, nem kun i forhold til konkrete ting som fx sygdom, dårlig samvittighed eller den slags. Denne gang har jeg ikke kunnet sætte en finger på hvorfor jeg har været angst - uro i kroppen, hjertebanken, ondt i maven, skidt psykisk etc. Kan jeg have abstinenser? Jeg har været hos lægen for at få noget beroligende og noget til maven så den kan falde til ro. Jeg er som sagt meget grøn indenfor områder som dette, så hører meget gerne jeres råd og erfaringer omkring kodein/Kodipar, misbrug heraf osv.
På forhånd tak! :-)

Dedikeret medlem

det du beskriver passer ok med abstinens-symptomer.. jeg startede ligesom dig, med at guffe lidt flere end nødvendigt, og endte i konkret misbrug.. er heldigvis i behandling nu.. men stop før det er for sent.. forkœl dig selv med noget fornuftigt istedet ;-)
mvh STWOD

Junior medlem

Tusind tak for dit svar :-) jeg har helt sikkert også haft det skidt med at tage så mange af de piller og tænkt det var dumt. Vil meget gerne ud af det, så vil prøve at trappe ned. Jeg ringer til min læge og får lidt hjælp med det :-) hold fast hvor har jeg været forvirret over hvad søren jeg var så angst og urolig over :-P

Dedikeret medlem

det er ligesom med sovepiller: umiddelbart kan de godt hjœlpe en til at få sovet, men den oprindelige/reelle problemstilling forbliver uløst.. og efter noget tid kan man ikk falde i søvn selvom man tager pillerne! for problemet gemmer sig jo stadigt under gulvtæppet.. så er det at man bør tage hånd om sit liv og velvœre! (som du gør!) hvis man derimod trapper sit "forbrug" op med alkohol og flere piller, så vokser monsteret under tæppet sig stille men sikkert grimmere og størrere..
alt god vind herfra

Medlem

Nej du faar ikke abstinenser paa kun 14 dage. Har selv vaeret i et "misbrug" paa cirka. 21-22 dages uafbrudt brug, og det eneste jeg fik var lidt depression og soevnbesvaer i ca. 2 dage. Jeg tog ca. 300 mg om dagen.

EDIT: Det du skal vaere mere bekymret over, er de ca. 45 gram paracetamol du har indtaget paa 14 dage.. Det er en VOLDSOM maengde, og du tager ALT for meget.

Det er desuden dybt uansvarligt naar du samtidig har mavesaar. Det er dumt at misbruge sin medicin, men hvis du endelig skal goere det, saa soerg for at du ikke smadrer din lever med ASA/Paracetamol:

http://www.wikihow.com/Perform-Cold-Water-Extraction

Junior medlem

Jeg har ikke kun taget dem over de 14 dage - men bygget et slags misbrug op over et års tid, hvor jeg har taget dem næsten hver uge. Jeg er udmærket klar over at det er rigtig skidt for min mave - og for mange andre ting. Desværre er det jo sådan med misbrug, at man af og til lukker øjnene for konsekvenserne, og når derud hvor man ikke rigtig kan bunde. Men tak for dit input :-)

Junior medlem

det er ligesom med sovepiller: umiddelbart kan de godt hjœlpe en til at få sovet, men den oprindelige/reelle problemstilling forbliver uløst.. og efter noget tid kan man ikk falde i søvn selvom man tager pillerne! for problemet gemmer sig jo stadigt under gulvtæppet.. så er det at man bør tage hånd om sit liv og velvœre! (som du gør!) hvis man derimod trapper sit "forbrug" op med alkohol og flere piller, så vokser monsteret under tæppet sig stille men sikkert grimmere og størrere..
alt god vind herfra

Tak for de gode ord og dine råd :-) rigtig dejligt når nogen gider hjælpe selvom man har dummet sig lidt ;-) jeg er stadig ret angst påvirket, og hører gerne fra andre der er kommet igennem til den anden side, ovenpå sådan en periode :-)

Medlem
Brugeravatar

Nej du faar ikke abstinenser paa kun 14 dage. Har selv vaeret i et "misbrug" paa cirka. 21-22 dages uafbrudt brug, og det eneste jeg fik var lidt depression og soevnbesvaer i ca. 2 dage. Jeg tog ca. 300 mg om dagen.

EDIT: Det du skal vaere mere bekymret over, er de ca. 45 gram paracetamol du har indtaget paa 14 dage.. Det er en VOLDSOM maengde, og du tager ALT for meget.

Det er desuden dybt uansvarligt naar du samtidig har mavesaar. Det er dumt at misbruge sin medicin, men hvis du endelig skal goere det, saa soerg for at du ikke smadrer din lever med ASA/Paracetamol:

Det var da noget lort at lukke ud. Man kan sagtens få milde til moderate abstinens symptomer ved 14 dages dagligt brug af opiater...

