Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 09 aug 2025 10:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej gutter! Jeg vil gå lige til sagen; Jeg er 15 år, og mine venner er alle sammen 1-2 år ældre end jeg er. Vi er så småt begyndt at ryge en smule hash i weekenderne, cirka hver 2. uge.. Jeg syntes det er pisse hyggeligt, men jeg har det med at få de sygeste "bad-trips" dagene efter.. Er det normalt? Også lige et sidste spørgsmål: Hvor meget skade gør lidt hash i weekenderne, med det forbrug, og den alder jeg har? Jeg kan ikke mærke nogen bivirkninger, og har det egentligt ganske strålende, hvis man kigger kigger bort fra døgnet efter. Håber der er nogen der vil hjælpe!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Cannabis bør ikke give tømmermænd eller give en følelse af depression dagene efter, så det undrer mig du oplever disse. Som 15-årig ville jeg skære forbruget en smule ned, jeg røg også selv cannabis i din alder men forbruget var en smule mindre.
Hvor meget skade det gør er svært at sige, da det kommer meget an på hvem man er som person. Men det er ikke så sundt for psyken at ryge for meget cannabis som 15-årig.

Det vigtigste er at dit brug ikke går ud over skole og dit socialliv.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem

Jeg får ikke andet end 7'ere og 10'ere, og så er alt jo som det plejer at være, og venner har jeg også nok af.. Jeg tænker også på lang sigt. Hvis nu jeg blev ved med at ryge sådan her, i måske 5 år, hvad så? Ville jeg kunne mærke forskel? Mange tak for svar forresten!

Medlem

Hva mener du konkret når du skriver "bad trips" som du får dagen efter? og nej, man burde som pete siger, ikke have nogle tømmermænd eller noget i den dur bag efter hash/cannabis, højst at hvis man har røget meget, kan man godt være småbasket dagen efter, men det er så også det.

Og med hensyn til dit forbrug, så vil jeg hverken sige du skal skrue op eller ned, du skal bare være opmærksom på om du ryger mere.
- jeg syntes personligt selv, at hash/cannabis er MEGET vanedannene, og jeg og så mange andre "hash misbrugere" startede også samme sted som dig, så pas på med dit forbrug, og vær klar på at stoppe, og tænke på noget andet...
Tro mig, hash/stoffer i det heletaget, er IKKE noget du vil være afhængig af... Been there, done that...

det var så en lille "lesson" fra mig af.
Go vind, med det nyderi. ! :D

Junior medlem

Puha.. Bliver helt skræmt af at læse sådan noget der.. Jeg syntes det er så hyggeligt, men alligevel er jeg bare bange for, at jeg pludselig bliver bidt, og bare vil have mere.. Så dårlig selvkontrol har jeg nemlig! :D

-Når jeg skriver bad trip, så mener jeg, at jeg døgnet efter jeg har røget, føler mig sindsygt dårligt tilpas, og helt vildt deprimeret.. Kan ikke finde hoved eller hale i livet, og kommer til at tænke på, hvordan i alverden jeg nogensinde kommer igennem livet på en normal måde.. Bliver sgu helt deprimeret af at skrive om det bare!

-Dejligt at høre fra en med erfaring! :)

Dedikeret medlem

Hvordan cannabis påvirker en person er meget individuelt, så om det påvirker dit liv i en negativ retning er ret svært at svare på, når ikke man kender dig. Nogle formår at fungere fuldstændigt normalt med job, familie og hobbier - andre kan knapt magte at rydde op i lejligheden eller gå på kommunen. Desværre taler statistikken nok mest for, at et fast forbrug af cannabis har en negativ effekt på ens fremdrift i tilværelsen.

Forskning med rotter peger specielt på, at unge under 17-18 års alderen får hæmmede kognitive evner, specielt forbundet med orientering og hukommelse. Hvis du ikke har svært ved engelsk, er der rig mulighed for at søge mere information om dette på nettet (evt. som denne søgning: https://www.google.dk/search?q=cannabis ... e&ie=UTF-8)

Mht dine depressive tanker, har cannabis en tendens til at forstærke allerede eksisterende følelser. Så hvis man er et ungt menneske i en verden hvor det forventes at man har planlagt resten af sit liv og stræber mod toppen, allerede som teenager, er det ikke i mine øjne underligt at man kan blive lidt nedtrykt og konfus. :)

Medlem
Brugeravatar

Det lyder som om du har respekt for stoffet, hvilket er en rigtig god ting - bliv ved med det. Det gælder om at finde "den gyldne mellemvej" hvor du både har et "sundt" forbrug af cannabis og samtidigt har en hverdag som ikke lader sig hæmme af det. Hvis du bliver ved med at have det dårligt dagen efter du har røget, så burde du måske overveje om det er det værd at ryge, eller i hvert fald lige planlægge din tid efter, at du intet skal dagen efter.

Junior medlem

Super dejligt med så god respons! Jeg ryger videre, men tænker meget over tingene. Jeg vil jo stadig kunne gennemføre gymnasiet om et år, og få mig en god uddannelse! Tak for hjælpen drenge :)

Medlem

Forstå det dog nu! Hash er kun for voksne mennesker! Stop med at ryge med det samme,og drop de venner der ikke holder op.

Junior medlem

Jeg er som dig begyndt at ryge i alt for tidlig en alder og jeg vil ikke sige jeg kan mærke noget MEN det er vigtigt du forstår forskellen på at være FORBRUGER af hash og at være MISBRUGER af hash. Vi er enige om det er en fantastisk følelse men det bliver det kun ved med at være hvis du gør det med måde. I stedet for at ryge slavisk hver anden weekend vil jeg også mene du skal trappe lidt ned. Nu hvor du kun er 15 synes jeg du skal holde dig til kun at ryge i ferier så det ikke går hen og påvirker din skolegang. Men jeg kunne også tænke mig en lille uddybning af dine "bad trips" og hvad du går igennem dagen efter, hvis du har tid til og lyst selvfølgelig :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]