Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 12:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: hasselager
hej

jeg har siden vinter brugt ketamin nogen g om måneden.. og i vinter havde jeg en slem angst og depri med selvmords tanker..

men min brug af keta syns jeg selv har lufte mig ud af det, og har virkelig hjulpe .

nu følger jeg så meget med i diskutionen på nettet omkring det og det er jo faktisk meget lovnen..

så mit spørgsmål er om folk selv har erfaring med det, og ved om der er mulighed for og få det mod det nu i danmark eller om det kommer.

jeg har os læst at det skule havde en positive virkening på opiater når man har tag de længer og får de pga cronisk behov...

har så et exter spørgsmål.

kan ketamin foroversage tinitus? efter jeg begynd på det har jeg opleve en slem men endelig ikke ubehagelig tinitus, men nogen gange er det virkelig hørt, det sidder i den ene siden af hoved, og skal siges jeg os har en fed knude der, tror ikke det har nogen samhæng men vil lige få så meget med så muligt, og jeg har ikke lide af tinitus før, har dog prøve det på mange kodimagnyl..

nogen der har nogen de skal spøtte ind med :)

vh morten( trold

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Jeg synes helt ærligt at hvis du kan sidde og læse om hvordan det kan virke på depression osv, så synes jeg liiiige du skal læse op på bivirkninger af at bruge flere gram keta om dagen, det jo fuldstændig hul i hovedet. Sniffer du det, eller skyder det?
Men ja, ketamin kan bruges som behandling mod depression - dog ikke på den måde som du gør det, overhovedet - selvom du nok mener det har hjulet dig, er du vel afhængig af keta nu, så hvad er bedst ?? (ved ikke hvor afhængigheds skabende ketamin er, og kan heller ikke søge lige nu. )
Og nej, svjv. kan du ikke blive behandlet med ketamin mod depression i dk, eller andre lande - der har været enkle studier på det (igen, kan ikke søge) men der findes ikke noget reel behandlingsform.

Medlem

Bare lige et lille obs. Flux, han skrev han tog et par gram om MÅNEDEN ikke om dagen :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
Jeg har aldrig hørt eller læst om tinnitus forårsaget af ketamin. Har du udsat dig selv for høje lyde for nylig? Det kan godt give en ringe-tone for øret i et stykke tid efter.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Arrrg, så giver det hele mere mening. Det gik lige lidt for hurtig der, min fejl. Se bort fra mine nedladende kommentar om dit forbrug, det er dog set før at folk har taget store mægnder keta hverdag, derfor jeg ikke tænkte videre over det :) Men synes nu stadig du skal søge lidt på keta, dens virkning, og bivirkninger ved forbrug/større forbrug.

Fortsat god dag.

Medlem

Jeg synes helt ærligt at hvis du kan sidde og læse om hvordan det kan virke på depression osv, så synes jeg liiiige du skal læse op på bivirkninger af at bruge flere gram keta om dagen, det jo fuldstændig hul i hovedet. Sniffer du det, eller skyder det?
Men ja, ketamin kan bruges som behandling mod depression - dog ikke på den måde som du gør det, overhovedet - selvom du nok mener det har hjulet dig, er du vel afhængig af keta nu, så hvad er bedst ?? (ved ikke hvor afhængigheds skabende ketamin er, og kan heller ikke søge lige nu. )
Og nej, svjv. kan du ikke blive behandlet med ketamin mod depression i dk, eller andre lande - der har været enkle studier på det (igen, kan ikke søge) men der findes ikke noget reel behandlingsform.

jeg skriver om måneden. tager måske 1-2g på en månede

Medlem

nej jeg har jo os læst om at det faktisk skulle virke den ande vej med keta.. så forstår det ikke. nogen gange når jeg har tage det er det lige som der bliver skruet op for det ene øre og jeg bor et meget stille sted og har ikke opleve høje toner mere end den næsten siden jeg gik til hård techno som 16-20år og er 33år i dag så forstå det ikke...