"This topic brings me to that worst outcrop of herd life, the military system, which I abhor... This plague-spot of civilization ought to be abolished with all possible speed. Heroism on command, senseless violence, and all the loathsome nonsense that goes by the name of patriotism -- how passionately I hate them! -

Albert Einstein

Medlem

Det var da noget lort at lukke ud. Man kan sagtens få milde til moderate abstinens symptomer ved 14 dages dagligt brug af opiater...

Ikke i de doser.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Jo man kan, mennesker er forskellige.
Ikke alle er ligesom dig.

Dedikeret medlem

prœcis^
Jeg startede på en lignende måde, og "fandt" så nogle stærkere piller til at fortsætte mit misbrug på, da dololerne ikk virkede mere.. som du skriver: med lukkede øjne; jeg erkendte ikke jeg var misbruger/fucked de første mange måneder.. så et stort skulderklap til dig for at indse problemet og tage kampen op!! respekt herfra!
hvordan har du det ellers mht søvn, humør, overskud osv?
mvh STWOD

Junior medlem

prœcis^
Jeg startede på en lignende måde, og "fandt" så nogle stærkere piller til at fortsætte mit misbrug på, da dololerne ikk virkede mere.. som du skriver: med lukkede øjne; jeg erkendte ikke jeg var misbruger/fucked de første mange måneder.. så et stort skulderklap til dig for at indse problemet og tage kampen op!! respekt herfra!
hvordan har du det ellers mht søvn, humør, overskud osv?
mvh STWOD

Tusind tak for din besked - den slags varmer virkelig :-) Jeg er lige startet i praktik og har en hel masse at tænke på, så jeg er endnu ikke gået igang med nedtrapning. Lige nu er jeg nået så langt som at jeg har indviet min kæreste, en veninde og min mor i det, for at få noget støtte. Herfra vil jeg så enten snakke med min læge eller et misbrugscenter her i byen; det bliver jo nok sidstnævnte, for at få en ordentlig nedtrapningsplan, så jeg undgår for meget angst. Lige nu har jeg det så OK fordi jeg stadig får lidt piller, men jeg prøver at drosle ned på det så godt jeg nu kan selv, uden at tage en kold tyrker. Er du kommet ud af dit eller hvordan?

Dedikeret medlem

det lyder rigtigt godt.. pt er jeg på suboxone igennem MC.. be om at blive afvendt en 3-5 dage på substitut hvis du føler du ikk kan klare den uden medicin.. men pas på med subben, for den kan vœre svœr at smide igen.. knus herfra

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Jeg håber at det går bedre for dig nu og gerne at du har fået lagt en plan for nedtrapning. Jeg synes uden tvivl at dine symptomer lyder som abstinenser fra kodeinen, da jeg selv oplevede pludselig angst og ikke var så mentalt stærk da jeg stoppede misbrug af opiater.
Jeg tror sagtens at du kan trappe ned på kodein og så tage en kold tyrker derfra når du er på meget lav dose, men ellers vil du nok også få tilbudt Suboxone af et misbrugscenter. Det kan bare (som stopthewarondrugs også skrev) være rigtig svært at stoppe igen, så kan du klare dig uden vil jeg anbefale det.

Junior medlem

Hej alle sammen.
Det er nu et par måneder siden jeg skrev om afvænning etc.
Jeg kontaktede min læge, og havde flere samtaler hvor jeg var helt ærlig, og vi forsøgte at trappe min dosis ned, ved at jeg skulle love, at et glas med 30 piller skulle holde så og så længe.
Den gik desværre ikke; flere gange røg jeg selvfølgelig i, og begyndte endda også at øge mit tramadol indtag.
I sidste uge fik jeg bare nok, og blev så ked af det. Jeg fandt nummeret på mit lokale misbrugs/behandlingscenter - og i går torsdag var jeg til første samtale hos en læge dernede. Urinprøve og alting; det var vildt, men alle var søde, og tog mig frem for alt alvorligt.
Jeg er blevet sat på buprenorphin, og har ikke fået opiater i ca halvandet døgn. Jeg skal til samtaler flere dage ugentligt, og efterhånden trappe ned - lige nu er planen bare at holde mig abstinensfri. Herefter nedtrapning, samtaler osv. Har svært ved at sove, Mine ben føles mærkelige og Jeg sveder som en hest, men har 7-9-13 endnu ikke oplevet angst, så Jeg er ved godt mod og meget glad for min beslutning.
Tak for jeres indlæg og gode råd :-) flere modtages gerne, og jeg skal nok opdatere løbende.

Medlem

Hej :-)

Hvordan går det med dig nu? Er virkelig glad for at du prøver at stoppe. Selv tog jeg for to år siden en tramadol kold tyrker efter 5-7 års misbrug, hvor jeg det sidste år spiste ca 24 tramadol om dagen. At jeg stoppede, var den bedste gave, jeg kunne give mig selv. Havde glemt hvor dejligt livet er, når alting ikke handler om piller. Glæd dig !!!

Knus fra mig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]