det kan i mange tilfælde være meget svært at skelne mellem misbrug og forbrug. Det kommer IMO an på, om du føler at du har ting i dit liv som du lever og brænder for udover stofferne, at du ikke bare arbejder for at kunne holde fri og tage stoffer, hvis du forstår. Dit cannabis og dolol forbrug lyder ganske fornuftigt i mine ører - 1 gram MDMA hver 2-3 måned er dog alligevel en del og blandet med coken løber det alligevel op i sidste ende, det kan godt have skadelige effekter på dit kredsløb hvis du opretholder det forbrug, tommelfingerreglen siger at der helst skal være 1-2 måneder mellem enhver form for stimulansindtag. Men som jeg også nævnte ovenfor, så handler det meget om din indstilling til stofferne, hvor kraftig er din trang efter de forskellige stoffer i de situationer hvor du tager dem, føler du at de kunne undværes hvis du skulle og kan du stoppe før posen er tom? Disse faktorer er ikke entydige indikatorer på et misbrug, men de kan give én et prej om, at den måske er ved at være gal.
Personligt ryger jeg næsten hver weekend og har hvad jeg selv vil kalde et problematisk forbrug, det er dog kun blevet mindre det sidste års tid og har ikke planer om at det skal gå den anden vej på noget tidspunkt. Stimulanser tager jeg engang imellem når jeg bliver tilbudt dem og som oftest kun i festlige eller social sammenhænge. MDMA har aldrig sagt mig det helt store, så der går som regel omkring et halvt års tid imellem, med få undtagelser. Psykedeliske stoffer tager jeg når jeg føler at jeg har lyst/brug for dem, alt efter hvor kraftigt et trip har været kan jeg godt finde på at gøre det med 2 ugers mellemrum hvis ikke jeg føler mig "mættet".
Lyder rigtig fornuftigt det med indstilingen til stoffer, har mange ting i min hverdag og livet jeg vil meget mere ind stoffer. De sidste par ture jeg har haft på MDMA har os været skuffende da magien er forsvundet, så tag dit råd og gør det 2-3 gange årligt fremover.