Medlem

har tænkt mig og snakke med ham her, det er vist ham der kører de danske studier omkring de i danmark.. http://www.au.dk/om/nyheder/2007/060807/
og kunne godt tænke mig og bedrage på det område virkelig det første jeg har funde i min mange år som har vægge min interesse på ande end trip område...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
Har selv erfaringer med at opleve klarhed under keta trips på høje doser. Det har klart være noget jeg har kunne mærke meget positivt dagene efter, som om jeg lige fik "styr" på en masse rod i hovedet. Tror der skal være tale om få store trips hvis det skal have en antidepresiv effekt. Til gengæld mister man fuldstændig den klarheds effekt ved hyppigt forbrug, det er i hvert fald min erfaring.

Medlem

ja men det er jo så vis jeg kan læse til tænkt de personer der er tæt på og ende deres liv, så vil en kortvarig lendring være guld vær i den tid kan ende hjælp jo muligvis nå og tag efekt.

jeg kan ikke rigtig mærke hvad det præsist har gjord for mig, men helt klart har det hulpe mig ud af det.. men det er stadigvæk et stof jeg læser meget om og vil vide mere om... for og blive klog på det.. for må indrømme det har nogen gode muligheder det stof, men det der jo mange der har vis man kan nøjes med og bruge dem og ikke misbruge dem :)

overvejre min første ketatur på im altså i musklen...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Er fuldstændig enig med dig kvart, jeg føler at jeg efter en tur i k-hole får ''genstartet'' min hjerne på ny, så jeg er frisk og klar i hovedet.. ved ikke hvordan jeg ellers skal forklare det :D

Det kan desuden anbefales at lave vejrtræknings øvelser, sådan at du trækker vejret dybere, men samtidig roligere og roligere inden og imens du er i hullet, det kan virkeligt tage dig dybt ned i sindet

- Abraham Lincoln

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Jeg lider selv af vinterdepressioner, så jeg kender det. Har ikke selv prøvet med ketamin, men jeg tænker at dit løft i humør måske også kunne have noget at gøre med mængden af sollys du får. Det bliver jo trods alt lysere og lysere og det har en god effekt på din serotoninproduktion.

Jeg vil hvert fald anbefale mere sollys, motion, masser af grønt og frugt og god nattesøvn. Det plejer at være den bedste måde at komme oven på igen efter en langsom og mørk vinter.

Medlem

Xun jeg kender alt til det med at sollyset løfter humør og har kunne mærke en forskel og det positive starte før det begynde og blive lyser,
har lige skrive til den danske proffeser der har med de stuedier og gøre og spurgte om man kunne snakke med ham..

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Måske har I "bare" brug for nogle andre tarmbakterier :D

http://videnskab.dk/kort-nyt/tarmbakter ... din-hjerne

Citat:
Ifølge et nyt studie udgivet i tidsskriftet Trends in Neurosciences kan bakterier i tarmene aktivere nervebaner i centralnervesystemet.

Mange af de bakterier, som vi har i tarmen, er nogen der flytter ind meget tidligt i vores liv, og derfor er de med til at forme, hvordan vores kroppe reagerer på stress allerede fra starten. Derfor tror forskerne også, at en forståelse for disse bakterier kan hjælpe med at opklare baggrunden for sygdomme som angst og depression.

Medlem

håber godt jeg må vise den her.. men kan der vil ikke ske noget ved.. har som sagt skrive til ham fik det her svar til og starte med..

Tak for din mail
Vi er ved at lave et forskningsprojekt om ketaminbehandling af svær depression, men det er ikke klar til at starte før om et års tid.
Venlig hilsen

Poul Videbech
Professor, overlæge, dr.med.
Afdeling for Affektive sygdomme, Q
Århus Universitetshospital, Risskov
Skovagervej 2
8240 Risskov

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]